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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michail Antonow
-
아티스트
-
인원
게임 소개
특별한 보드에서 진행된 추상 전략 게임입니다. X와 O, 두 명의 플레이어가 교대로 기존의 다리에 의해 막히지 않은 인접한 두 개의 말뚝 사이에 다리를 놓는다. 양쪽 다리 사이의 연결된 사슬을 완성한 첫 번째 플레이어가 승리합니다. 동점은 불가합니다.
Visavis는 가장자리에 있는 섀넌 스위칭 게임으로, 브리지잇, 트윅스T와 같은 종류의 연결 게임에 속한다. 브리지잇(서버에서 Connexions라고 함)에 대한 사소한 승리 전략이 발견되었지만 Visavis는 더 다양한 플레이가 가능한 중첩된 삼각형 그리드 시스템으로 구성되어 있으며 승리 전략은 알려져 있지 않다.
마이클 안토노우는 왼쪽 경로가 아닌 오른쪽 경로를 차단할 때 반드시 다른 전술이 적용돼야 한다고 지적한다. 경로는 한 방향으로만 갑자기 한 조각으로 절단될 수 있으며, 반대 방향으로 단일 브리지는 경로를 우회할 뿐이고 성공적인 블록에 두 개의 브리지가 필요하다.
규칙에는 같은 색의 인접한 두 개의 말뚝 사이에 다리를 놓을 수 있다고 명시되어 있다. 다만 상대의 말뚝 사이에 다리를 놓는 것은 결코 피할 수 없기 때문에 모든 움직임은 현재 선수의 말뚝 사이에 이루어진다고 가정한다. 이것은 또한 보드 표기법을 단순화한다.
Visavis는 가장자리에 있는 섀넌 스위칭 게임으로, 브리지잇, 트윅스T와 같은 종류의 연결 게임에 속한다. 브리지잇(서버에서 Connexions라고 함)에 대한 사소한 승리 전략이 발견되었지만 Visavis는 더 다양한 플레이가 가능한 중첩된 삼각형 그리드 시스템으로 구성되어 있으며 승리 전략은 알려져 있지 않다.
마이클 안토노우는 왼쪽 경로가 아닌 오른쪽 경로를 차단할 때 반드시 다른 전술이 적용돼야 한다고 지적한다. 경로는 한 방향으로만 갑자기 한 조각으로 절단될 수 있으며, 반대 방향으로 단일 브리지는 경로를 우회할 뿐이고 성공적인 블록에 두 개의 브리지가 필요하다.
규칙에는 같은 색의 인접한 두 개의 말뚝 사이에 다리를 놓을 수 있다고 명시되어 있다. 다만 상대의 말뚝 사이에 다리를 놓는 것은 결코 피할 수 없기 때문에 모든 움직임은 현재 선수의 말뚝 사이에 이루어진다고 가정한다. 이것은 또한 보드 표기법을 단순화한다.
An abstract strategy game played on a special board. Two players, X and O, take turns placing a bridge between any two of their adjacent pegs not blocked by an existing bridge. The first player to complete a connected chain of bridges between their sides wins. Ties are not possible.
Visavis is a Shannon switching game on the edges and belongs to the same class of connection games as Bridg-It and TwixT (and to some extend Trellis). Even though a trivial winning strategy has been found for Bridg-It (called Connexxions on the server) Visavis consists of a more complex system of overlaid triangular grids that allows richer variety of play, and no winning strategy is known.
Michail Antonow points out that different tactics must be applied when blocking an opponent's rightward path as opposed to a leftward path. The path can be abruptly cut by a single piece in one direction only; in the opposite direction a single bridge will only divert the path and two bridges are needed for a successful block.
The rules state that a bridge can be placed between any two adjacent pegs of the same colour. However since it can never help to place a bridge between the opponent's pegs, then it is assumed that all moves are made between the current player's pegs. This also simplifies the board notation.
Visavis is a Shannon switching game on the edges and belongs to the same class of connection games as Bridg-It and TwixT (and to some extend Trellis). Even though a trivial winning strategy has been found for Bridg-It (called Connexxions on the server) Visavis consists of a more complex system of overlaid triangular grids that allows richer variety of play, and no winning strategy is known.
Michail Antonow points out that different tactics must be applied when blocking an opponent's rightward path as opposed to a leftward path. The path can be abruptly cut by a single piece in one direction only; in the opposite direction a single bridge will only divert the path and two bridges are needed for a successful block.
The rules state that a bridge can be placed between any two adjacent pegs of the same colour. However since it can never help to place a bridge between the opponent's pegs, then it is assumed that all moves are made between the current player's pegs. This also simplifies the board notation.
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