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BGG랭킹
BGG전체 : 336
STRATEGY : 189
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
90-150 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.69 / 5
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디자이너
Jeroen Doumen, Joris Wiersinga
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아티스트
Ynze Moedt
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인원
게임 소개
그레이트 짐바브웨는 고대 아프리카에서 무역을 기반으로 한 문명을 건설하는 게임입니다. 그것은 남아프리카의 세계문화유산인 그레이트 짐바브웨를 둘러싼 오래된 왕국들에 의해 영감을 받았다. 훨씬 이전 세기까지, 식민지 정부는 그러한 인상적인 기념물과 아름다운 예술작품을 만들어낸 문명이 아프리카 기원일 수도 있다는 것을 부정했다. 하지만 물론 이 문명은 아프리카였고 짐바브웨라는 나라 자체가 이 인상적인 문화유산의 이름을 따서 자랑스럽게 지어졌습니다. 그러나 무엇보다도 우리는 매우 재생 가능하고 재생 가능한 Spotter 게임을 만들고 싶었기 때문에 많은 경우에 우리는 역사적인 이름, 시대, 예술작품을 자유롭게 사용했다.
이 게임에서, 플레이어들은 자신이 선택한 한 신에게 가장 인상적인 기념물을 짓기 위해 노력한다. 그들은 스스로 이 신을 선택할 수 있다-- 열두 신들은 각각 독특한 축복을 제공하지만, 게임에서 이기기 위해서는 각기 다른 양의 노력이 필요하다. 기념비 건립은 지역 전체에 걸친 물류 네트워크를 개발함으로써 이루어진다. 이 네트워크를 통해 플레이어는 자신의 기념물을 올리고 자신이 선택한 신에게 명예를 가져다줄 의식용품을 제작하고 얻는다.
여기 규칙에서 풍미 문구는 다음과 같습니다.
무타파 왕이 마을로 쳐들어왔고 소떼를 몰던 젊은 전사들도 따라왔다. “온다베지다 ” 그는 왕들의 모임인 &ldquo를 연설한다.오늘 밤 식에 소 12마리를 가져왔습니다. 다른 사람들은 그가 말을 할 때 키가 작아지는 것처럼 보인다. 무타파 왕의 별이 뚜렷이 떠오르고 있다. 그들은 그들 스스로 거의 그만큼의 소를 데려오지 않았다. “"곧, 우리 모두는 오바탈라에게 기도하게 될 것이다. "라고 킬와 상인들 중 한 명은 중얼거린다. “무타파는 그들의 신 없는 기념물을 하늘 높이 올릴 것이다. 아마도 우리만의 마법에 의지해야 할 때인 것 같다. 그때 하늘이 우레와 같이 부서지고 집중호우가 총회 위로 쏟아집니다. 대원들은 평원이 물로 채워지는 동안 허둥지둥 움직인다. 오늘 밤 축축하게 식을 겁니다
Great Zimbabwe는 아프리카의 부족장들이 기념비를 세워 신들을 기쁘게 하려는 로지스틱코 경제 게임이다.
기술을 사고, 장인을 만들고, 자원을 모으고, 신을 숭배하는 것은 '위대한 짐바브웨'에서 승리하기 위해 필요한 많은 결정들 중 하나이다. 하지만 그곳에 이르는 주요 방법은 기념물 네트워크를 건설하고 개발하는 것입니다. 기념비가 높을수록 승리에 가까워지겠지만, 선수들은 경기의 많은 미묘한 측면의 균형을 맞춰야 한다. 경제가 발전하거나 강력한 신을 숭배하거나 기술을 많이 쓰면 승점을 더 많이 따야 한다.
턴오더 조작의 현명한 사용, 거의 근접한 환경의 경제 개발, 희귀한 천연 자원 사용 및 공예가로부터 기념물로 상품을 전달하기 위한 물류 최적화: 한 번에 한 가지 행동만 할 수 있으니 현명하게 행동하라!'그레이트 짐바브웨'는 승리를 위한 경기로, 얼마나 멀리, 어떤 속도로 가고 싶은지 결정한다. 다른 플레이어의 결정이 모든 것을 바꾼다면...
이 게임에서, 플레이어들은 자신이 선택한 한 신에게 가장 인상적인 기념물을 짓기 위해 노력한다. 그들은 스스로 이 신을 선택할 수 있다-- 열두 신들은 각각 독특한 축복을 제공하지만, 게임에서 이기기 위해서는 각기 다른 양의 노력이 필요하다. 기념비 건립은 지역 전체에 걸친 물류 네트워크를 개발함으로써 이루어진다. 이 네트워크를 통해 플레이어는 자신의 기념물을 올리고 자신이 선택한 신에게 명예를 가져다줄 의식용품을 제작하고 얻는다.
여기 규칙에서 풍미 문구는 다음과 같습니다.
무타파 왕이 마을로 쳐들어왔고 소떼를 몰던 젊은 전사들도 따라왔다. “온다베지다 ” 그는 왕들의 모임인 &ldquo를 연설한다.오늘 밤 식에 소 12마리를 가져왔습니다. 다른 사람들은 그가 말을 할 때 키가 작아지는 것처럼 보인다. 무타파 왕의 별이 뚜렷이 떠오르고 있다. 그들은 그들 스스로 거의 그만큼의 소를 데려오지 않았다. “"곧, 우리 모두는 오바탈라에게 기도하게 될 것이다. "라고 킬와 상인들 중 한 명은 중얼거린다. “무타파는 그들의 신 없는 기념물을 하늘 높이 올릴 것이다. 아마도 우리만의 마법에 의지해야 할 때인 것 같다. 그때 하늘이 우레와 같이 부서지고 집중호우가 총회 위로 쏟아집니다. 대원들은 평원이 물로 채워지는 동안 허둥지둥 움직인다. 오늘 밤 축축하게 식을 겁니다
Great Zimbabwe는 아프리카의 부족장들이 기념비를 세워 신들을 기쁘게 하려는 로지스틱코 경제 게임이다.
기술을 사고, 장인을 만들고, 자원을 모으고, 신을 숭배하는 것은 '위대한 짐바브웨'에서 승리하기 위해 필요한 많은 결정들 중 하나이다. 하지만 그곳에 이르는 주요 방법은 기념물 네트워크를 건설하고 개발하는 것입니다. 기념비가 높을수록 승리에 가까워지겠지만, 선수들은 경기의 많은 미묘한 측면의 균형을 맞춰야 한다. 경제가 발전하거나 강력한 신을 숭배하거나 기술을 많이 쓰면 승점을 더 많이 따야 한다.
턴오더 조작의 현명한 사용, 거의 근접한 환경의 경제 개발, 희귀한 천연 자원 사용 및 공예가로부터 기념물로 상품을 전달하기 위한 물류 최적화: 한 번에 한 가지 행동만 할 수 있으니 현명하게 행동하라!'그레이트 짐바브웨'는 승리를 위한 경기로, 얼마나 멀리, 어떤 속도로 가고 싶은지 결정한다. 다른 플레이어의 결정이 모든 것을 바꾼다면...
The Great Zimbabwe is a game about building a trade based civilization in ancient Africa. It has been inspired by the old kingdoms surrounding the Great Zimbabwe, a world heritage site in southern Africa. Far into the previous century, colonial governments denied that a civilization that produced such impressive monuments and beautiful artwork could have been African in origin. But of course, this civilization was African, and the country of Zimbabwe itself was proudly named after this impressive cultural heritage. As always in our games, we have used this history for inspiration; however, first and foremost we wanted to create a highly playable and replayable Splotter game, so in many cases we took liberties with historical names, periods and artwork.
In the game, players strive to build the most impressive monuments to one god of their choice. They can choose this god themselves-- each of the twelve gods offers a unique blessing, but each also requires a different amount of work to win the game. Building the monuments is done by developing a logistics network stretching across the region. Through this network, players produce and obtain ritual goods to raise their monuments and bring honour to the god of their choice.
Here's the flavour text from the rules:
The Mutapa king struts into the village, followed by a bunch of young warriors herding cattle. “Oondabezitha ”, he addresses the assembly of kings, “I have brought twelve heads of cattle for the ceremony tonight”. The others seem to shrink in stature as he speaks. The star of the king of Mutapa is clearly ascending. They have not brought nearly as much cattle themselves. “Soon, we will all be praying to Obatala”, murmurs one of the older Kilwa traders. “The Mutapa will be raising their godless monuments sky-high. Perhaps it is time for us to resort to some magic of our own”. Then the sky breaks into a thunder and a torrential rain pours down on the assembly. The men scramble while the plains fill with water. The ceremony will be wet tonight...
The Great Zimbabwe is a logistico-economic game in which players are tribal leaders in Africa trying to please the gods by building monuments.
Buying technology, building craftsmen, gathering resources and worshipping a god are among the many decisions necessary to win in 'The Great Zimbabwe'. But the main way of getting there is building and developing a network of monuments. The higher the monuments, the closer the players will be to victory, but players must balance many subtle aspects of the game. If they develop their economy, if they worship a powerful god or if they use a lot of technology, they will need to score more victory points.
Clever use of turn-order manipulation, economic development in an almost close environment, scarce natural resource use and logistical optimization to deliver goods from craftsmen to monuments: You only get one action per turn, so be smart! 'The Great Zimbabwe' is a race for victory, in which you decide how far you want to go and at what speed. Then other players' decisions change everything...
In the game, players strive to build the most impressive monuments to one god of their choice. They can choose this god themselves-- each of the twelve gods offers a unique blessing, but each also requires a different amount of work to win the game. Building the monuments is done by developing a logistics network stretching across the region. Through this network, players produce and obtain ritual goods to raise their monuments and bring honour to the god of their choice.
Here's the flavour text from the rules:
The Mutapa king struts into the village, followed by a bunch of young warriors herding cattle. “Oondabezitha ”, he addresses the assembly of kings, “I have brought twelve heads of cattle for the ceremony tonight”. The others seem to shrink in stature as he speaks. The star of the king of Mutapa is clearly ascending. They have not brought nearly as much cattle themselves. “Soon, we will all be praying to Obatala”, murmurs one of the older Kilwa traders. “The Mutapa will be raising their godless monuments sky-high. Perhaps it is time for us to resort to some magic of our own”. Then the sky breaks into a thunder and a torrential rain pours down on the assembly. The men scramble while the plains fill with water. The ceremony will be wet tonight...
The Great Zimbabwe is a logistico-economic game in which players are tribal leaders in Africa trying to please the gods by building monuments.
Buying technology, building craftsmen, gathering resources and worshipping a god are among the many decisions necessary to win in 'The Great Zimbabwe'. But the main way of getting there is building and developing a network of monuments. The higher the monuments, the closer the players will be to victory, but players must balance many subtle aspects of the game. If they develop their economy, if they worship a powerful god or if they use a lot of technology, they will need to score more victory points.
Clever use of turn-order manipulation, economic development in an almost close environment, scarce natural resource use and logistical optimization to deliver goods from craftsmen to monuments: You only get one action per turn, so be smart! 'The Great Zimbabwe' is a race for victory, in which you decide how far you want to go and at what speed. Then other players' decisions change everything...
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