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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Stephen Tavener
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
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인원
게임 소개
스포잉(Spoing)은 시리즈로 플레이할 수 있는 캡처 게임이다. 시부미 세트는 4x4 홀 보드 및 3가지 색상(흰색, 검정색, 빨강색)의 볼을 사용하고 있다.
설정:
이 그림에 따라 검은 공 8개와 흰 공 8개를 놓으세요. 빨간 공은 ‘중립’로 간주된다.
● ● ● ●
● ● ● ●
○ ○ ○ ○
○ ○ ○ ○
규칙:
화이트와 블랙 두 선수가 번갈아 가면서 자신의 색깔의 공이나 중립적인 공(빨간색)을 움직여 다른 색깔의 공 하나를 뛰어넘어 착지하여 공을 잡는다. 점프는 체커에 따라 대각선 또는 직교할 수 있다. 선수들은 매 턴마다 공을 잡아야 한다.
착지한 공이 제거되고 점프한 공이 점퍼나 점퍼가 아닌 색상으로 전환된다. 예를 들어 점퍼가 흰색 공이고 점퍼가 검은색 공일 경우 점퍼는 중립 공(빨간색)으로 교체된다.
이 게임은 플레이어가 차례대로 움직일 수 없을 때(어디서든 3개의 공이 연속으로 없거나 플레이어가 나머지 3루타를 모두 사용할 수 없는 경우) 즉시 종료된다. 승자는 보드 위에서 가장 많은 색깔의 공을 가진 선수입니다.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
설정:
이 그림에 따라 검은 공 8개와 흰 공 8개를 놓으세요. 빨간 공은 ‘중립’로 간주된다.
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규칙:
화이트와 블랙 두 선수가 번갈아 가면서 자신의 색깔의 공이나 중립적인 공(빨간색)을 움직여 다른 색깔의 공 하나를 뛰어넘어 착지하여 공을 잡는다. 점프는 체커에 따라 대각선 또는 직교할 수 있다. 선수들은 매 턴마다 공을 잡아야 한다.
착지한 공이 제거되고 점프한 공이 점퍼나 점퍼가 아닌 색상으로 전환된다. 예를 들어 점퍼가 흰색 공이고 점퍼가 검은색 공일 경우 점퍼는 중립 공(빨간색)으로 교체된다.
이 게임은 플레이어가 차례대로 움직일 수 없을 때(어디서든 3개의 공이 연속으로 없거나 플레이어가 나머지 3루타를 모두 사용할 수 없는 경우) 즉시 종료된다. 승자는 보드 위에서 가장 많은 색깔의 공을 가진 선수입니다.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Spoing is a capture game that can be played with a Series: Shibumi set , as it uses a 4x4 holes board and balls in three colours (white, black and red).
Setup:
Place 8 black balls and 8 white balls according to this figure. Red balls are considered ‘neutral’:
● ● ● ●
● ● ● ●
○ ○ ○ ○
○ ○ ○ ○
Rules:
Two players, White and Black, alternate turns moving a ball of their colour or a neutral ball (red) to jump over a single ball of another colour and land on any ball to capture it. Jumps may be diagonal (as per Checkers) or orthogonal. Players must capture a ball each turn.
The ball landed on is removed and the ball jumped over is converted to the colour that is not the jumper or the jumpee, e.g. if the jumper is a white ball and the jumpee is a black ball then the jumpee gets replaced with a neutral ball (red).
The game ends immediately when a player can't move on their turn (which could happen if there are not three balls in a row somewhere, or if all remaining triples are unusable by the player). The winner is the player with the most balls of their colour on the board.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Setup:
Place 8 black balls and 8 white balls according to this figure. Red balls are considered ‘neutral’:
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Rules:
Two players, White and Black, alternate turns moving a ball of their colour or a neutral ball (red) to jump over a single ball of another colour and land on any ball to capture it. Jumps may be diagonal (as per Checkers) or orthogonal. Players must capture a ball each turn.
The ball landed on is removed and the ball jumped over is converted to the colour that is not the jumper or the jumpee, e.g. if the jumper is a white ball and the jumpee is a black ball then the jumpee gets replaced with a neutral ball (red).
The game ends immediately when a player can't move on their turn (which could happen if there are not three balls in a row somewhere, or if all remaining triples are unusable by the player). The winner is the player with the most balls of their colour on the board.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
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