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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Emiliano "Wentu" Venturini
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
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인원
게임 소개
Foundations는 2인칭 추상 전략 게임으로, 아이작 세트의 보드와 조각을 사용하여 플레이됩니다.
게임의 목적은 당신의 피스를 보드나 이미 플레이된 피스에 조심스럽게 배치하여 다른 레벨에서 발전된 3차원 구조를 만드는 것이다.
플레이어들은 번갈아 가면서 자신의 피스 중 하나를 오름차순으로 놓는다. 만약 그들이 작품을 위한 공간을 찾지 못한다면, 그들은 그 작품의 양쪽 끝이 같은 색의 두 조각 위에 놓이도록 다음 높이의 건물을 지어야 한다.
선수들이 새로운 레벨에서 빌드업을 강요받으면 더 작은 피스로 시작할 수 있지만, 이후 길이 오름차순으로 다시 플레이해야 하고 더 이상 낮은 레벨에서 플레이할 수 없다.
게임은 플레이어가 더 이상 보드에 조각을 놓을 수 없을 때 종료됩니다. 승자는 아직 손에 잡히는 포인트가 적은 선수다. 동점일 경우, 승자는 보드에서 가장 높은 레벨에서 포인트가 적은 선수입니다.
게임의 목적은 당신의 피스를 보드나 이미 플레이된 피스에 조심스럽게 배치하여 다른 레벨에서 발전된 3차원 구조를 만드는 것이다.
플레이어들은 번갈아 가면서 자신의 피스 중 하나를 오름차순으로 놓는다. 만약 그들이 작품을 위한 공간을 찾지 못한다면, 그들은 그 작품의 양쪽 끝이 같은 색의 두 조각 위에 놓이도록 다음 높이의 건물을 지어야 한다.
선수들이 새로운 레벨에서 빌드업을 강요받으면 더 작은 피스로 시작할 수 있지만, 이후 길이 오름차순으로 다시 플레이해야 하고 더 이상 낮은 레벨에서 플레이할 수 없다.
게임은 플레이어가 더 이상 보드에 조각을 놓을 수 없을 때 종료됩니다. 승자는 아직 손에 잡히는 포인트가 적은 선수다. 동점일 경우, 승자는 보드에서 가장 높은 레벨에서 포인트가 적은 선수입니다.
Foundations is a 2 players abstract strategy game that is played using board and pieces of an Isaac set.
The aim of the game is getting rid of the value of your pieces by carefully placing them on the board or on already played pieces, thus creating a tridimensional structure developed on different levels.
Players take turns placing one of their pieces in ascending order of length. If they can't find space for a piece, they must build on the next level in height so that both ends of the piece rest on top of two pieces of its same colour.
When players are forced to build on new levels, they can begin with a smaller piece, but they must then play again in ascending order of length and they cannot play in lower levels anymore.
The game ends when players cannot place any more pieces on the board. The winner is the player with less points still in hand. In case of a tie, the winner is the player with less points at the highest level on the board.
The aim of the game is getting rid of the value of your pieces by carefully placing them on the board or on already played pieces, thus creating a tridimensional structure developed on different levels.
Players take turns placing one of their pieces in ascending order of length. If they can't find space for a piece, they must build on the next level in height so that both ends of the piece rest on top of two pieces of its same colour.
When players are forced to build on new levels, they can begin with a smaller piece, but they must then play again in ascending order of length and they cannot play in lower levels anymore.
The game ends when players cannot place any more pieces on the board. The winner is the player with less points still in hand. In case of a tie, the winner is the player with less points at the highest level on the board.
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