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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kai Bettzieche
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아티스트
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인원
게임 소개
Whack & Slother는 각 플레이어가 전장에서 자신의 캐릭터를 나타내는 하나의 미니어처를 사용하는 판타지 교전 게임이다. 플레이어는 자신이 이미 가지고 있는 미니어처를 사용할 수 있다.
롤플레잉 게임과 마찬가지로 게임을 시작하기 전에 각 플레이어는 특성 방어, 근거리, 원거리 전투, 마법의 레벨을 구매하여 자신의 영웅을 만들어야 한다. 영웅은 특성의 선택에 따라 어느 정도의 스킬에 접근할 수 있습니다. 현재 15개의 스킬 스쿨이 있으며 히어로가 1~2개의 특성만 사용할 경우 최대 2개의 학교에서 스킬을 선택할 수 있습니다. 각 학교는 10개의 공통 기술과 5개의 엘리트 기술을 갖추고 있다 - 우수한 효과를 지닌 기술. 한 가지 특성에 특화된 히어로만이 엘리트 스킬에 접근할 수 있습니다.
한 선수가 가지고 다니는 다섯 개의 주사위는 무작위의 역할을 할 뿐만 아니라, 인생 계수기와 움직임의 측정의 역할도 한다. 그래서 영웅은 피해를 입을 때마다 속도가 느려지고 효율성이 떨어집니다. 게임플레이는 비교적 작은 "maps"(비디오 게임 언어에서 파생된 용어)에서 이루어지며, 히어로즈는 처음부터 접전할 수밖에 없다. 클래식 "all vs. all" ("team vs. team"이라고도 함), 깃발 포착, 폭격, 보물찾기, 심지어 눈싸움에서 플레이어가 승리할 수 있도록 허용하는 눈싸움 시나리오와 같은 몇 가지 시나리오가 규칙집에 제시되어 있다. 또한 주어진 시나리오가 충분하지 않을 경우 플레이어들은 자신만의 시나리오를 만들도록 권장된다.
또한 컴패니언 앱을 사용해 보십시오. 이 앱을 통해 이동하면서 히어로를 만들고 스킬 라이브러리를 읽을 수 있습니다.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.boardnaut….
롤플레잉 게임과 마찬가지로 게임을 시작하기 전에 각 플레이어는 특성 방어, 근거리, 원거리 전투, 마법의 레벨을 구매하여 자신의 영웅을 만들어야 한다. 영웅은 특성의 선택에 따라 어느 정도의 스킬에 접근할 수 있습니다. 현재 15개의 스킬 스쿨이 있으며 히어로가 1~2개의 특성만 사용할 경우 최대 2개의 학교에서 스킬을 선택할 수 있습니다. 각 학교는 10개의 공통 기술과 5개의 엘리트 기술을 갖추고 있다 - 우수한 효과를 지닌 기술. 한 가지 특성에 특화된 히어로만이 엘리트 스킬에 접근할 수 있습니다.
한 선수가 가지고 다니는 다섯 개의 주사위는 무작위의 역할을 할 뿐만 아니라, 인생 계수기와 움직임의 측정의 역할도 한다. 그래서 영웅은 피해를 입을 때마다 속도가 느려지고 효율성이 떨어집니다. 게임플레이는 비교적 작은 "maps"(비디오 게임 언어에서 파생된 용어)에서 이루어지며, 히어로즈는 처음부터 접전할 수밖에 없다. 클래식 "all vs. all" ("team vs. team"이라고도 함), 깃발 포착, 폭격, 보물찾기, 심지어 눈싸움에서 플레이어가 승리할 수 있도록 허용하는 눈싸움 시나리오와 같은 몇 가지 시나리오가 규칙집에 제시되어 있다. 또한 주어진 시나리오가 충분하지 않을 경우 플레이어들은 자신만의 시나리오를 만들도록 권장된다.
또한 컴패니언 앱을 사용해 보십시오. 이 앱을 통해 이동하면서 히어로를 만들고 스킬 라이브러리를 읽을 수 있습니다.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.boardnaut….
Whack & Slaughter is a fantasy skirmish game, where each player uses one miniature that represents his character on the battlefield. A player may use any miniature he already possesses, as the system allows to configure the character however he wishes.
Similar to role playing games, before a game begins, each player has to create his Hero by buying levels in the traits defence, melee, ranged combat and magic. Depending on the choice of traits, a Hero gets access to a certain amount of skills. Currently there are 15 schools of skills available and - if a Hero uses 1 or 2 traits only - he may pick skills from up to two schools. Each school features 10 common skills as well as 5 elite skills - skills with superior effects. Only Heros having specialized in one trait receive access to elite skills.
The five dice a player brings along not only serve as randomizers, but as life counters and a measurement of movement as well. So each time a Hero takes damage, he will become slower and less efficient. Gameplay takes place on comparatively small "maps" (a term derived from video game language), forcing the Heros from the beginning into close quarter combat. A couple of scenarios are given in the rulebook, such as the classic "all vs. all" (also available as "team vs. team"), capture the flag, king of the hill, bombing run, a treasure hunt and even a snowfall scenario allowing players to duke it out in a snowball fight. Also, players are encouraged to create their own scenarios if the given ones do not suffice.
Also do try the companon app, allowing you to create Heros and read through the skill library, while you're on your way:
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.boardnaut....
Similar to role playing games, before a game begins, each player has to create his Hero by buying levels in the traits defence, melee, ranged combat and magic. Depending on the choice of traits, a Hero gets access to a certain amount of skills. Currently there are 15 schools of skills available and - if a Hero uses 1 or 2 traits only - he may pick skills from up to two schools. Each school features 10 common skills as well as 5 elite skills - skills with superior effects. Only Heros having specialized in one trait receive access to elite skills.
The five dice a player brings along not only serve as randomizers, but as life counters and a measurement of movement as well. So each time a Hero takes damage, he will become slower and less efficient. Gameplay takes place on comparatively small "maps" (a term derived from video game language), forcing the Heros from the beginning into close quarter combat. A couple of scenarios are given in the rulebook, such as the classic "all vs. all" (also available as "team vs. team"), capture the flag, king of the hill, bombing run, a treasure hunt and even a snowfall scenario allowing players to duke it out in a snowball fight. Also, players are encouraged to create their own scenarios if the given ones do not suffice.
Also do try the companon app, allowing you to create Heros and read through the skill library, while you're on your way:
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.boardnaut....
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