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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
-
아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
스플레이드는 시리즈로 플레이할 수 있는 3명의 플레이어를 위한 스플라인의 진화이다. 시부미 세트. 4x4 홀 보드 및 구를 3가지 색상(흰색, 검은색, 빨간색)으로 사용한다. 그것은 알렉스 랜돌프의 위대한 구트 나흐반에게서 영감을 받았다.
게임 방법:
보드(n×n)가 비어 있습니다.
하얀색(검은색과 빨간색)으로 시작하여 빈 공간이나 플랫폼(2×2개의 대리석 배열)에 자신의 색깔의 대리석을 번갈아 배치한다.
정확히 2가지 색상의 풀라인이 형성될 때마다 게임은 종료된다. 승자는 해당 라인의 색상을 가진 선수 중 플레이어 순서에서 위치가 해당 라인의 색상을 가진 다른 선수보다 바로 앞에 있는 선수입니다.
이것은 4×4 세트의 경우, 첫 번째 레이어에서 4연속, 두 번째 레이어에서 3연속, 세 번째 레이어에서 2연속입니다.
예:
화이트는 2개의 화이트볼과 1개의 블랙볼을 포함하는 2번째 레이어에서 3번째 라인을 만들어 승리합니다.
변형:
다음 선수가 아닌 이전 선수의 색상을 고려하십시오.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
게임 방법:
보드(n×n)가 비어 있습니다.
하얀색(검은색과 빨간색)으로 시작하여 빈 공간이나 플랫폼(2×2개의 대리석 배열)에 자신의 색깔의 대리석을 번갈아 배치한다.
정확히 2가지 색상의 풀라인이 형성될 때마다 게임은 종료된다. 승자는 해당 라인의 색상을 가진 선수 중 플레이어 순서에서 위치가 해당 라인의 색상을 가진 다른 선수보다 바로 앞에 있는 선수입니다.
이것은 4×4 세트의 경우, 첫 번째 레이어에서 4연속, 두 번째 레이어에서 3연속, 세 번째 레이어에서 2연속입니다.
예:
화이트는 2개의 화이트볼과 1개의 블랙볼을 포함하는 2번째 레이어에서 3번째 라인을 만들어 승리합니다.
변형:
다음 선수가 아닌 이전 선수의 색상을 고려하십시오.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Splade is an evolution of Spline for 3 players that can be played with a Series: Shibumi set. It uses a 4x4 holes board and spheres in 3 colors (white, black and red). It was inspired by the great Gute Nachbarn, by Alex Randolph.
How to play:
The board (n×n) starts empty.
Starting with white (then black and red), players take turns placing a marble of their colour on an empty space or platform (2×2 arrangement of marbles).
Whenever a full line with exactly 2 colors is formed, the game ends. The winner is the player with a color in that line whose position in the player order is immediately before the other player with a color in that line.
This is, for a 4×4 set, a 4-in-a-row on the first layer, or a 3-in-a-row on the 2nd layer, or a 2-in-a-row on the 3rd layer.
Example:
White makes a line of 3 on the second layer containing 2 white balls and one black ball and wins.
Variant:
Consider the colour of the previous player instead of the next.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
How to play:
The board (n×n) starts empty.
Starting with white (then black and red), players take turns placing a marble of their colour on an empty space or platform (2×2 arrangement of marbles).
Whenever a full line with exactly 2 colors is formed, the game ends. The winner is the player with a color in that line whose position in the player order is immediately before the other player with a color in that line.
This is, for a 4×4 set, a 4-in-a-row on the first layer, or a 3-in-a-row on the 2nd layer, or a 2-in-a-row on the 3rd layer.
Example:
White makes a line of 3 on the second layer containing 2 white balls and one black ball and wins.
Variant:
Consider the colour of the previous player instead of the next.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
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