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BGG랭킹
BGG전체 : 23586
ABSTRACTS : 1180
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.60 / 5
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디자이너
Yannick Holtkamp
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아티스트
Claus Stephan
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인원
게임 소개
기원전 228년을 배경으로 한 전략 게임 스파르타에서, 여러분은 능숙한 스파르타와 아카이아 전사의 매혹적인 경험을 다시 체험하게 될 것입니다. 스파르타가 권력을 잡을 것인가, 아니면 아카이아인들이 그들의 입장을 유지할 것인가?
이 게임은 10x10 그리드에서 진행됩니다. 각 선수는 보드 쪽에 8명의 파이터로 구성된 열로 시작합니다. 보드의 가운데 줄에는 8개의 도시가 있는데, 각 플레이어는 이들 중 4개의 도시를 소유하고 있다.
매 턴마다, 플레이어는 원하는 방향으로 두 칸까지 파이터를 움직일 수 있으며, 원하는 경우 움직임 사이의 방향을 바꿀 수 있다.
파이터가 자신의 도시 중 하나에서 차례를 마치면 영웅으로 승격되며, 이후 차례에 따라 최대 세 칸까지 이동할 수 있다.
만약 투사가 상대 도시에 대한 차례를 끝내면, 그 도시는 정복된다. 그것은 이제 정복자의 것이다.
만약 이동 후에, 두 개의 반대편 사이에 끼어있는 조각들이 있다면, 그것들은 붙잡혀서 보드에서 제거된다. 조각들이 수평, 수직 또는 대각선을 따라 다른 면의 조각들 사이에 있으면 그 사이에 빈 정사각형 없이 갇히게 된다.
다음 중 하나에 해당하면 게임이 종료됩니다.
한 명의 플레이어가 모든 도시를 소유합니다. 그 선수가 게임에서 이겼습니다.
한 선수가 보드에 한 조각만 남았습니다. 그의 상대가 게임에서 이깁니다.
두 선수 모두 보드에 한두 조각밖에 남지 않았다. 가장 많은 도시를 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
이 게임은 10x10 그리드에서 진행됩니다. 각 선수는 보드 쪽에 8명의 파이터로 구성된 열로 시작합니다. 보드의 가운데 줄에는 8개의 도시가 있는데, 각 플레이어는 이들 중 4개의 도시를 소유하고 있다.
매 턴마다, 플레이어는 원하는 방향으로 두 칸까지 파이터를 움직일 수 있으며, 원하는 경우 움직임 사이의 방향을 바꿀 수 있다.
파이터가 자신의 도시 중 하나에서 차례를 마치면 영웅으로 승격되며, 이후 차례에 따라 최대 세 칸까지 이동할 수 있다.
만약 투사가 상대 도시에 대한 차례를 끝내면, 그 도시는 정복된다. 그것은 이제 정복자의 것이다.
만약 이동 후에, 두 개의 반대편 사이에 끼어있는 조각들이 있다면, 그것들은 붙잡혀서 보드에서 제거된다. 조각들이 수평, 수직 또는 대각선을 따라 다른 면의 조각들 사이에 있으면 그 사이에 빈 정사각형 없이 갇히게 된다.
다음 중 하나에 해당하면 게임이 종료됩니다.
한 명의 플레이어가 모든 도시를 소유합니다. 그 선수가 게임에서 이겼습니다.
한 선수가 보드에 한 조각만 남았습니다. 그의 상대가 게임에서 이깁니다.
두 선수 모두 보드에 한두 조각밖에 남지 않았다. 가장 많은 도시를 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
In the strategic game Sparta, set in 228 B.C., you will relive the fascinating experience of skillful Spartan and Achaean warriors. Will Sparta seize power, or will the Achaeans maintain their stance?
The game is played on a 10x10 grid. Each player starts with a row of eight fighters on their side of the board. In the middle rows of the board, there are eight cities; each player owns four of these.
Each turn, a player may move one of their fighters up to two squares in any direction, changing direction between the moves if so desired.
If the fighter ends its turn in one of his own cities, he is promoted to a hero, and may move up to three squares on future turns.
If the fighter ends its turn on an opposing city, the city is conquered; it now belongs to the player that conquered it.
If, after the move, there are pieces trapped in between two opposing pieces, they are captured and removed from the board. Pieces are trapped if they are between pieces of the other side along a horizontal, vertical or diagonal row without a vacant square in between.
The game ends if one of the following happens:
One player owns all cities. That player wins the game.
One player has only one piece left on the board. His opponent wins the game.
Both players have only one or two pieces left on the board. The player with the most cities wins the game.
The game is played on a 10x10 grid. Each player starts with a row of eight fighters on their side of the board. In the middle rows of the board, there are eight cities; each player owns four of these.
Each turn, a player may move one of their fighters up to two squares in any direction, changing direction between the moves if so desired.
If the fighter ends its turn in one of his own cities, he is promoted to a hero, and may move up to three squares on future turns.
If the fighter ends its turn on an opposing city, the city is conquered; it now belongs to the player that conquered it.
If, after the move, there are pieces trapped in between two opposing pieces, they are captured and removed from the board. Pieces are trapped if they are between pieces of the other side along a horizontal, vertical or diagonal row without a vacant square in between.
The game ends if one of the following happens:
One player owns all cities. That player wins the game.
One player has only one piece left on the board. His opponent wins the game.
Both players have only one or two pieces left on the board. The player with the most cities wins the game.
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