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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
João Pedro Neto
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아티스트
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인원
게임 소개
From Zillions of Games
칸은 10x10 정사각형 보드에서 플레이됩니다. 각 플레이어는 20명의 솔저와 6명의 칸으로 게임을 시작합니다. 동작의 종류는 다음과 같다.
단계: 모든 조각은 비어 있는 인접 정사각형으로 직교 또는 대각선으로 한 공간을 이동할 수 있습니다.
점프: 칸은 인접한 색깔의 조각을 뛰어넘어 그 너머의 빈 사각형에 착륙할 수 있습니다. 점프는 직교 또는 대각선을 따라 수행될 수 있습니다. 칸은 점프가 가능한 한 점프를 계속할 수 있지만 반드시 필요한 것은 아니다. 추가 점프를 진행하려면 통과 버튼을 클릭합니다.
밀기: 칸은 친근한 병사들의 직선을 직교 또는 대각선으로 한 칸 밀 수 있습니다. 선두 철갑병이 적의 피스에 밀리면 적 피스를 생포합니다.
캡처: 칸은 관리인을 붙잡아 적의 조각을 잡는다. 즉, 움직이는 칸과 또 다른 친근한 칸 사이에 적을 끼워넣는다. 캡처된 칸과 캡처된 조각은 직교 또는 대각선을 따라 놓여 있어야 합니다. 칸은 점프할 때 여러 번 캡처를 할 수 있습니다.
지원: 칸은 철갑병의 특별한 움직임을 지지합니다. 철갑병이 친근한 칸과 인접할 경우 철갑병은 칸과 인접한 빈 광장으로 이동할 수 있습니다. 철갑병은 가능한 경우 지원 이동을 계속할 수 있지만, 반드시 필요한 것은 아닙니다.
철갑병을 반대편으로 이동시키거나 적군 철갑병을 모두 포획하여 승리하십시오.
칸은 10x10 정사각형 보드에서 플레이됩니다. 각 플레이어는 20명의 솔저와 6명의 칸으로 게임을 시작합니다. 동작의 종류는 다음과 같다.
단계: 모든 조각은 비어 있는 인접 정사각형으로 직교 또는 대각선으로 한 공간을 이동할 수 있습니다.
점프: 칸은 인접한 색깔의 조각을 뛰어넘어 그 너머의 빈 사각형에 착륙할 수 있습니다. 점프는 직교 또는 대각선을 따라 수행될 수 있습니다. 칸은 점프가 가능한 한 점프를 계속할 수 있지만 반드시 필요한 것은 아니다. 추가 점프를 진행하려면 통과 버튼을 클릭합니다.
밀기: 칸은 친근한 병사들의 직선을 직교 또는 대각선으로 한 칸 밀 수 있습니다. 선두 철갑병이 적의 피스에 밀리면 적 피스를 생포합니다.
캡처: 칸은 관리인을 붙잡아 적의 조각을 잡는다. 즉, 움직이는 칸과 또 다른 친근한 칸 사이에 적을 끼워넣는다. 캡처된 칸과 캡처된 조각은 직교 또는 대각선을 따라 놓여 있어야 합니다. 칸은 점프할 때 여러 번 캡처를 할 수 있습니다.
지원: 칸은 철갑병의 특별한 움직임을 지지합니다. 철갑병이 친근한 칸과 인접할 경우 철갑병은 칸과 인접한 빈 광장으로 이동할 수 있습니다. 철갑병은 가능한 경우 지원 이동을 계속할 수 있지만, 반드시 필요한 것은 아닙니다.
철갑병을 반대편으로 이동시키거나 적군 철갑병을 모두 포획하여 승리하십시오.
From Zillions of Games
Khan is played on a 10x10 square board. Each player starts the game with twenty Soldiers and six Khans. The different types of motion are:
Step: Any piece can move one space orthogonally or diagonally to an empty adjacent square.
Jump: A Khan can jump an adjacent piece of either color and land in the empty square beyond. Jumping can take place along an orthogonal or diagonal line. A Khan can continue to jump as long as jumps are available but is not required to. To pass on further jumps, click the pass button.
Push: A Khan can push a straight line of friendly Soldiers (called a "phalanx") one space orthogonally or diagonally. If the lead Soldier is pushed onto an enemy piece, the enemy piece is captured.
Capture: A Khan captures an enemy piece by custodian capture, i.e., by sandwiching an enemy between the moving Khan and another friendly Khan. The capturing Khans and the captured piece must lie along an orthogonal or diagonal line. A Khan can make multiple captures when jumping.
Support: A Khan supports a special move by a Soldier. If a Soldier is adjacent to a friendly Khan, the Soldier can move to any empty square also adjacent to the Khan. The Soldier can continue to make support moves if available but is not required to.
Win by moving a Soldier to the opposite row or by capturing all enemy Soldiers.
Khan is played on a 10x10 square board. Each player starts the game with twenty Soldiers and six Khans. The different types of motion are:
Step: Any piece can move one space orthogonally or diagonally to an empty adjacent square.
Jump: A Khan can jump an adjacent piece of either color and land in the empty square beyond. Jumping can take place along an orthogonal or diagonal line. A Khan can continue to jump as long as jumps are available but is not required to. To pass on further jumps, click the pass button.
Push: A Khan can push a straight line of friendly Soldiers (called a "phalanx") one space orthogonally or diagonally. If the lead Soldier is pushed onto an enemy piece, the enemy piece is captured.
Capture: A Khan captures an enemy piece by custodian capture, i.e., by sandwiching an enemy between the moving Khan and another friendly Khan. The capturing Khans and the captured piece must lie along an orthogonal or diagonal line. A Khan can make multiple captures when jumping.
Support: A Khan supports a special move by a Soldier. If a Soldier is adjacent to a friendly Khan, the Soldier can move to any empty square also adjacent to the Khan. The Soldier can continue to make support moves if available but is not required to.
Win by moving a Soldier to the opposite row or by capturing all enemy Soldiers.
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