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BGG랭킹
BGG전체 : 13193
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.40 / 5
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디자이너
Jung-Hun Lim
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아티스트
Jun-Ho Na
-
인원
게임 소개
<파라오코드>에서 플레이어는 탐험가가 되어 앞을 가로막는 암호인 파라오코드를 해독하고 파라오의 보물을 차지해야 합니다.
우선 숫자가 적힌 타일들을 테두리 색깔에 따라 4개의 더미로 만든 뒤, 각 더미의 타일을 피라미드의 층마다 알맞게 채워넣어서 게임을 준비합니다. 그러고 나면 누군가가 8면체, 10면체, 12면체 주사위를 1개씩 굴리면서 라운드를 시작합니다. 라운드가 시작되면, 모든 플레이어가 동시에 피라미드의 암호를 풀기 시작합니다. 세 주사위에 표시된 값을 기반으로, 사칙연산을 자유롭게 활용해 타일에 표시된 숫자를 만들어 내면 암호 풀이에 성공합니다. 예를 들어, 피라미드에 72가 적힌 타일이 있고, 주사위 값이 각각 1, 8, 8이라면, 8 × (8 + 1) = 72를 만드는 식입니다. 누군가가 암호를 풀고 나면, 그 플레이어는 해당 타일을 가져간 뒤, 32초짜리 모래시계를 뒤집습니다. 모래시계의 시간이 다 될 때까지 다른 플레이어들에게는 계속해서 나머지 암호를 풀 기회가 주어지며, 시간이 다 되고 나면 타일을 가져온 플레이어들은 자기가 가져온 타일의 연산식을 증명해야 합니다. 정확히 증명하는 데에 성공하면 타일을 그대로 가지지만, 실패하면 그 타일의 점수만큼 감점을 받습니다.
이렇게 한 라운드가 끝나면, 피라미드의 빈 공간을 채운 뒤 누군가가 다시 주사위를 굴려 다음 라운드를 시작합니다. 피라미드의 어떤 층을 채울 수 없게 되는 순간 게임이 종료됩니다. 게임이 끝나면 각자 얻은 점수와 벌점을 계산한 뒤, 가장 점수를 많이 얻은 사람이 승리합니다.
우선 숫자가 적힌 타일들을 테두리 색깔에 따라 4개의 더미로 만든 뒤, 각 더미의 타일을 피라미드의 층마다 알맞게 채워넣어서 게임을 준비합니다. 그러고 나면 누군가가 8면체, 10면체, 12면체 주사위를 1개씩 굴리면서 라운드를 시작합니다. 라운드가 시작되면, 모든 플레이어가 동시에 피라미드의 암호를 풀기 시작합니다. 세 주사위에 표시된 값을 기반으로, 사칙연산을 자유롭게 활용해 타일에 표시된 숫자를 만들어 내면 암호 풀이에 성공합니다. 예를 들어, 피라미드에 72가 적힌 타일이 있고, 주사위 값이 각각 1, 8, 8이라면, 8 × (8 + 1) = 72를 만드는 식입니다. 누군가가 암호를 풀고 나면, 그 플레이어는 해당 타일을 가져간 뒤, 32초짜리 모래시계를 뒤집습니다. 모래시계의 시간이 다 될 때까지 다른 플레이어들에게는 계속해서 나머지 암호를 풀 기회가 주어지며, 시간이 다 되고 나면 타일을 가져온 플레이어들은 자기가 가져온 타일의 연산식을 증명해야 합니다. 정확히 증명하는 데에 성공하면 타일을 그대로 가지지만, 실패하면 그 타일의 점수만큼 감점을 받습니다.
이렇게 한 라운드가 끝나면, 피라미드의 빈 공간을 채운 뒤 누군가가 다시 주사위를 굴려 다음 라운드를 시작합니다. 피라미드의 어떤 층을 채울 수 없게 되는 순간 게임이 종료됩니다. 게임이 끝나면 각자 얻은 점수와 벌점을 계산한 뒤, 가장 점수를 많이 얻은 사람이 승리합니다.
In Pharaoh Code, you're trying to claim as many scarabs as you can by solving the aforementioned codes. To set up the game, you divide the number tiles into four piles based on the number of scarabs on them, with more scarabs typically signifying larger numbers. To create the number pyramid, you lay out one tile with four scarabs, two tiles with three, and so on.
On a turn, one players rolls the three dice – an octahedron, a decahedron and a dodecahedron – then all players try to use the four fundamental arithmetic operations to transform the numbers on two or three of the dice to match one of the numbers on a tile. For example, amongst the cards on the board is a 72 and you rolled two 8s and one 1; you can calculate 8 x (8 + 1) and the result is 72. As soon as a player has reached a target number, she takes that tile off the game board, then flips the thirty-second sand timer. Everyone else can grab one tile during this time, then once time expires the players must demonstrate how they reached the number in question. If a player calculated correctly, she keeps the tile face-up; otherwise she flips it face-down as a penalty.
Players then fill up empty spaces on the game board, then roll the dice again to start another round. As soon as a row cannot be filled, the game ends. Players then tally the scarabs they collected, subtract penalty scarabs, and see who has the highest score.
On a turn, one players rolls the three dice – an octahedron, a decahedron and a dodecahedron – then all players try to use the four fundamental arithmetic operations to transform the numbers on two or three of the dice to match one of the numbers on a tile. For example, amongst the cards on the board is a 72 and you rolled two 8s and one 1; you can calculate 8 x (8 + 1) and the result is 72. As soon as a player has reached a target number, she takes that tile off the game board, then flips the thirty-second sand timer. Everyone else can grab one tile during this time, then once time expires the players must demonstrate how they reached the number in question. If a player calculated correctly, she keeps the tile face-up; otherwise she flips it face-down as a penalty.
Players then fill up empty spaces on the game board, then roll the dice again to start another round. As soon as a row cannot be filled, the game ends. Players then tally the scarabs they collected, subtract penalty scarabs, and see who has the highest score.
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