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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Eligio Cazzato, Domenico Di Giorgio, Andrea Di Giorgio, Luigi Ferrini, Silvano Sorrentino, Andrés J. Voicu
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아티스트
Gianpaolo Derossi
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인원
게임 소개
dV 지오치 10주년을 기념하여 한정판 플라스틱 가죽팩으로 출시된 디에시는 많은 dV 지오치 타이틀에서 따온 일러스트가 있는 트릭 테이킹 게임이다. 선수들은 "을 인용했다.Radiatov"는 특정 게임에서 예술작품을 수집하기를 원하는 외계인 종족이다.
게임을 시작하기 위해 각 플레이어는 비밀 골 카드와 함께 10장의 카드를 받는다. 카드는 2벌부터 A벌까지 5벌로 나옵니다. 나머지 데크의 상단 카드가 드러나 트럼프 수트를 보여주고, 30명의 캐릭터 중 3명이 얼굴을 위로 한 채 놓여 있다.
디에시의 트릭 테이킹은 상당히 표준적이다. 한 명의 플레이어가 카드를 이끌며, 가능하면 다른 모든 플레이어가 따라 하고, 불가능하면 벗어 던지거나 트럼프를 한다. 가장 높은 트럼프 카드는 트릭의 모든 카드를 확보하며, 트럼프를 실행하지 않은 경우 슈트와 상관없이 가장 높은 카드가 트릭을 획득합니다. 트릭을 주장하는 플레이어는 해당 트릭에서 플레이한 슈트를 포함한 하나의 페이스업 캐릭터 카드를 요구해야 한다. 시계 방향으로 돌면, 각 플레이어는 남은 캐릭터 카드나 패스를 받는다.
캐릭터 덱이 소진되면 게임은 종료됩니다. 플레이어 점수:
카드 한 장당 1점이 청구되었다.
자신이 찍은 캐릭터의 수에 따라 점수(0-20점)가 시크릿 골카드에 표시됩니다.
5벌의 슈트 각각에 있는 최저가 캐릭터 카드입니다. 슈트를 입은 다른 캐릭터의 경우 해당 캐릭터의 가치와 같은 점수를 잃습니다.
가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
게임을 시작하기 위해 각 플레이어는 비밀 골 카드와 함께 10장의 카드를 받는다. 카드는 2벌부터 A벌까지 5벌로 나옵니다. 나머지 데크의 상단 카드가 드러나 트럼프 수트를 보여주고, 30명의 캐릭터 중 3명이 얼굴을 위로 한 채 놓여 있다.
디에시의 트릭 테이킹은 상당히 표준적이다. 한 명의 플레이어가 카드를 이끌며, 가능하면 다른 모든 플레이어가 따라 하고, 불가능하면 벗어 던지거나 트럼프를 한다. 가장 높은 트럼프 카드는 트릭의 모든 카드를 확보하며, 트럼프를 실행하지 않은 경우 슈트와 상관없이 가장 높은 카드가 트릭을 획득합니다. 트릭을 주장하는 플레이어는 해당 트릭에서 플레이한 슈트를 포함한 하나의 페이스업 캐릭터 카드를 요구해야 한다. 시계 방향으로 돌면, 각 플레이어는 남은 캐릭터 카드나 패스를 받는다.
캐릭터 덱이 소진되면 게임은 종료됩니다. 플레이어 점수:
카드 한 장당 1점이 청구되었다.
자신이 찍은 캐릭터의 수에 따라 점수(0-20점)가 시크릿 골카드에 표시됩니다.
5벌의 슈트 각각에 있는 최저가 캐릭터 카드입니다. 슈트를 입은 다른 캐릭터의 경우 해당 캐릭터의 가치와 같은 점수를 잃습니다.
가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
Published in a limited edition, plastic leather pack to celebrate the 10th anniversary of dV Giochi, Dieci is a trick-taking game with illustrations taken from many dV Giochi titles. The players are "Radiatov", a race of aliens who want to collect artwork from particular games.
To start the game, each player receives ten cards (with some cards removed for fewer than six players and a smaller hand size for 7-8 players) as well as a secret goal card. Cards come in five suits valued from 2 to A. The top card of the remaining deck is revealed to show a trump suit, and three of the 30 characters are laid face-up.
The trick-taking in Dieci is fairly standard: One player leads a card, with everyone else following suit if possible and throwing off (or playing trump) if not possible. The highest trump card claims all cards in the trick; if no trump was played, then the highest card regardless of suit wins the trick. The player claiming the trick must then claim one face-up character card bearing a suit played in that trick; if no such character is face-up, the player claims the top character card from the deck. Going clockwise, each player then claims a remaining character card or passes; once everyone has passed or all characters have been claimed, the next trick begins.
Once the character deck runs out, the game ends. Players score:
One point for each card claimed.
A variable number of points (0-20) depending on how many characters they took that are shown on their secret goal card.
Their lowest-valued character card in each of the five suits. For each other character in a suit, they lose points equal to that character's value.
The player with the highest score wins.
To start the game, each player receives ten cards (with some cards removed for fewer than six players and a smaller hand size for 7-8 players) as well as a secret goal card. Cards come in five suits valued from 2 to A. The top card of the remaining deck is revealed to show a trump suit, and three of the 30 characters are laid face-up.
The trick-taking in Dieci is fairly standard: One player leads a card, with everyone else following suit if possible and throwing off (or playing trump) if not possible. The highest trump card claims all cards in the trick; if no trump was played, then the highest card regardless of suit wins the trick. The player claiming the trick must then claim one face-up character card bearing a suit played in that trick; if no such character is face-up, the player claims the top character card from the deck. Going clockwise, each player then claims a remaining character card or passes; once everyone has passed or all characters have been claimed, the next trick begins.
Once the character deck runs out, the game ends. Players score:
One point for each card claimed.
A variable number of points (0-20) depending on how many characters they took that are shown on their secret goal card.
Their lowest-valued character card in each of the five suits. For each other character in a suit, they lose points equal to that character's value.
The player with the highest score wins.
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