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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.55 / 5

게임 소개

중세 중국의 큰 마을에는 여러 명의 재능 있는 장인들이 대장인 종시로 인정받기를 열망하고 있다. 넌 이 장인 중 하나야. 그리고 네 제자와 함께 마을에서 높은 지위를 얻기 위해 다른 장인과 경쟁하고 있지. 성공하기 위해서는 당신의 기술로 마을 사람들을 감동시켜야 할 것입니다. 어떻게 해야 할까요? 특정 자료에 대한 전문가의 지식을 습득할 것인가, 아니면 워크숍을 확대할 것인가? 소규모 프로젝트를 많이 작성할 예정입니까, 아니면 더 적은 수의 더 많은 마스터 작품을 구축할 예정입니까? 그건 네가 결정할 일이야.

Zong Si는 작업자 배치, 자원 관리, 프로젝트 완료 및 특수 작업 카드를 결합합니다. 게임을 설정하려면 프로젝트 카드(8종, 각각 특별한 힘을 가진)와 마스터 워크 프로젝트(한 번에 3종만)를 게임 보드에 배치하고, 두 시장에 맞는 상품을 무작위로 추첨하고, 전당포에 교환 타일을 배치하고, 일정 수의 행운의 스크롤과 재료 타일을 배치하십시오. 플레이어는 원샷 능력이 있는 스크롤과 재료(프로젝트를 완료하는 데 필요한)를 번갈아 기안하고 1라운드를 시작한다.

각 라운드에서, 플레이어들은 그들의 주인이나 견습생과 한 가지 행동을 취하고, 그 다음 그들의 다른 모습으로 한 가지 행동을 취한다. 가능한 작업은 다음과 같습니다.


프로젝트 – 마스터만 시작합니다. 재료 비용을 지불한 다음 프로젝트에 표시된 공간의 타임 트랙에 마스터를 배치합니다.
시장에 가서 다음 단계까지 나가서 바람 좀 쐬세요.
성전으로 가서 두루마리를 하나 그리십시오. (혹은 주인이 성전에 가서 재료를 기부하면 더 그리십시오.)
전당포에 가서 상점 내 교환 타일을 선택하고 플레이어 보드에 교환 타일을 배치합니다. 그런 다음 해당 타일에 표시된 한 재료를 타일의 다른 재료와 바꿀 수 있습니다.
공손한 방문을 하고 마을 사람을 방문하고, 당신이 그곳에 배치한 방문 타일과 같은 종류의 재료를 기부한 다음, 그 사람과 관련된 특별한 행동을 취하세요.
통과하다


그러면 시장에 있는 사람들이 돌아가면서 그곳에 있는 재료를 고릅니다. 재료는 5개까지만 넣을 수 있습니다. 그런 다음 플레이어는 타임 트랙에서 마스터를 전진시켜 프로젝트에 대한 작업을 나타냅니다. 시장에서 재료를 다시 채우고 시작 마커를 통과한 다음 새 라운드를 시작합니다.

한 선수가 여섯 번째 프로젝트를 완료하면, 선수들은 그 라운드와 한 번의 추가 풀 라운드를 완료한다. 플레이어는 완료된 프로젝트, 불완전한 프로젝트(벌칙), 방문한 마을 사람 수, 교환 타일 전체 보드, 6개의 프로젝트 완료, 사용하지 않은 두루마리 및 재료에 대한 점수를 집계한다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
In a large town in medieval China, several talented artisans – Masters in their own right – aspire to become recognized as Zong Shi: the Grand Master craftsman. You are one of these master artisans and together with your apprentice, you are competing with the other Masters to attain this elevated status in the town. To succeed, you'll have to impress the townspeople with your skills. How shall you do it? Will you acquire a specialist's mastery over certain material, or will you enlarge your workshop? Will you create a large number of smaller projects or will you build fewer, but greater, masterworks? That is for you to decide.

Zong Shi blends worker placement, resource management, project completion and special action cards. To set up the game, lay out the project cards (eight types, each with a special power) and masterwork projects (only three at a time) on the game board; draw goods randomly for the two markets; lay out the exchange tiles in the pawn shop; and lay out a certain number of Scrolls of Fortune and material tiles. Players take turns drafting Scrolls (which have one-shot abilities) and materials (needed to complete projects), then the first round begins.

In each round, players take one action with their master or apprentice, then take one action with their other figure. The possible actions are:


Begin a project – Master only. Pay the material cost, then place the master on the time track in the space shown on the project.
Go to the market – Hang out and shoot the breeze until the next phase.
Go to the temple – Draw one Scroll (or more if your master is at the temple and donates material).
Go to the pawn shop – Choose an exchange tile in the shop and place the exchange tile on your player board. You may then swap one material shown on that tile for the other material on the tile.
Pay respectful visits – Visit a townsperson, donate materials of the right type equal to the visit tile you place there, then take the special action associated with that person this game.
Pass


Those in the market then take turns choosing materials located there. You can hold no more than five materials. Players then advance their master on the time track to represent work on the project. Refill materials in the market, pass the start marker, then begin a new round.

When a player completes his sixth project, players complete that round and one additional full round. Players tally points for completed projects, incomplete projects (which are penalized), number of townspeople visited, a full board of exchange tiles, completion of six projects and unused scrolls and material. The player with the most points wins.

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