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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-16 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Andrew Boswell, Greg Hallam, Andrea Sfiligoi
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아티스트
Andrea Sfiligoi
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인원
게임 소개
이 게임은 확장이 아닌 독립 게임입니다.
플래싱 스틸은 칼날과 영웅의 노래 계열의 교전 미니어처 게임입니다(1인칭=1인칭). 그 맛은 모든 종류의 해적 액션과 삼총사의 중간에 있다. 샹들리에나 쥐줄에서 스윙해 의자를 차거나 구운 닭고기를 꼬챙이에 꽂으세요.
플래싱 스틸은 이 장르를 위해 Song of Blade and Heroes에서 필요한 몇 가지 주요 변화를 다루기 위해 작성되었다. 하나는 매치락 무기의 느린 발사 속도를 반영하기 위함이었다. 그것은 충분히 쉬웠다.
두 번째는 그 시대의 세련되고 '흔들리는' 측면을 규칙에 도입하는 것이었다. 1500년대에서 1600년대까지 유럽에서 무술학교가 일본처럼 철저하고 널리 퍼져 있었다는 사실은 종종 잊혀진다. 온갖 현란한 움직임과 영리한 속임수들이 있었다.
그래서 규칙은 단순한 이동-공격-해결-반복 이상의 것을 할 수 있는 이런 종류의 선택으로 짜여집니다. 스워시버클링 규칙은 엄격한 전투 옵션뿐만 아니라 지형과 더 많은 상호작용을 할 수 있게 해줍니다. 그것은 게임의 더 많은 부분을 내러티브 또는 스토리텔링 전쟁 게임으로 열어줍니다. 물론 이 모든 것은 위대한 노래 엔진의 일부입니다. 플래싱 스틸을 사용하여 시스템의 이러한 측면을 확장하고 강화하려고 노력했습니다. -Andrew Boswell, 디자이너
플래싱 스틸은 칼날과 영웅의 노래 계열의 교전 미니어처 게임입니다(1인칭=1인칭). 그 맛은 모든 종류의 해적 액션과 삼총사의 중간에 있다. 샹들리에나 쥐줄에서 스윙해 의자를 차거나 구운 닭고기를 꼬챙이에 꽂으세요.
플래싱 스틸은 이 장르를 위해 Song of Blade and Heroes에서 필요한 몇 가지 주요 변화를 다루기 위해 작성되었다. 하나는 매치락 무기의 느린 발사 속도를 반영하기 위함이었다. 그것은 충분히 쉬웠다.
두 번째는 그 시대의 세련되고 '흔들리는' 측면을 규칙에 도입하는 것이었다. 1500년대에서 1600년대까지 유럽에서 무술학교가 일본처럼 철저하고 널리 퍼져 있었다는 사실은 종종 잊혀진다. 온갖 현란한 움직임과 영리한 속임수들이 있었다.
그래서 규칙은 단순한 이동-공격-해결-반복 이상의 것을 할 수 있는 이런 종류의 선택으로 짜여집니다. 스워시버클링 규칙은 엄격한 전투 옵션뿐만 아니라 지형과 더 많은 상호작용을 할 수 있게 해줍니다. 그것은 게임의 더 많은 부분을 내러티브 또는 스토리텔링 전쟁 게임으로 열어줍니다. 물론 이 모든 것은 위대한 노래 엔진의 일부입니다. 플래싱 스틸을 사용하여 시스템의 이러한 측면을 확장하고 강화하려고 노력했습니다. -Andrew Boswell, 디자이너
This is a stand-alone game, not an expansion.
Flashing Steel is a skirmish miniatures game (one figure = one combatant) in the Song of Blades and Heroes family. The flavour is smack in the middle of The Three Musketeers and pirate action of all kinds. Swing from those chandeliers or ratlines. Kick the chair or skewer the roast chicken.
Flashing Steel was written to address a couple of key changes needed from Song of Blades and Heroes for this genre. One was to reflect the slower rate of fire for matchlock weapons. That was easy enough.
The second was to bring in the flair and 'swashbuckling' aspects of the period into the rules. It is often forgotten that schools of martial arts were as thorough and widespread in Europe as they were in Japan in the 1500's through the 1600's. There were all kinds of flashy moves and clever tricks.
So the rules weave in this kind of option to do more than simply move-attack-resolve-repeat. More than just strict combat options, the Swashbuckling rules allow you to be more interactive with your terrain. It opens up more of the game to narrative, or story-telling wargaming. All of which is part of the great Songs engine, of course. With Flashing Steel we have tried to extend and strengthen that side of the system. -Andrew Boswell, designer
Flashing Steel is a skirmish miniatures game (one figure = one combatant) in the Song of Blades and Heroes family. The flavour is smack in the middle of The Three Musketeers and pirate action of all kinds. Swing from those chandeliers or ratlines. Kick the chair or skewer the roast chicken.
Flashing Steel was written to address a couple of key changes needed from Song of Blades and Heroes for this genre. One was to reflect the slower rate of fire for matchlock weapons. That was easy enough.
The second was to bring in the flair and 'swashbuckling' aspects of the period into the rules. It is often forgotten that schools of martial arts were as thorough and widespread in Europe as they were in Japan in the 1500's through the 1600's. There were all kinds of flashy moves and clever tricks.
So the rules weave in this kind of option to do more than simply move-attack-resolve-repeat. More than just strict combat options, the Swashbuckling rules allow you to be more interactive with your terrain. It opens up more of the game to narrative, or story-telling wargaming. All of which is part of the great Songs engine, of course. With Flashing Steel we have tried to extend and strengthen that side of the system. -Andrew Boswell, designer
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