-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Christopher Fasulo
-
아티스트
Kyle Gebhardt
-
인원
게임 소개
1941년 6월 15일부터 16일까지 제4인도사단은 배틀랙스 작전 중 할파야 고개를 공격했다.
할파야 패스는 또 다른 작은 GSI 상품입니다. 이 게임은 토브룩의 시지를 들어올린 십자군 작전 이전의 배틀락스 작전 동안의 전술 레벨 전투와 전술에 초점을 맞춘다. 이 게임은 독립 게임이며 다른 GSI 타이틀이 필요하지 않습니다. 유닛 수로 따지면 하피드 리지보다 약간 크고 비교적 짧은 시간에 플레이가 가능하다.규칙은 7개의 전장 운영 체제를 기반으로 모델링되어 쉽게 이해하고 학습할 수 있습니다.
이번 전투는 두 선수 모두에게 도전의 기회가 될 것이다. 영국은 대전차 방어를 뚫기 위해 매우 공격적일 필요가 있다는 것을 알게 될 것이다. 독일군은 그냥 버텨야 해 어느 쪽이든 벼랑 끝에 걸렸어요. 영국 마틸다 가문은 88 가문을 만나기 전까지 전장의 여왕이다. 장애물 놀이는 중요하고 중요합니다.
게임 플레이는 솔리테어 플레이에 탁월하며 매우 빠르게 진행됩니다. 이 게임은 특별히 하루에 플레이할 수 있도록 설계되었다.
영연방군은 3개 보병 대대와 1개 중대, 그리고 마틸다 전차 절반으로 구성되어 있었다.
이 게임은 중대/소대 전투와 연합 무기 사용에 초점을 맞춘다. 시간 척도는 한 바퀴에 1시간 또는 2시간이며 각 16진수는 경기에 따라 330m이다.
이 게임에는 다음이 포함됩니다.
(2) 11x17 색상 지도 단면
(1) 배틀 카드의 색상 순서
약 200개의 양면 및 다이 절단 카운터
(상자 및 게시자 웹 사이트에서)
할파야 패스는 또 다른 작은 GSI 상품입니다. 이 게임은 토브룩의 시지를 들어올린 십자군 작전 이전의 배틀락스 작전 동안의 전술 레벨 전투와 전술에 초점을 맞춘다. 이 게임은 독립 게임이며 다른 GSI 타이틀이 필요하지 않습니다. 유닛 수로 따지면 하피드 리지보다 약간 크고 비교적 짧은 시간에 플레이가 가능하다.규칙은 7개의 전장 운영 체제를 기반으로 모델링되어 쉽게 이해하고 학습할 수 있습니다.
이번 전투는 두 선수 모두에게 도전의 기회가 될 것이다. 영국은 대전차 방어를 뚫기 위해 매우 공격적일 필요가 있다는 것을 알게 될 것이다. 독일군은 그냥 버텨야 해 어느 쪽이든 벼랑 끝에 걸렸어요. 영국 마틸다 가문은 88 가문을 만나기 전까지 전장의 여왕이다. 장애물 놀이는 중요하고 중요합니다.
게임 플레이는 솔리테어 플레이에 탁월하며 매우 빠르게 진행됩니다. 이 게임은 특별히 하루에 플레이할 수 있도록 설계되었다.
영연방군은 3개 보병 대대와 1개 중대, 그리고 마틸다 전차 절반으로 구성되어 있었다.
이 게임은 중대/소대 전투와 연합 무기 사용에 초점을 맞춘다. 시간 척도는 한 바퀴에 1시간 또는 2시간이며 각 16진수는 경기에 따라 330m이다.
이 게임에는 다음이 포함됩니다.
(2) 11x17 색상 지도 단면
(1) 배틀 카드의 색상 순서
약 200개의 양면 및 다이 절단 카운터
(상자 및 게시자 웹 사이트에서)
The 4th Indian Division assault on Halfaya Pass during Operation Battleaxe, June 15-16 1941
Halfaya Pass is another small GSI offering. The game focuses on tactical level combat and maneuver during Operation Battleaxe prior to the Crusader operation that lifted the seige of Tobruk. This is a stand alone game and does not need any other GSI title to be played. It is slightly larger than Hafid Ridge in terms of the number of units and can be played in a relatively short time.The rules are modeled around the seven battlefield operating systems which make them easily understood and easy to learn.
This battle will provide a challenge to both players. The British will find that they need to be very aggressive to push through the anti-tank defense. The Germans have to simply hang on. Either way it's a cliff hanger. The British Matilda's are the queen of the battlefield, until they meet the 88's. Obstacle play is important and significant.
Game play is excellent for solitaire play and moves along very quickly. The game is specifically designed to play in a day.
The Commonwealth forces were made up of 3 infantry battalions and a squadron and a half of Matilda tanks, heavy but undergunned and underpowered.
This game focuses on company / platoon combat and combined arms use. The time scale is either 1 or 2 hours per turn and each hex is 330 meters, depending on the game.
This game comes with:
(2) 11x17 Color Map Sections
(1) Color Order of Battle Card
Approximately 200 Double-sided and Die Cut Counters
(from box and publisher's website)
Halfaya Pass is another small GSI offering. The game focuses on tactical level combat and maneuver during Operation Battleaxe prior to the Crusader operation that lifted the seige of Tobruk. This is a stand alone game and does not need any other GSI title to be played. It is slightly larger than Hafid Ridge in terms of the number of units and can be played in a relatively short time.The rules are modeled around the seven battlefield operating systems which make them easily understood and easy to learn.
This battle will provide a challenge to both players. The British will find that they need to be very aggressive to push through the anti-tank defense. The Germans have to simply hang on. Either way it's a cliff hanger. The British Matilda's are the queen of the battlefield, until they meet the 88's. Obstacle play is important and significant.
Game play is excellent for solitaire play and moves along very quickly. The game is specifically designed to play in a day.
The Commonwealth forces were made up of 3 infantry battalions and a squadron and a half of Matilda tanks, heavy but undergunned and underpowered.
This game focuses on company / platoon combat and combined arms use. The time scale is either 1 or 2 hours per turn and each hex is 330 meters, depending on the game.
This game comes with:
(2) 11x17 Color Map Sections
(1) Color Order of Battle Card
Approximately 200 Double-sided and Die Cut Counters
(from box and publisher's website)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
462
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18