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BGG랭킹
BGG전체 : 7787
THEMATIC : 1109
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인원
2-8 명
BGG추천: 2-8+ 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.09 / 5
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디자이너
Daniel Fryxelius, Thomas Fryxelius
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아티스트
Daniel Fryxelius
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인원
게임 소개
당신은 도둑맞고 허허벌판에서 죽은채로 버려졌군요. 제대로 된 옷이나 장비가 없으면 배고픔, 갈증, 탈진 등으로 죽기 전에 문명화된 마을에 도착해야 한다. 하지만 야생동물이 도사리고 있고, 산이 길을 막고 있으며, 여러분의 몸을 침범하기 위해 기다리고 있는 다양한 불쾌한 질병들이 있습니다. 더 이상 악화될 수 없다고 생각할 때 뺨에 빗방울이 떨어지는 것을 느낄 수 있다.
와일더네이스에서는 2~8명의 플레이어가 가장 가까운 문명화된 마을 &NDASH로 경주하지만 마을이 가깝지 않고 길을 닦지 않았다. 물을 찾고, 음식을 찾고, 늑대, 곰, 뱀을 피하고, 병을 견디고, 체력을 유지해야만 그곳에 도착할 수 있을 것이다.
각 플레이어의 체력은 갈증, 배고픔, 피로의 세 가지 매개변수로 추적된다. 매번 목이 마르고 배가 고프고 지친다. 목이 마르고 배가 고플수록 기진맥진하게 되고, 그것이 매 턴마다 얼마나 많은 에너지를 갖게 될지를 결정한다. 피로가 바닥에 닿으면 넌 죽어. 그 에너지는 걷는데 사용되지만, 음식을 찾거나 휴식을 취하기 위해서도 사용됩니다. 체력을 회복하기 위해서는 잠을 자야 합니다. 가장 큰 위험 중 하나는 포식자와 맞닥뜨리는 것인데, 왜냐하면 그들은 주사위 두 개로 당신을 공격하고 당신은 단 한 개로 방어하고 그 차액만큼 피로를 증가시키기 때문입니다. 그리고 그들은 1마일 떨어진 곳에서부터 당신의 냄새를 맡을 수 있습니다.
게임 보드는 플레이어가 게임 보드를 가로질러 진행하면서 점차 발견되며, 매일 6번(4일, 2일)이 있다. 매일 다른 특별한 규칙을 가지고 있고 각각의 풍경 타일은 그 나름의 어려움을 가지고 있습니다. 경관 기와마다 큰 삼각형으로 21개의 육각형 영역이 있고 각 지역은 산, 나무, 습지 등 지형형이 있으며, 기와에는 포식자의 은신처가 포함되어 있을 수도 있다. 지형 유형마다 장단점이 있습니다. 서로 다른 가로 타일의 조합과 방향은 매 게임마다 불확실하고 새로운 방향으로 나아간다. 게다가, 선수들은 자신을 돕거나 특정 상황에서 상대방을 좌절시키기 위해 플레이할 수 있는 제한된 카드 공급을 가지고 있다.
일반적인 6타일 보드 외에도 가로 타일 4개만 있으면 쉽고 짧은 버전으로 게임을 할 수 있으며, 8개의 가로 타일 모두를 포함하면 도전적인 긴 버전으로 게임을 할 수 있다.
손으로 만든 Wilderness의 판은 Spiel 2011에서 매진되었다. Fryx Games는 2012년 상반기에 전문적으로 출판된 버전을 출시할 예정이며, 이 버전은 게임 플레이와 그래픽을 개선할 것이다. 예를 들어, 먹이를 찾는 것이 사냥을 대체했다. 사냥에 필요한 장비를 가지고 있지 않을 것 같습니다. 대신, 음식은 조금 더 쉽게 찾을 수 있을 것이지만 예전만큼 여러분의 배를 채우지는 못할 것입니다.
와일더네이스에서는 2~8명의 플레이어가 가장 가까운 문명화된 마을 &NDASH로 경주하지만 마을이 가깝지 않고 길을 닦지 않았다. 물을 찾고, 음식을 찾고, 늑대, 곰, 뱀을 피하고, 병을 견디고, 체력을 유지해야만 그곳에 도착할 수 있을 것이다.
각 플레이어의 체력은 갈증, 배고픔, 피로의 세 가지 매개변수로 추적된다. 매번 목이 마르고 배가 고프고 지친다. 목이 마르고 배가 고플수록 기진맥진하게 되고, 그것이 매 턴마다 얼마나 많은 에너지를 갖게 될지를 결정한다. 피로가 바닥에 닿으면 넌 죽어. 그 에너지는 걷는데 사용되지만, 음식을 찾거나 휴식을 취하기 위해서도 사용됩니다. 체력을 회복하기 위해서는 잠을 자야 합니다. 가장 큰 위험 중 하나는 포식자와 맞닥뜨리는 것인데, 왜냐하면 그들은 주사위 두 개로 당신을 공격하고 당신은 단 한 개로 방어하고 그 차액만큼 피로를 증가시키기 때문입니다. 그리고 그들은 1마일 떨어진 곳에서부터 당신의 냄새를 맡을 수 있습니다.
게임 보드는 플레이어가 게임 보드를 가로질러 진행하면서 점차 발견되며, 매일 6번(4일, 2일)이 있다. 매일 다른 특별한 규칙을 가지고 있고 각각의 풍경 타일은 그 나름의 어려움을 가지고 있습니다. 경관 기와마다 큰 삼각형으로 21개의 육각형 영역이 있고 각 지역은 산, 나무, 습지 등 지형형이 있으며, 기와에는 포식자의 은신처가 포함되어 있을 수도 있다. 지형 유형마다 장단점이 있습니다. 서로 다른 가로 타일의 조합과 방향은 매 게임마다 불확실하고 새로운 방향으로 나아간다. 게다가, 선수들은 자신을 돕거나 특정 상황에서 상대방을 좌절시키기 위해 플레이할 수 있는 제한된 카드 공급을 가지고 있다.
일반적인 6타일 보드 외에도 가로 타일 4개만 있으면 쉽고 짧은 버전으로 게임을 할 수 있으며, 8개의 가로 타일 모두를 포함하면 도전적인 긴 버전으로 게임을 할 수 있다.
손으로 만든 Wilderness의 판은 Spiel 2011에서 매진되었다. Fryx Games는 2012년 상반기에 전문적으로 출판된 버전을 출시할 예정이며, 이 버전은 게임 플레이와 그래픽을 개선할 것이다. 예를 들어, 먹이를 찾는 것이 사냥을 대체했다. 사냥에 필요한 장비를 가지고 있지 않을 것 같습니다. 대신, 음식은 조금 더 쉽게 찾을 수 있을 것이지만 예전만큼 여러분의 배를 채우지는 못할 것입니다.
You have been robbed and left for dead in the middle of nowhere. Without proper clothes or equipment, you must reach the civilized village before you die from hunger, thirst or exhaustion. But there are wild animals lurking, mountains blocking the way, and a wide variety of unpleasant diseases waiting to invade your body. When you think it cannot possibly get any worse, you feel a taunting raindrop on your cheek…
In Wilderness, 2 to 8 players race to the nearest civilized village – but the village is not near, and the way there is not paved. You will have to find water, search for food, avoid wolves, bears and snakes, endure sicknesses and keep your strength up to be able to get there.
Each player's health is tracked with three parameters: thirst, hunger and exhaustion. Every turn you get more thirsty and hungry and exhausted. The thirstier and hungrier you are, the more exhausted you become, and that determines how much energy you will have each turn. If the exhaustion hits the bottom, you die. The energy is used to walk, but also to search for food or rest. To regain your strength (reduce your exhaustion) you also have to sleep. One of the biggest risks is encountering a predator since they attack you with two dice and you defend with only one and increase exhaustion equal to the difference. And they can scent you from a mile away...
The game board is discovered gradually as players progress across it, and there are six turns each day (four day turns, two night turns). Each day has different special rules and each landscape tile has its own challenges. Each landscape tile has 21 hexagonal areas in a big triangle and each area has a terrain type such as mountain, wood, swamp and so on, and the tile may also include a predator lair. Different terrain types have their benefits and challenges. The combination and orientation of different landscape tiles make the way forward uncertain and new every game. To top it off, the players have a limited supply of cards that can be played to help yourself or thwart your opponent in certain situations.
Besides the normal six-tile board, the game can be played in an easy, short version by having only four landscape tiles, or it can be played in a challenging long version by including all eight available landscape tiles.
The hand-made edition of Wilderness sold out at Spiel 2011. FryxGames is releasing a professionally published version in the first half of 2012, and this version will have improved game play and graphics. For example, search for food has replaced hunting. It is not very likely that you have the equipment you need to hunt. Instead, food will be slightly easier to find but will not fill your stomach as much as before.
In Wilderness, 2 to 8 players race to the nearest civilized village – but the village is not near, and the way there is not paved. You will have to find water, search for food, avoid wolves, bears and snakes, endure sicknesses and keep your strength up to be able to get there.
Each player's health is tracked with three parameters: thirst, hunger and exhaustion. Every turn you get more thirsty and hungry and exhausted. The thirstier and hungrier you are, the more exhausted you become, and that determines how much energy you will have each turn. If the exhaustion hits the bottom, you die. The energy is used to walk, but also to search for food or rest. To regain your strength (reduce your exhaustion) you also have to sleep. One of the biggest risks is encountering a predator since they attack you with two dice and you defend with only one and increase exhaustion equal to the difference. And they can scent you from a mile away...
The game board is discovered gradually as players progress across it, and there are six turns each day (four day turns, two night turns). Each day has different special rules and each landscape tile has its own challenges. Each landscape tile has 21 hexagonal areas in a big triangle and each area has a terrain type such as mountain, wood, swamp and so on, and the tile may also include a predator lair. Different terrain types have their benefits and challenges. The combination and orientation of different landscape tiles make the way forward uncertain and new every game. To top it off, the players have a limited supply of cards that can be played to help yourself or thwart your opponent in certain situations.
Besides the normal six-tile board, the game can be played in an easy, short version by having only four landscape tiles, or it can be played in a challenging long version by including all eight available landscape tiles.
The hand-made edition of Wilderness sold out at Spiel 2011. FryxGames is releasing a professionally published version in the first half of 2012, and this version will have improved game play and graphics. For example, search for food has replaced hunting. It is not very likely that you have the equipment you need to hunt. Instead, food will be slightly easier to find but will not fill your stomach as much as before.
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