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BGG랭킹
BGG전체 : 5242
STRATEGY : 1906
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인원
3-5 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.93 / 5
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디자이너
Cielo d'Oro
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아티스트
Victor Boden, Geoffrey Cramm
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인원
게임 소개
로마 제국의 두 번째로 중요한 도시인 아퀼레이아는 원래 야만인들의 침략에 대항하는 전초기지로 세워졌다. 군사적 기원으로 볼 때 주요 도로로 나뉘는 독특한 사각형 구조물이 있다. 이후, 도시는 편리하고 효율적인 하항 덕분에 중요한 정치 문화 중심지이자, 특히 귀중품 무역 도시로 발전했다. 글래디에이터 아레나, 경마 경기장, 그리고 유명한 극장과 같은 중요한 기념물들이 지어졌고, 장인들의 작업실, 귀족들의 빌라들이 도시의 건축 네트워크를 완성시켰다.
아퀼레이아에서 선수들은 무역과 건축을 통해 도시에서 가장 강력한 인물이 되고 싶어한다. 아퀼레이아 귀족을 대표하는 각 플레이어는 스포츠 경기, 문화, 무역, 건축 등 주요 활동에 사용하는 일정 수의 심복(pawns)을 소유하고 있다. 각각의 활동은 비용, 수입, 그리고 때때로 승점을 가져올 수 있다.
각 라운드는 플레이어가 교대로 심복들을 액션 공간에 배치하고 타이브레이커 디스크를 타이브레이커 트랙에 배치하는 배치 단계로 시작한다. 넥타이브레이커를 배치하는 것은 필수적이지만 심복들을 배치하는 것은 그렇지 않습니다(그러나 아마도 배치하기를 원할 것입니다). 모든 사람이 자신의 토큰을 통과하거나 배치하면 플레이어들은 숫자 순서대로 액션 공간을 해결한다.
메르카투스는 플레이어가 무기, 무기, 노예 카드를 구입하고, 다이롤을 통해 돈을 모으고, 아레나 및 스타디움과 함께 사용할 네 개의 파란색 주사위를 요구하고, 하나의 통화를 다른 통화와 교환할 수 있도록 한다. 그 행동을 취하라!)
아레나에서 플레이어들은 전투력을 비교하는데, 이 숫자는 액션 스페이스의 시작 강도, 주사위 세 개 굴리기, 노예와 무기 카드놀이에 의해 결정된다. 승자는 3개의 동전과 VP 또는 슬레이브 카드를 받게 됩니다. 두 번째와 세 번째 최고의 선수들은 더 적은 보상을 받습니다.
경기장은 경기장과 비슷하며, 승자는 금화 또는 은화를 받고 월계수 카드 두 개를 선택한다.
Theatrum은 플레이어들이 특정한 화폐에 돈을 걸고 모아야 하는 듀얼 컬러의 월계수 카드를 입찰한다.
포럼에서 플레이어들은 빌라와 개인 은행을 짓는데, 적절한 코인으로 특정 비용을 지불할 때 점수를 매긴다.
마지막으로, 포투스는 플레이어들에게 건물을 활성화할 기회를 주어 VP나 돈을 벌게 된다.
6라운드가 끝나면 게임은 종료되며, 플레이어는 자신의 숨겨진 포인트 카드와 자신의 빌라 가치의 산출물에 대해 VP를 채점하고 색깔과 일치하는 월계수 카드를 곱한다(예: 총 8점의 블루 빌라 카드와 3장의 블루 빌라 카드는 24점이다. 승점이 가장 많은 선수가 승리합니다.
아퀼레이아에서 선수들은 무역과 건축을 통해 도시에서 가장 강력한 인물이 되고 싶어한다. 아퀼레이아 귀족을 대표하는 각 플레이어는 스포츠 경기, 문화, 무역, 건축 등 주요 활동에 사용하는 일정 수의 심복(pawns)을 소유하고 있다. 각각의 활동은 비용, 수입, 그리고 때때로 승점을 가져올 수 있다.
각 라운드는 플레이어가 교대로 심복들을 액션 공간에 배치하고 타이브레이커 디스크를 타이브레이커 트랙에 배치하는 배치 단계로 시작한다. 넥타이브레이커를 배치하는 것은 필수적이지만 심복들을 배치하는 것은 그렇지 않습니다(그러나 아마도 배치하기를 원할 것입니다). 모든 사람이 자신의 토큰을 통과하거나 배치하면 플레이어들은 숫자 순서대로 액션 공간을 해결한다.
메르카투스는 플레이어가 무기, 무기, 노예 카드를 구입하고, 다이롤을 통해 돈을 모으고, 아레나 및 스타디움과 함께 사용할 네 개의 파란색 주사위를 요구하고, 하나의 통화를 다른 통화와 교환할 수 있도록 한다. 그 행동을 취하라!)
아레나에서 플레이어들은 전투력을 비교하는데, 이 숫자는 액션 스페이스의 시작 강도, 주사위 세 개 굴리기, 노예와 무기 카드놀이에 의해 결정된다. 승자는 3개의 동전과 VP 또는 슬레이브 카드를 받게 됩니다. 두 번째와 세 번째 최고의 선수들은 더 적은 보상을 받습니다.
경기장은 경기장과 비슷하며, 승자는 금화 또는 은화를 받고 월계수 카드 두 개를 선택한다.
Theatrum은 플레이어들이 특정한 화폐에 돈을 걸고 모아야 하는 듀얼 컬러의 월계수 카드를 입찰한다.
포럼에서 플레이어들은 빌라와 개인 은행을 짓는데, 적절한 코인으로 특정 비용을 지불할 때 점수를 매긴다.
마지막으로, 포투스는 플레이어들에게 건물을 활성화할 기회를 주어 VP나 돈을 벌게 된다.
6라운드가 끝나면 게임은 종료되며, 플레이어는 자신의 숨겨진 포인트 카드와 자신의 빌라 가치의 산출물에 대해 VP를 채점하고 색깔과 일치하는 월계수 카드를 곱한다(예: 총 8점의 블루 빌라 카드와 3장의 블루 빌라 카드는 24점이다. 승점이 가장 많은 선수가 승리합니다.
Aquileia, the second most important city of the Roman Empire, had been originally founded as an outpost against the Barbarian invaders. From its military origin comes the peculiar quadrilateral structure divided by the main streets. Later, the city developed to become an important political and cultural center and a prosperous trading city, especially for precious goods, thanks to its convenient and efficient river port. Important monuments such as the Gladiator Arena, the horse-racing Stadium, and the famous theater were built, as well as craftsmen's workshops, patrician villas which completed the architectural network of the city.
In Aquileia, players want to become the most powerful figure in the city by trading and building. Each player, representing a wealthy Aquileian patrician, owns a certain number of henchmen (pawns) which he uses for these main activities: sports playing, culture, trading, and building. Each activity can bring expenses, earnings and sometimes victory points (VPs).
Each round begins with a placement phase in which players take turns placing their henchmen on action spaces and their tiebreaker disc on the tiebreaker track. Placing the tiebreaker is mandatory; placing henchmen is not (but you probably want to place them). Once everyone has passed or placed all of their tokens, players resolve the action spaces in numerical order:
The Mercatus allows players to buy weapons, arms and slave cards, collect money through a die roll, claim four blue dice for use with the Arena and Stadium, and trade one currency for another. (This is the only way to make change, and some actions require specific currencies; if you must pay bronze and have only silver and gold, then you cannot take that action!)
At the Arena, players compare fighting strength, with that number determined by the starting strength on the action space claimed, the roll of three dice and the playing of slave and weapon cards. The winner gets three bronze coins and either double his strength in VPs or a slave card. The second and third best players receive lesser rewards.
The Stadium is similar to the Arena, with the horse cards coming into play and the winner receiving gold or silver coins and his choice of two laurel cards; laurel cards deliver 3-10 VPs or are a multiplier for endgame scoring.
The Theatrum brings a bid for a dual-colored laurel card, with players needing to ante and raise in particular currencies.
In the Forum, players build villas and private banks, sometimes scoring points for doing so when they pay the specific costs with the proper coins.
Finally, the Portus gives players a chance to activate their buildings, thereby earning them VPs or money.
After six rounds, the game ends and players score VPs for their hidden point cards and the product of their villas' values times laurel cards of a matching color. (For example, a total of 8 points of blue villas and three blue villa cards equals 24 points.) The player with the most victory points wins.
In Aquileia, players want to become the most powerful figure in the city by trading and building. Each player, representing a wealthy Aquileian patrician, owns a certain number of henchmen (pawns) which he uses for these main activities: sports playing, culture, trading, and building. Each activity can bring expenses, earnings and sometimes victory points (VPs).
Each round begins with a placement phase in which players take turns placing their henchmen on action spaces and their tiebreaker disc on the tiebreaker track. Placing the tiebreaker is mandatory; placing henchmen is not (but you probably want to place them). Once everyone has passed or placed all of their tokens, players resolve the action spaces in numerical order:
The Mercatus allows players to buy weapons, arms and slave cards, collect money through a die roll, claim four blue dice for use with the Arena and Stadium, and trade one currency for another. (This is the only way to make change, and some actions require specific currencies; if you must pay bronze and have only silver and gold, then you cannot take that action!)
At the Arena, players compare fighting strength, with that number determined by the starting strength on the action space claimed, the roll of three dice and the playing of slave and weapon cards. The winner gets three bronze coins and either double his strength in VPs or a slave card. The second and third best players receive lesser rewards.
The Stadium is similar to the Arena, with the horse cards coming into play and the winner receiving gold or silver coins and his choice of two laurel cards; laurel cards deliver 3-10 VPs or are a multiplier for endgame scoring.
The Theatrum brings a bid for a dual-colored laurel card, with players needing to ante and raise in particular currencies.
In the Forum, players build villas and private banks, sometimes scoring points for doing so when they pay the specific costs with the proper coins.
Finally, the Portus gives players a chance to activate their buildings, thereby earning them VPs or money.
After six rounds, the game ends and players score VPs for their hidden point cards and the product of their villas' values times laurel cards of a matching color. (For example, a total of 8 points of blue villas and three blue villa cards equals 24 points.) The player with the most victory points wins.
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