-
BGG랭킹
BGG전체 : 19794
-
-
인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
-
디자이너
Stefan Zlatintsis
-
아티스트
Tu Peishu
-
인원
게임 소개
Jagdfieber(" 인용)헌팅 피버(Hunting Fever")는 소중한 먹이를 잡기 위해 카드를 영리하게 플레이해야 하는 가벼운 카드 게임이다. 하지만 조심하세요! 당신의 동료 사냥꾼들이 당신의 물건을 훔치려는 유혹을 느낄지도 모릅니다. 당신이 예상하는 것보다 빨리 사냥을 끝냅니다. 하루가 끝날 때쯤 포획한 카드가 점수를 얻지만, 휴무기에 잡힌 사냥꾼과 손에 남아 있는 카드는 점수를 줄여준다.
각 플레이어는 사냥꾼 1명, 늑대 2명, 토끼 3마리, 당근 3개, 시즌 종료/당근 1개로 시작한다. 차례에 따라, 각 선수들은 몰래 그의 손에서 카드를 선택한 후, 동시에 카드를 공개한다. 만약 누군가 "폐쇄 시즌"카드를 사용했다면, 모든 사냥꾼들은 그 선수들의 먹이 더미에 놓이게 된다. 그렇지 않으면 사냥꾼들은 각각 늑대를 잡는다.사냥은 여기서 시작하여 시계방향으로 이동한다; 그 카드를 먹이 더미에 놓고, 사냥꾼을 그들의 손에 돌려준다; 늑대를 포획하지 못하는 사냥꾼은 주인의 사냥 오두막(각 플레이어 앞 놀이터) 아래에 놓이게 된다.
늑대가 남아 있으면 각각 토끼를 잡는다.사냥은 여기서 시작하여 시계방향으로 이동한다; 그리고 나서 토끼를 잡지 못하면 주인의 손에 돌려준다. 토끼는 늑대와 똑같이 취급되지만, 토끼는 당근을 사냥하고, 먹이를 먹고 주인의 손에 돌아간다. 플레이어의 "쉬운 먹잇감" 부분에 있는 카드는 현재 턴에서 같은 플레이어에 의해 플레이되는 유사한 카드 앞에 캡처된다.
모든 사람이 카드를 하나 이상 가지고 있다면, "을 옮기세요.Hunt는 여기서 한 칸 시계방향으로 카드를 찍고 한 바퀴 더 돌립니다. 한 명 이상의 플레이어가 카드를 가지고 있지 않을 경우, 각 플레이어는 자신의 먹이 더미를 채점하는데, 사냥꾼은 -4점, 다른 모든 카드는 1-4점입니다. 그런 다음 플레이어들은 카드를 회수하고 다른 라운드를 한다. 4라운드를 완주한 후, 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승리합니다.
각 플레이어는 사냥꾼 1명, 늑대 2명, 토끼 3마리, 당근 3개, 시즌 종료/당근 1개로 시작한다. 차례에 따라, 각 선수들은 몰래 그의 손에서 카드를 선택한 후, 동시에 카드를 공개한다. 만약 누군가 "폐쇄 시즌"카드를 사용했다면, 모든 사냥꾼들은 그 선수들의 먹이 더미에 놓이게 된다. 그렇지 않으면 사냥꾼들은 각각 늑대를 잡는다.사냥은 여기서 시작하여 시계방향으로 이동한다; 그 카드를 먹이 더미에 놓고, 사냥꾼을 그들의 손에 돌려준다; 늑대를 포획하지 못하는 사냥꾼은 주인의 사냥 오두막(각 플레이어 앞 놀이터) 아래에 놓이게 된다.
늑대가 남아 있으면 각각 토끼를 잡는다.사냥은 여기서 시작하여 시계방향으로 이동한다; 그리고 나서 토끼를 잡지 못하면 주인의 손에 돌려준다. 토끼는 늑대와 똑같이 취급되지만, 토끼는 당근을 사냥하고, 먹이를 먹고 주인의 손에 돌아간다. 플레이어의 "쉬운 먹잇감" 부분에 있는 카드는 현재 턴에서 같은 플레이어에 의해 플레이되는 유사한 카드 앞에 캡처된다.
모든 사람이 카드를 하나 이상 가지고 있다면, "을 옮기세요.Hunt는 여기서 한 칸 시계방향으로 카드를 찍고 한 바퀴 더 돌립니다. 한 명 이상의 플레이어가 카드를 가지고 있지 않을 경우, 각 플레이어는 자신의 먹이 더미를 채점하는데, 사냥꾼은 -4점, 다른 모든 카드는 1-4점입니다. 그런 다음 플레이어들은 카드를 회수하고 다른 라운드를 한다. 4라운드를 완주한 후, 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승리합니다.
Jagdfieber ("Hunting Fever") is a light-hearted card game in which you need to play your cards cleverly in order to capture precious prey. But beware! Your fellow hunters may be tempted to steal from you, ending the hunt sooner than you might expect. At the end of the day, captured cards score points for you, but hunters who are caught during the closed season and cards that remain in your hand will reduce your score.
Each player starts with a hand of one hunter, two wolves, three rabbits, three carrots and one closed season/carrot. On a turn, each player secretly chooses a card from his hand, then they reveal the cards simultaneously. If someone played a "closed season" card, than all hunters played are placed in the prey pile of those players. If not, hunters each capture a wolf (starting with the "Hunt starts here" card and going clockwise), place that card in their prey pile, then return their hunter to their hand; any hunter that can't capture a wolf is placed under its owner's hunting lodge (a play area in front of each player).
If any wolves remain, they each capture a rabbit (again starting with the "Hunt starts here" card and going clockwise) and are then placed in the "easy prey" section of that player's hunting lodge; if a wolf doesn't catch a rabbit, return it to its owner's hand. Rabbits are handled the same as wolves, but they hunt carrots (and not themselves!), moving to "easy prey" if they eat and returning to their owner's hand otherwise. Cards in a player's "easy prey" section are captured before a similar card played by that same player during the current turn; if a card is not captured while in the "easy prey" section, it's moved to that player's prey pile at the end of the next turn.
If everyone still has at least one card in hand, move the "Hunt starts here" card one space clockwise and play another turn. If at least one player has no cards in hand, each player scores their prey pile, with hunters worth -4 points and all other cards worth 1-4 points. Players then reclaim their cards and play another round. After four complete rounds, the player with the most points wins.
Each player starts with a hand of one hunter, two wolves, three rabbits, three carrots and one closed season/carrot. On a turn, each player secretly chooses a card from his hand, then they reveal the cards simultaneously. If someone played a "closed season" card, than all hunters played are placed in the prey pile of those players. If not, hunters each capture a wolf (starting with the "Hunt starts here" card and going clockwise), place that card in their prey pile, then return their hunter to their hand; any hunter that can't capture a wolf is placed under its owner's hunting lodge (a play area in front of each player).
If any wolves remain, they each capture a rabbit (again starting with the "Hunt starts here" card and going clockwise) and are then placed in the "easy prey" section of that player's hunting lodge; if a wolf doesn't catch a rabbit, return it to its owner's hand. Rabbits are handled the same as wolves, but they hunt carrots (and not themselves!), moving to "easy prey" if they eat and returning to their owner's hand otherwise. Cards in a player's "easy prey" section are captured before a similar card played by that same player during the current turn; if a card is not captured while in the "easy prey" section, it's moved to that player's prey pile at the end of the next turn.
If everyone still has at least one card in hand, move the "Hunt starts here" card one space clockwise and play another turn. If at least one player has no cards in hand, each player scores their prey pile, with hunters worth -4 points and all other cards worth 1-4 points. Players then reclaim their cards and play another round. After four complete rounds, the player with the most points wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18