-
BGG랭킹
BGG전체 : 8314
WARGAMES : 949
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
16+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Paul Dangel
-
아티스트
Carl Röchling
-
인원
게임 소개
1757년 12월: 1742년 실레시아를 잃은 이후 오스트리아는 속주를 되찾기 직전까지 갔다. 11월 22일 브레슬라우에서 벌어진 제국군의 승리로 로렌 공작 샤를과 콜린 전투의 승자인 다운이 이끄는 오스트리아군은 이 목표에서 단지 전투만 남겨두고 있었다. 그들은 다가오는 봄에 시작될 새로운 캠페인 해에 이 전투를 벌일 것으로 예상했다.
프리드리히 2세 국왕은 슐레지엔을 잃으면 그의 위신에 큰 타격을 입었을 뿐만 아니라 프로이센의 자원, 수입, 인력을 빼앗겨 전쟁을 지속할 수 없게 되었다. 프리드리히 2세는 오스트리아군, 헝가리군, 제국군, 바이에른군, 뷔르템베르거(Wurttemberger) 등 약 6만 명의 병력을 상대로 로스바흐 퇴역군인과 브레슬라우 생존자들로 구성된 잔여 병력 40,000명을 진군시켰다.
추운 12월 5일, 군대가 겨울 숙소의 위안을 찾던 계절에, 적군은 실레시아의 로이텐 마을을 둘러싼 눈 덮인 들판에서 만났다. 찰스 왕세자의 측면을 교묘하게 포위한 후, 프리드리히의 프로이센군은 전례 없이 격렬하게 공격하여 적진을 붕괴시켰다. 그러나, 이 초기의 격파에도 불구하고 오스트리아군은 전선을 재정비하여 프로이센군과 싸울 수 있었고, 전투의 최종 결과는 여전히 불확실했다. 기병대가 정점을 찍은 후에야 합스부르크 군대는 마침내 브레슬라우로 후퇴했다. 2주 후 도시는 항복했고 오스트리아군은 슐레지엔에서 철수했다. 전쟁은 6년 동안 계속되었지만 프리드리히 2세는 로이텐 전투에서 거둔 가장 큰 승리만큼 성공을 거두지는 못했다.
로이텐(이성시대 전투, 3권)은 이 결정적 전투의 실제 사건과 가능성을 탐구하기 위해 화려하고 꼼꼼하게 세밀한 시뮬레이션을 그 시대의 게이머와 학생 모두에게 선보인다. 여기에는 이 시대의 주요 권위자인 교수에 의해 특별히 게임을 위해 쓰여진 역사적 논평이 포함되어 있다. 크리스토퍼 더피. 이 이야기는 이전에 출판되지 않은 전투의 많은 측면을 포함하고 있으며 지도, 도표, 통계, 1757년 슐레지엔 전역 분석 등을 포함하고 있다.
프리드리히 2세 국왕은 슐레지엔을 잃으면 그의 위신에 큰 타격을 입었을 뿐만 아니라 프로이센의 자원, 수입, 인력을 빼앗겨 전쟁을 지속할 수 없게 되었다. 프리드리히 2세는 오스트리아군, 헝가리군, 제국군, 바이에른군, 뷔르템베르거(Wurttemberger) 등 약 6만 명의 병력을 상대로 로스바흐 퇴역군인과 브레슬라우 생존자들로 구성된 잔여 병력 40,000명을 진군시켰다.
추운 12월 5일, 군대가 겨울 숙소의 위안을 찾던 계절에, 적군은 실레시아의 로이텐 마을을 둘러싼 눈 덮인 들판에서 만났다. 찰스 왕세자의 측면을 교묘하게 포위한 후, 프리드리히의 프로이센군은 전례 없이 격렬하게 공격하여 적진을 붕괴시켰다. 그러나, 이 초기의 격파에도 불구하고 오스트리아군은 전선을 재정비하여 프로이센군과 싸울 수 있었고, 전투의 최종 결과는 여전히 불확실했다. 기병대가 정점을 찍은 후에야 합스부르크 군대는 마침내 브레슬라우로 후퇴했다. 2주 후 도시는 항복했고 오스트리아군은 슐레지엔에서 철수했다. 전쟁은 6년 동안 계속되었지만 프리드리히 2세는 로이텐 전투에서 거둔 가장 큰 승리만큼 성공을 거두지는 못했다.
로이텐(이성시대 전투, 3권)은 이 결정적 전투의 실제 사건과 가능성을 탐구하기 위해 화려하고 꼼꼼하게 세밀한 시뮬레이션을 그 시대의 게이머와 학생 모두에게 선보인다. 여기에는 이 시대의 주요 권위자인 교수에 의해 특별히 게임을 위해 쓰여진 역사적 논평이 포함되어 있다. 크리스토퍼 더피. 이 이야기는 이전에 출판되지 않은 전투의 많은 측면을 포함하고 있으며 지도, 도표, 통계, 1757년 슐레지엔 전역 분석 등을 포함하고 있다.
December 1757: Not since losing Silesia in 1742 had Austria come so close to regaining the province. With the recent Imperial victory at Breslau (November 22) Austrian forces under Prince Charles of Lorraine and Field-marshal Daun, the victor at Kolin, were only a battle away from that goal. They expected to fight this battle in the new campaign year which would begin in the coming spring.
For King Frederick II the loss of Silesia would not only be a devastating blow to his prestige but deprived of its resources, revenue and manpower Prussia's ability to continue the war would be desperately compromised. Rather than to allow the enemy to go unchallenged Frederick marched his remaining army of 40,000 men composed of Rossbach veterans and Breslau survivors against Charles' nearly 60,000-strong force of Austrians, Hungarians, Imperials, Bavarians and Wurttembergers.
On a frigid December 5th, in a season when armies usually sought the comfort of winter quarters, the opposing forces met on the snow covered fields surrounding the Silesian village of Leuthen. After deftly maneuvering around Prince Charles' flank Frederick's Prussians attacked with unprecedented fury collapsing the enemy line. However, despite this initial crushing blow the Austrians were able to reorganize their front and fight the Prussians to a standstill leaving the battle's final outcome still in doubt. Only after a climactic cavalry charge did the Habsburg army finally break and retreat to Breslau. Two weeks later the city capitulated and the Austrians evacuated Silesia. Although the war would continue for another six years Frederick would never again attain the level of success he did at Leuthen, his greatest victory.
Leuthen (Battles from the Age of Reason, Vol. 3) presents both gamers and students of the period with a colorful and meticulously detailed simulation with which to explore the actual events and possibilities of this definitive battle. Included is an historical commentary written especially for the game by the period's leading authority, Prof. Christopher Duffy. This narrative contains many previously unpublished aspects of the battle and includes maps, diagrams, statistics and his analysis of the 1757 campaign in Silesia.
For King Frederick II the loss of Silesia would not only be a devastating blow to his prestige but deprived of its resources, revenue and manpower Prussia's ability to continue the war would be desperately compromised. Rather than to allow the enemy to go unchallenged Frederick marched his remaining army of 40,000 men composed of Rossbach veterans and Breslau survivors against Charles' nearly 60,000-strong force of Austrians, Hungarians, Imperials, Bavarians and Wurttembergers.
On a frigid December 5th, in a season when armies usually sought the comfort of winter quarters, the opposing forces met on the snow covered fields surrounding the Silesian village of Leuthen. After deftly maneuvering around Prince Charles' flank Frederick's Prussians attacked with unprecedented fury collapsing the enemy line. However, despite this initial crushing blow the Austrians were able to reorganize their front and fight the Prussians to a standstill leaving the battle's final outcome still in doubt. Only after a climactic cavalry charge did the Habsburg army finally break and retreat to Breslau. Two weeks later the city capitulated and the Austrians evacuated Silesia. Although the war would continue for another six years Frederick would never again attain the level of success he did at Leuthen, his greatest victory.
Leuthen (Battles from the Age of Reason, Vol. 3) presents both gamers and students of the period with a colorful and meticulously detailed simulation with which to explore the actual events and possibilities of this definitive battle. Included is an historical commentary written especially for the game by the period's leading authority, Prof. Christopher Duffy. This narrative contains many previously unpublished aspects of the battle and includes maps, diagrams, statistics and his analysis of the 1757 campaign in Silesia.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
459
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18