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BGG랭킹
BGG전체 : 654
WARGAMES : 39
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.60 / 5
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디자이너
Jeff Grossman, Volko Ruhnke
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아티스트
Xavier Carrascosa, Rodger B. MacGowan, Chechu Nieto
-
인원
게임 소개
1956년 12월 가석방된 반란군 피델 카스트로는 쿠바에 돌아와 정부군과 처참한 첫 만남을 가진 후 사실상 정치적 기반 없이 혁명을 일으켰다. 2년 후, 카스트로와 그의 형제 라úl, 그리고 상징적인 혁명가 체 게바라는 서로 다른 게릴라들을 통합하고 쿠바인들을 착취했다. 카스트로&르스쿠르의 국가 장악은 좌파 폭동의 모델이 되었다.
카스트로 반란
현대 콜롬비아의 반란에 관한 GMT 게임’ 안데스 어비스의 후속작인 코인 시리즈의 다음 권인 쿠바 리브레에서는 1~4명의 플레이어가 쿠바 혁명에 참여합니다. 카스트로는 시에라 마에스트라 산맥에서 아바나로 진격하기 위해 기지를 확장해야 한다. 한편, 반공 학생 단체, 도시 게릴라, 그리고 국외 거주자들은 카스트로 치하의 새로운 독재정권의 길을 닦지 않으려 노력하면서 바티스타 정권을 안팎으로 안정시키려 한다. 바티스타’s 정부는 두 명의 후원자인 취약한 미국 동맹과 부패한 신디케이트 스키지를 관리하면서, 두 명의 반란에 대항하기 위해 힘을 유지해야 한다. 그리고 혼란 속에서, 마이어 랜스키와 그의 신디케이트의 보스는 쿠바 갱단의 천국을 지키기 위해 기수를 부릴 것이다.
코인 시리즈, 2권
쿠바 리브레는 안데스 어비스 플레이어들이 배우기 쉬울 것입니다; 두 권 모두 동일한 혁신적인 시리즈: 코인(GMT) 시스템을 공유합니다. 1권처럼 쿠바 리브레도 똑같이 플레이할 수 있으며 안데스 어비스보다 완료 시간이 짧다. 그러나 쿠바 리브레&르스쿠르의 상황과 전략적 도전은 새로운 것이 될 것이다. 48개의 새로운 행사들이 1950년대 쿠바에 활기를 불어넣고 &hellip도 포함되어 있다.
• 열두 명: 첫 번째 물결은 시에라 마에스트라—영감적인 전설로 탈출하는가 아니면 패배의 전조인가?
엘체 앤 라úl: 현장에서 뛰어난가, 아니면 인질범들을 잡는 실수를 하는가?
• 어부 작전: 반란군이 두 번째 침략을 할 수 있을까요?
• 총파업: 도시를 파괴하거나 반란군을 당황하게 하나요?
• 라디오 중계: 대중들이 채널을 맞추고 있나요, 아니면 군대 길찾기꾼들 뿐인가요?
• 카라카스 조약: 반란군들이 연합할 수 있을까?
• 장갑차: 이동식 공격력, 하지만 누구의 손에 쥐어져 있나요?
• Rolando Masferrer: 잔혹한 친정부 전술이 도움이 될까 해가 될까?
• Fat Butcher: Mob’의 집행관이 카지노를 보호할 수 있을까요?
• Sinatra: 프랭키’s Havana는 호황과 불황을 보여주는데, 누가 모으나요?
… 등등.
코인 시리즈 시스템은 1950년대 쿠바의 상황과 일치합니다.
정부는 일시적인 추진력 폭발에 그치고 있는 반면, 지속적인 능력을 구축하는 것은 저항세력이다.
• 신디케이트&rsquo의 기지는 건설 비용이 많이 들지만, 쿠바에 있어서 그 어떤 군대도 그들을 파괴하지 않을 것이다.
• Syndicate의 특별 활동은 폭도 자산을 보호하기 위해 정부군과 경찰을 부르는 것을 포함한다.
세탁을 기다리고 있는 신디케이트의 현금 무더기는 부패한 정부조차도 누구에게나 넘어갈 수 있다.
정부는 독자적인 테러 전략을 가지고 있으며 신디케이트의 이익의 일부를 회수할 수 있다.
바티스타와의 동맹이 약화되면서 원조 수준뿐만 아니라 군대와 경찰의 일상적인 작전 능력까지 정부의 모든 조치가 무색해졌다.
바티스타가 도망친다 해도 투쟁은 끝나지 않을 수도 있고 반혁명 정부는 더욱 강해질 수도 있다!
멀티플레이어, 2-플레이어, 카드놀이
쿠바 리브레는 최대 4명의 선수에게 서로 상반된 역할과 승리 조건이 겹치는 풍부한 외교적 교류를 제공한다. 2인 또는 3인 게임의 경우, 플레이어는 파벌의 동맹을 대표하거나 게임 시스템이 비플레이어 파벌을 통제할 수 있으며, 쿠바 혁명가로서 한 명의 플레이어가 바티스타를 쓰러뜨리고 스스로 권력을 장악할 수 있다. 비플레이어 쪽도 선수들뿐만 아니라 서로 싸우겠지만, 그들 중 어느 한 사람의 손에 너무 많은 권력을 쥐는 것은 플레이어 패배를 의미할 것이다.
향후 더 많은 코인 시리즈 볼륨
안데스 어비스(Andean Avis)와 쿠바 리브레(Cuba Libre)는 다른 분쟁에 쉽게 적응할 수 있는 현대의 반란에 대한 게임 시스템을 제시한다.insurgency Series). 게릴라전의 풍부하고 잘 표현되지 않은 역사는 현대 반란군이 코인 시리즈에 대해 사실상 무제한적이고 게임 미달된 주제를 제공하기 때문에 손짓한다. 제3권은 아프가니스탄의 반란이라는 먼 평원이다. 제4권은 '호수의 불-베트남의 난'이다.
카스트로 반란
현대 콜롬비아의 반란에 관한 GMT 게임’ 안데스 어비스의 후속작인 코인 시리즈의 다음 권인 쿠바 리브레에서는 1~4명의 플레이어가 쿠바 혁명에 참여합니다. 카스트로는 시에라 마에스트라 산맥에서 아바나로 진격하기 위해 기지를 확장해야 한다. 한편, 반공 학생 단체, 도시 게릴라, 그리고 국외 거주자들은 카스트로 치하의 새로운 독재정권의 길을 닦지 않으려 노력하면서 바티스타 정권을 안팎으로 안정시키려 한다. 바티스타’s 정부는 두 명의 후원자인 취약한 미국 동맹과 부패한 신디케이트 스키지를 관리하면서, 두 명의 반란에 대항하기 위해 힘을 유지해야 한다. 그리고 혼란 속에서, 마이어 랜스키와 그의 신디케이트의 보스는 쿠바 갱단의 천국을 지키기 위해 기수를 부릴 것이다.
코인 시리즈, 2권
쿠바 리브레는 안데스 어비스 플레이어들이 배우기 쉬울 것입니다; 두 권 모두 동일한 혁신적인 시리즈: 코인(GMT) 시스템을 공유합니다. 1권처럼 쿠바 리브레도 똑같이 플레이할 수 있으며 안데스 어비스보다 완료 시간이 짧다. 그러나 쿠바 리브레&르스쿠르의 상황과 전략적 도전은 새로운 것이 될 것이다. 48개의 새로운 행사들이 1950년대 쿠바에 활기를 불어넣고 &hellip도 포함되어 있다.
• 열두 명: 첫 번째 물결은 시에라 마에스트라—영감적인 전설로 탈출하는가 아니면 패배의 전조인가?
엘체 앤 라úl: 현장에서 뛰어난가, 아니면 인질범들을 잡는 실수를 하는가?
• 어부 작전: 반란군이 두 번째 침략을 할 수 있을까요?
• 총파업: 도시를 파괴하거나 반란군을 당황하게 하나요?
• 라디오 중계: 대중들이 채널을 맞추고 있나요, 아니면 군대 길찾기꾼들 뿐인가요?
• 카라카스 조약: 반란군들이 연합할 수 있을까?
• 장갑차: 이동식 공격력, 하지만 누구의 손에 쥐어져 있나요?
• Rolando Masferrer: 잔혹한 친정부 전술이 도움이 될까 해가 될까?
• Fat Butcher: Mob’의 집행관이 카지노를 보호할 수 있을까요?
• Sinatra: 프랭키’s Havana는 호황과 불황을 보여주는데, 누가 모으나요?
… 등등.
코인 시리즈 시스템은 1950년대 쿠바의 상황과 일치합니다.
정부는 일시적인 추진력 폭발에 그치고 있는 반면, 지속적인 능력을 구축하는 것은 저항세력이다.
• 신디케이트&rsquo의 기지는 건설 비용이 많이 들지만, 쿠바에 있어서 그 어떤 군대도 그들을 파괴하지 않을 것이다.
• Syndicate의 특별 활동은 폭도 자산을 보호하기 위해 정부군과 경찰을 부르는 것을 포함한다.
세탁을 기다리고 있는 신디케이트의 현금 무더기는 부패한 정부조차도 누구에게나 넘어갈 수 있다.
정부는 독자적인 테러 전략을 가지고 있으며 신디케이트의 이익의 일부를 회수할 수 있다.
바티스타와의 동맹이 약화되면서 원조 수준뿐만 아니라 군대와 경찰의 일상적인 작전 능력까지 정부의 모든 조치가 무색해졌다.
바티스타가 도망친다 해도 투쟁은 끝나지 않을 수도 있고 반혁명 정부는 더욱 강해질 수도 있다!
멀티플레이어, 2-플레이어, 카드놀이
쿠바 리브레는 최대 4명의 선수에게 서로 상반된 역할과 승리 조건이 겹치는 풍부한 외교적 교류를 제공한다. 2인 또는 3인 게임의 경우, 플레이어는 파벌의 동맹을 대표하거나 게임 시스템이 비플레이어 파벌을 통제할 수 있으며, 쿠바 혁명가로서 한 명의 플레이어가 바티스타를 쓰러뜨리고 스스로 권력을 장악할 수 있다. 비플레이어 쪽도 선수들뿐만 아니라 서로 싸우겠지만, 그들 중 어느 한 사람의 손에 너무 많은 권력을 쥐는 것은 플레이어 패배를 의미할 것이다.
향후 더 많은 코인 시리즈 볼륨
안데스 어비스(Andean Avis)와 쿠바 리브레(Cuba Libre)는 다른 분쟁에 쉽게 적응할 수 있는 현대의 반란에 대한 게임 시스템을 제시한다.insurgency Series). 게릴라전의 풍부하고 잘 표현되지 않은 역사는 현대 반란군이 코인 시리즈에 대해 사실상 무제한적이고 게임 미달된 주제를 제공하기 때문에 손짓한다. 제3권은 아프가니스탄의 반란이라는 먼 평원이다. 제4권은 '호수의 불-베트남의 난'이다.
In December 1956, paroled rebel Fidel Castro returned to Cuba to launch his revolution with virtually no political base and—after a disastrous initial encounter with government forces—a total of just 12 men. Two years later, through masterful propaganda and factional maneuver, Castro, his brother Raúl, and iconic revolutionary Che Guevara had united disparate guerrillas and exploited Cubans’ deep opposition to their dictator Fulgencio Batista y Zaldívar. Castro’s takeover of the country became a model for Leftist insurgency.
Castro’s Insurgency
Following up on GMT Games’ Andean Abyss about insurgency in modern Colombia, the next volume in the COIN Series, Cuba Libre, takes 1 to 4 players into the Cuban Revolution. Castro’s “26 July Movement” must expand from its bases in the Sierra Maestra mountains to fight its way to Havana. Meanwhile, anti-communist student groups, urban guerrillas, and expatriates try to de-stabilize the Batista regime from inside and out, while trying not to pave the way for a new dictatorship under Castro. Batista’s Government must maintain steam to counter the twin insurgency, while managing two benefactors: its fragile US Alliance and its corrupting Syndicate skim. And in the midst of the turmoil, Meyer Lansky and his Syndicate bosses will jockey to keep their Cuban gangster paradise alive.
COIN Series, Volume II
Cuba Libre will be easy to learn for Andean Abyss players—both volumes share the same innovative Series: COIN (GMT) system. Like Volume I, Cuba Libre is equally playable solitaire or by multiple players up to 4—and with a shorter time to completion than Andean Abyss. But Cuba Libre’s situation and strategic challenges will be new. A deck of 48 fresh events brings 1950s Cuba to life and includes …
• The Twelve: The first wave’s escape to the Sierra Maestra—inspirational legend or harbinger of defeat?
• El Che and Raúl: Brilliant in the field, or bungling hostage-takers?
• Operation Fisherman: Can the rebels pull off a second invasion?
• General Strike: Urban disruption or rebel embarrassment?
• Radio Rebelde: Are the masses tuning in, or just the Army direction finders?
• Pact of Caracas: Can the rebels unite?
• Armored Cars: Mobile striking power, but in whose hands?
• Rolando Masferrer: Brutal pro-government tactics—will they help or hurt?
• Fat Butcher: Can the Mob’s enforcer protect its casinos?
• Sinatra: Frankie’s Havana show a boom or bust, and who collects?
… and much more.
New twists match the COIN Series system to the situation in 1950s Cuba:
• It’s the insurgents who build lasting capabilities, while the Government is limited to fleeting bursts of momentum.
• The Syndicate’s bases are Casinos—expensive to build, but so important to Cuba no army will destroy them.
• Syndicate special activities include calling in the “muscle” of Government troops and police to protect mob assets.
• Stacks of Syndicate cash awaiting launder can fall in anyone’s hands—even the corrupt Government’s.
• The Government has its own terror tactic—reprisals—and can skim a portion of Syndicate profits.
• The eroding US Alliance with Batista overshadows all Government actions, not just through aid levels but also through the day-to-day ability of troops and police to operate.
• Even if Batista flees, the struggle may not end—the counterrevolutionary government may even become stronger!
Multiplayer, 2-Player, Solitaire
Cuba Libre provides up to 4 players with contrasting roles and overlapping victory conditions for rich diplomatic interaction. For 2- or 3-player games, players can represent alliances of factions, or the game system can control non-player factions . Or a single player as the Cuban Revolutionaries can attempt to topple Batista and seize power for themselves. The non-player sides will fight one another as well as the players, but too much power in the hands of any one of them will mean player defeat.
More COIN Series Volumes to Come
Andean Abyss and now Cuba Libre present a game system on modern insurgency readily adaptable to other conflicts, particularly those featuring the interaction of many sides (thus the name COunterINsurgency Series). A rich and under-represented history of guerrilla warfare beckons, as modern insurgency offers virtually unlimited, under-gamed topics for the COIN Series. Volume III is A Distant Plain—Insurgency in Afghanistan. Volume IV is Fire in the Lake—Insurgency in Vietnam.
Castro’s Insurgency
Following up on GMT Games’ Andean Abyss about insurgency in modern Colombia, the next volume in the COIN Series, Cuba Libre, takes 1 to 4 players into the Cuban Revolution. Castro’s “26 July Movement” must expand from its bases in the Sierra Maestra mountains to fight its way to Havana. Meanwhile, anti-communist student groups, urban guerrillas, and expatriates try to de-stabilize the Batista regime from inside and out, while trying not to pave the way for a new dictatorship under Castro. Batista’s Government must maintain steam to counter the twin insurgency, while managing two benefactors: its fragile US Alliance and its corrupting Syndicate skim. And in the midst of the turmoil, Meyer Lansky and his Syndicate bosses will jockey to keep their Cuban gangster paradise alive.
COIN Series, Volume II
Cuba Libre will be easy to learn for Andean Abyss players—both volumes share the same innovative Series: COIN (GMT) system. Like Volume I, Cuba Libre is equally playable solitaire or by multiple players up to 4—and with a shorter time to completion than Andean Abyss. But Cuba Libre’s situation and strategic challenges will be new. A deck of 48 fresh events brings 1950s Cuba to life and includes …
• The Twelve: The first wave’s escape to the Sierra Maestra—inspirational legend or harbinger of defeat?
• El Che and Raúl: Brilliant in the field, or bungling hostage-takers?
• Operation Fisherman: Can the rebels pull off a second invasion?
• General Strike: Urban disruption or rebel embarrassment?
• Radio Rebelde: Are the masses tuning in, or just the Army direction finders?
• Pact of Caracas: Can the rebels unite?
• Armored Cars: Mobile striking power, but in whose hands?
• Rolando Masferrer: Brutal pro-government tactics—will they help or hurt?
• Fat Butcher: Can the Mob’s enforcer protect its casinos?
• Sinatra: Frankie’s Havana show a boom or bust, and who collects?
… and much more.
New twists match the COIN Series system to the situation in 1950s Cuba:
• It’s the insurgents who build lasting capabilities, while the Government is limited to fleeting bursts of momentum.
• The Syndicate’s bases are Casinos—expensive to build, but so important to Cuba no army will destroy them.
• Syndicate special activities include calling in the “muscle” of Government troops and police to protect mob assets.
• Stacks of Syndicate cash awaiting launder can fall in anyone’s hands—even the corrupt Government’s.
• The Government has its own terror tactic—reprisals—and can skim a portion of Syndicate profits.
• The eroding US Alliance with Batista overshadows all Government actions, not just through aid levels but also through the day-to-day ability of troops and police to operate.
• Even if Batista flees, the struggle may not end—the counterrevolutionary government may even become stronger!
Multiplayer, 2-Player, Solitaire
Cuba Libre provides up to 4 players with contrasting roles and overlapping victory conditions for rich diplomatic interaction. For 2- or 3-player games, players can represent alliances of factions, or the game system can control non-player factions . Or a single player as the Cuban Revolutionaries can attempt to topple Batista and seize power for themselves. The non-player sides will fight one another as well as the players, but too much power in the hands of any one of them will mean player defeat.
More COIN Series Volumes to Come
Andean Abyss and now Cuba Libre present a game system on modern insurgency readily adaptable to other conflicts, particularly those featuring the interaction of many sides (thus the name COunterINsurgency Series). A rich and under-represented history of guerrilla warfare beckons, as modern insurgency offers virtually unlimited, under-gamed topics for the COIN Series. Volume III is A Distant Plain—Insurgency in Afghanistan. Volume IV is Fire in the Lake—Insurgency in Vietnam.
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