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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

공룡 카우보이(Dinosar Cowboys)는 최대 5명의 멤버와 1명의 공룡으로 구성된 빠른 45분에서 60분 간의 접전 게임이다. 게임의 각 캐릭터는 다른 역할을 수행하고 사용할 수 있는 다양한 옵션에서 무기와 장비를 구매하도록 커스터마이징될 수 있습니다. 초화산이 폭발하여 인류의 진로를 영원히 바꾼 2285년의 미래 풍경에서 전투가 벌어진다.

일반적으로 이 게임은 D12를 중심으로 제작되며 가볍고 주제와 빠른 플레이를 목표로 한다. 플레이어들은 리더, 2-4명의 멤버, 최대 1명의 공룡이 포함된 포스를 만들며, 이 모든 것들은 독특한 메카니즘의 혜택을 받습니다. 각 구성원은 더스터나 신공학자 같은 얼리전스를 가지고 있는데, 이는 그들을 (주제적으로나 통계적으로) 구별하는 데 도움이 된다. 그렇지 않으면 상당히 표준적인 통계(속도, 방어, 체력 등)가 있으며, 각 캐릭터에 대한 역할을 정의하기 위해 개선점을 사용하여 사용자 정의할 수 있습니다. 게다가 캐릭터들이 크릴링 샷, 스피드 재로딩, Go For the Eyes 등과 같은 멋진 일들을 할 수 있도록 액티브 및 패시브 특성이 선택됩니다. 무기와 장비들은 레이저 6발에서 플라즈마 산탄총에 이르기까지 75개 이상의 품목 목록에서 구매된다.

표준 게임은 지형이 덮인 테이블 상판에서 진행되며 28mm 미니어처와 플라스틱 공룡 장난감을 사용한다. 개체 활성화는 한 번에 전체 포세가 아닌 모델별로 이루어지기 때문에 전투가 매우 유동적이고 적에게 대응할 시간이 많다. 이는 이니셔티브가 전체 턴 동안 동일하게 유지되는 대신 각 Activation "set"를 시작할 때 롤링되기 때문에 특히 그렇습니다.

퍼즈는 일회성 독립 게임이나 더 나아가 개선 포인트와 네오돌라를 사용하여 그룹을 구축하고 성장시킬 수 있는 연계된 캠페인을 통해 서로 격돌합니다. 마찬가지로 부상은 만남 중에 행동을 취하지 않은 캐릭터에게 발생할 수 있다. 배치, 목표 및 기능을 사용하여 "모든 것을 죽이기"를 넘어 각 전투에 깊이와 다양성을 추가할 수 있습니다.

전체 규칙은 무료로 다운로드할 수 있으며 모든 범위의 미니어처와 함께 사용할 수 있습니다. 핵심 메카니즘을 10페이지 미만으로 압축한 무료 "beginner 버전"(퀵드로라고 함)도 있어 플레이어는 게임에 매우 쉽게 뛰어들 수 있다.
Dinosaur Cowboys is a fast playing (45 to 60 minutes) skirmish game of competing posses composed of up to 5 members and 1 dinosaur. Each character in the posse can be customized to fulfill a different role and purchase weapons and equipment from the many options available. Combat takes place in the futuristic landscape of the year 2285, where a supervolcano erupted and changed the course of mankind forever.

In the general the game is built around D12s and is meant to be light, thematic, and fast playing. Players build a Posse containing a Leader, 2-4 Members, and up to 1 Dinosaur, all of which benefit from some unique mechanics. Each Member has an Allegiance such as Duster or Neotechnoist which helps differentiate them (both thematically and statistically). Otherwise there are fairly standard statistics (Speed, Defense, Hitpoints, etc.) which can be customized by spending Improvement Points to really help define a role for each character. Furthermore Active and Passive Traits are selected to let characters do cool things like Crippling Shot, Speed Reload, Go For the Eyes, etc. Weapons and equipment are then purchased from a list of over 75 items ranging from laser Six-Shooters to plasma Shotguns.

A standard game takes place on a tabletop covered in terrain and uses 28mm miniatures and plastic dinosaur toys. Activation of entities is done on a model-by-model basis instead of the entire Posse at once, so the battles are very fluid with plenty of time to react to the enemy. This is especially true as Initiative is rolled at the start of each Activation "set" instead of staying the same for the whole turn.

Posses battle each other in one-off standalone games or in a linked campaign where further Improvement Points and Neodollars can be used to build and grow the group. Likewise injuries can accrue on characters that were taken out of action during an encounter. Deployment, objectives, and features can be used to add depth and variety to each battle beyond "kill everything".

The full rules are free to download and can be used with any range of miniatures. There is also a free "beginner version" (called Quickdraw) which condenses the core mechanics to under 10 pages, so players can jump into the game very easily.

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