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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bruce Nash, Greg Nash
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아티스트
-
인원
게임 소개
Trek 시작: 영화 라이선스는 펀치 아웃과 함께 책 형태로 출판되었습니다.
규칙에는 6개의 "defector 보호막을 얻을 때까지 보드의 배 공간을 동그라미 치는 것이 목표라고 명시되어 있습니다.그런 다음 다리로 통하는 "특별한 복도" 공간을 올라가야 합니다. 다리에 가장 먼저 도달한 플레이어가 승리합니다.
불행하게도, 다리로 통하는 특별한 복도 공간이 보이지 않아서, 이 게임은 처음부터 깨졌다.
_____________________________________
사실, 이것은 제가 본 (제 자신의) 게임 보드의 표지와 대부분의 사본에 있는 오식입니다. 규칙의 마지막 단락에서 매우 모호하게 기술된 것처럼, 터보-엘리베이터 공간과 보드 중앙에 있는 브리지 이미지 사이에 "사다리"가 있어야 한다. (TURBO-ELEVATO 공간의 바로 왼쪽에 있는 REC DECK 공간에서 규칙이 어떻게 시작되는지를 볼 때, 이것은 보드의 움직임이 시계 방향의 방법, 즉 규칙에 지정되지 않은 것으로 가정한다.)
이 누락된 "코리더"는 IMAGES 섹션에 있는 보드의 사진과 같이 흰색 또는 금속 잉크 페인트 마커로 그릴 수 있습니다. 누가 책 끝 무렵에 이걸 잡았는데 게임보드 중엔 이걸 고쳐놓은 게 있대요.
이러한 점을 명확히 하기 위한 수정된 규칙 집합은 FILES 섹션에서도 사용할 수 있다.
규칙에는 6개의 "defector 보호막을 얻을 때까지 보드의 배 공간을 동그라미 치는 것이 목표라고 명시되어 있습니다.그런 다음 다리로 통하는 "특별한 복도" 공간을 올라가야 합니다. 다리에 가장 먼저 도달한 플레이어가 승리합니다.
불행하게도, 다리로 통하는 특별한 복도 공간이 보이지 않아서, 이 게임은 처음부터 깨졌다.
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사실, 이것은 제가 본 (제 자신의) 게임 보드의 표지와 대부분의 사본에 있는 오식입니다. 규칙의 마지막 단락에서 매우 모호하게 기술된 것처럼, 터보-엘리베이터 공간과 보드 중앙에 있는 브리지 이미지 사이에 "사다리"가 있어야 한다. (TURBO-ELEVATO 공간의 바로 왼쪽에 있는 REC DECK 공간에서 규칙이 어떻게 시작되는지를 볼 때, 이것은 보드의 움직임이 시계 방향의 방법, 즉 규칙에 지정되지 않은 것으로 가정한다.)
이 누락된 "코리더"는 IMAGES 섹션에 있는 보드의 사진과 같이 흰색 또는 금속 잉크 페인트 마커로 그릴 수 있습니다. 누가 책 끝 무렵에 이걸 잡았는데 게임보드 중엔 이걸 고쳐놓은 게 있대요.
이러한 점을 명확히 하기 위한 수정된 규칙 집합은 FILES 섹션에서도 사용할 수 있다.
Start Trek: The Motion Picture license published in book form with punch out pieces.
The rules state that the goal is to circle the ship spaces on the board until you get six "deflector shields." Then you are supposed to go up the "special corridor" spaces that lead to the bridge. The first player to reach the bridge wins.
Unfortunately, I see no "special corridor" spaces that lead to the bridge, so this game is broken right from the outset.
_____________________________________
In fact, this is a misprint on the cover and in most copies of the game board that I've seen (including my own). There is supposed to be a "ladder" of three spaces between the TURBO-ELEVATOR space and the Bridge image in the center of the board making up the "special corridor", as (admittedly) very vaguely described in the last paragraph of the rules. (Seeing as how the rules DO specify starting on the REC DECK space, which is just to the left of the TURBO-ELEVATOR space, this presumes that movement around the board is in a clockwise method--something again NOT specified in the rules.)
This missing "corridor" can be drawn in with a white or metallic-ink paint marker as shown in the photo of the board in the IMAGES section. Apparently, someone caught this toward the end of the book's run, and some of the gameboards have this fixed.
A revised set of rules to clarify these points are also available in the FILES section.
The rules state that the goal is to circle the ship spaces on the board until you get six "deflector shields." Then you are supposed to go up the "special corridor" spaces that lead to the bridge. The first player to reach the bridge wins.
Unfortunately, I see no "special corridor" spaces that lead to the bridge, so this game is broken right from the outset.
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In fact, this is a misprint on the cover and in most copies of the game board that I've seen (including my own). There is supposed to be a "ladder" of three spaces between the TURBO-ELEVATOR space and the Bridge image in the center of the board making up the "special corridor", as (admittedly) very vaguely described in the last paragraph of the rules. (Seeing as how the rules DO specify starting on the REC DECK space, which is just to the left of the TURBO-ELEVATOR space, this presumes that movement around the board is in a clockwise method--something again NOT specified in the rules.)
This missing "corridor" can be drawn in with a white or metallic-ink paint marker as shown in the photo of the board in the IMAGES section. Apparently, someone caught this toward the end of the book's run, and some of the gameboards have this fixed.
A revised set of rules to clarify these points are also available in the FILES section.
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