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BGG랭킹
BGG전체 : 309
STRATEGY : 240
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.78 / 5
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디자이너
Régis Bonnessée
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아티스트
Régis Bonnessée, Xavier Gueniffey Durin, Stéphane Gantiez
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인원
게임 소개
왕국의 가장 위대한 마법사들이 12계절의 전설적인 토너먼트가 열리는 아르고스 숲의 중심부에 모였습니다. 3년간의 대회가 끝나면, 시딧 왕국의 새로운 대마법사가 선택됩니다. 자리를 잡고 준비하세요! 조상의 마법 아이템을 장착하고 가장 충실한 동료들을 자신의 편으로 불러들여 도전에 맞설 준비를 하십시오!
<시즌스>는 카드와 주사위의 두 단계로 진행되는 전략 게임입니다.
첫 번째 서막 단계에서는 카드 드래프트를 진행합니다. 이 단계에서는 게임의 주요 부분과 전략을 위한 9장의 카드 덱을 만듭니다.
서막 단계를 마치면 각 플레이어는 9장의 카드를 3장의 카드 팩 3개로 분리해야 합니다. 그들은 첫 번째 카드 팩 3장으로 두 번째 단계를 시작하고, 게임이 진행됨에 따라 점차 다른 두 팩을 받게 됩니다.
다음은 토너먼트입니다. 각 라운드가 시작될 때마다 플레이어는 해당 계절 주사위를 굴립니다. (주사위의 수 = 플레이어 수 + 1)
큐브들은 다음과 같이 플레이어들에게 다양한 행동을 제공합니다.
- 게이지 증가(테이블 위에 놓고 플레이할 수 있는 최대 카드 수).
- 파워 카드 비용을 지불하기 위한 에너지(물, 흙, 불, 공기) 수집.
- 에너지를 결정화하여 (현재 계절 동안) 크리스탈을 모읍니다. 크리스탈은 일부 카드를 지불하기 위한 자원으로 사용되지만 점수로도 사용됩니다.
- 새 카드 뽑기.
각 플레이어는 차례마다 하나의 주사위만 선택할 수 있습니다. 아무도 선택하지 않은 주사위는 "시간 트랙"이 앞으로 나아갈 수를 결정합니다.
게다가, 모든 주사위는 계절에 따라 다릅니다. 예를 들어, 특정 계절에는 동일한 에너지가 없습니다. 따라서 게임 전반에 걸쳐 플레이어들은 이러한 변화에 적응해야 합니다. 또한, 계절에 따라 에너지의 "교환 비율" 역시 다릅니다. 특정 계절에 주사위에는 존재하지 않는 에너지가 해당 계절에서 가장 가치 있습니다.
게임이 끝날 때, 크리스탈은 카드에 의해 부여된 점수로 합산됩니다. 가장 높은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
<시즌스>는 카드와 주사위의 두 단계로 진행되는 전략 게임입니다.
첫 번째 서막 단계에서는 카드 드래프트를 진행합니다. 이 단계에서는 게임의 주요 부분과 전략을 위한 9장의 카드 덱을 만듭니다.
서막 단계를 마치면 각 플레이어는 9장의 카드를 3장의 카드 팩 3개로 분리해야 합니다. 그들은 첫 번째 카드 팩 3장으로 두 번째 단계를 시작하고, 게임이 진행됨에 따라 점차 다른 두 팩을 받게 됩니다.
다음은 토너먼트입니다. 각 라운드가 시작될 때마다 플레이어는 해당 계절 주사위를 굴립니다. (주사위의 수 = 플레이어 수 + 1)
큐브들은 다음과 같이 플레이어들에게 다양한 행동을 제공합니다.
- 게이지 증가(테이블 위에 놓고 플레이할 수 있는 최대 카드 수).
- 파워 카드 비용을 지불하기 위한 에너지(물, 흙, 불, 공기) 수집.
- 에너지를 결정화하여 (현재 계절 동안) 크리스탈을 모읍니다. 크리스탈은 일부 카드를 지불하기 위한 자원으로 사용되지만 점수로도 사용됩니다.
- 새 카드 뽑기.
각 플레이어는 차례마다 하나의 주사위만 선택할 수 있습니다. 아무도 선택하지 않은 주사위는 "시간 트랙"이 앞으로 나아갈 수를 결정합니다.
게다가, 모든 주사위는 계절에 따라 다릅니다. 예를 들어, 특정 계절에는 동일한 에너지가 없습니다. 따라서 게임 전반에 걸쳐 플레이어들은 이러한 변화에 적응해야 합니다. 또한, 계절에 따라 에너지의 "교환 비율" 역시 다릅니다. 특정 계절에 주사위에는 존재하지 않는 에너지가 해당 계절에서 가장 가치 있습니다.
게임이 끝날 때, 크리스탈은 카드에 의해 부여된 점수로 합산됩니다. 가장 높은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
The greatest sorcerers of the kingdom have gathered at the heart of the Argos forest, where the legendary tournament of the 12 seasons is taking place. At the end of the three year competition, the new archmage of the kingdom of Xidit will be chosen from among the competitors. Take your place, wizard! Equip your ancestral magical items, summon your most faithful familiars to your side and be ready to face the challenge!
Seasons is a tactical game of cards and dice which takes place in two phases:
The first phase "Prelude" consists of a card draft: the goal during this phase will be to establish your own 9-card deck for the main part of the game and with it the strategy.
Once the Prelude is complete, each player must separate their 9 cards into 3 packs of 3 cards. They will begin the second phase of the game with their first pack of three cards, then gradually as the game progresses, they will receive the other two packets of three cards.
Next comes the Tournament: at the beginning of each round a player will roll the seasons dice (dice = number of players +1).
These cubes offer a variety of actions to the players:
- Increase your gauge (maximum number of cards you may have placed on the table and in play)
- Harvesting energy (water, earth, fire, air) to pay the cost of power cards
- Crystallizing the energy (during the current season) to collect crystals. Crystals serve both as a resource to pay for some cards, but also as victory points in the end.
- Draw new cards
Each player can choose only one die per turn. The die not chosen by anyone determines how many fields the "time track" would move forward.
In addition, all the dice are different depending on the season. For example, there are not the same energies to a particular season. Throughout the game, players will therefore have to adapt to these changes - also the "exchange rates" of energy to crystals vary during seasons - the energy not present on the dice in any given season is also the best paid during the season.
At the end of the game, the crystals are summed with victory points granted by the cards (minus some penalties, where applicable). The highest score wins.
Seasons is a tactical game of cards and dice which takes place in two phases:
The first phase "Prelude" consists of a card draft: the goal during this phase will be to establish your own 9-card deck for the main part of the game and with it the strategy.
Once the Prelude is complete, each player must separate their 9 cards into 3 packs of 3 cards. They will begin the second phase of the game with their first pack of three cards, then gradually as the game progresses, they will receive the other two packets of three cards.
Next comes the Tournament: at the beginning of each round a player will roll the seasons dice (dice = number of players +1).
These cubes offer a variety of actions to the players:
- Increase your gauge (maximum number of cards you may have placed on the table and in play)
- Harvesting energy (water, earth, fire, air) to pay the cost of power cards
- Crystallizing the energy (during the current season) to collect crystals. Crystals serve both as a resource to pay for some cards, but also as victory points in the end.
- Draw new cards
Each player can choose only one die per turn. The die not chosen by anyone determines how many fields the "time track" would move forward.
In addition, all the dice are different depending on the season. For example, there are not the same energies to a particular season. Throughout the game, players will therefore have to adapt to these changes - also the "exchange rates" of energy to crystals vary during seasons - the energy not present on the dice in any given season is also the best paid during the season.
At the end of the game, the crystals are summed with victory points granted by the cards (minus some penalties, where applicable). The highest score wins.
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- Lv.40 올뺌씨
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2022-03-12 10:24:11
계절이 바뀌었으니 넌 크리탈을 내놓고 난 토큰을 얻고 난 3크리스탈을 먹을게 -
- Lv.3 월든
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2022-03-14 04:38:25
계절은 아름답지만, 잔혹하다.
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