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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 4-6 명
  • 게임시간

    80-80 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.64 / 5

게임 소개

미래에 오신 것을 환영합니다.

연도는 2033년입니다. 세상은 폐허가 되었다. 핵전쟁으로 주요 도시들이 모두 파괴되었다. 방사능으로 범람한 이 행성의 표면은 생명체가 살기에 대체로 부적합하다. 소수의 생존자들이 반핵 벙커에 피난처를 찾았는데, 그 중 가장 큰 것이 모스크바 지하철이다. 심판의 날 이후 지하철은 인류의 마지막 안식처가 되었다.

메트로 2033은 러시아의 작가이자 저널리스트인 드미트리 글루홉스키에 의해 만들어진 인기 있는 메트로 2033 우주를 기반으로 한다. 핵 공격 이후, 수천 명의 생존자들이 세계에서 가장 큰 피난처인 모스크바 지하철 지하로 대피했다. 지표면 깊은 곳의 역과 터널에서 새로운 문명이 출현한다.

게임플레이

각 참가자는 탈핵 지하의 여러 파벌 중 한 파벌의 지도자입니다. 한 파벌은 승리하기 위해 승점 10점을 획득해야 한다. 파벌의 통제 하에 있는 각 스테이션은 1명의 VP를 부여하며, 다른 퀘스트가 완료되면 VP도 데려온다. 승리를 위한 또 다른 방법은 메트로의 문화적, 정치적 중심지인 폴리스&mdash의 4개 역 모두를 점령하는 것이다. 각 파벌은 영웅을 마음대로 쓸 수 있다. 영웅들은 지하를 여행할 수 있고, 퀘스트와 그들의 능력을 향상시키는 장비를 얻을 수 있으며, 상대의 영웅들과 싸울 수 있고, 공격 스테이션 등과 싸울 수 있습니다. 파벌의 군대는 또한 역들을 공격할 수 있으며, 보통 승리할 가능성이 높지만, 인접한 역들만을 목표로 할 수 있다. 파벌의 통제하에 있는 주둔지들은 새로운 주둔지를 점령하고, 군대를 강화하고, 장비를 구입하고, 퀘스트를 획득하는 데 사용되는 자원 &mdash, 돼지, 탄약, 버섯 &mdash를 생산한다. 자원의 생산과 다른 게임 이벤트들은 특별한 순서에 의해 결정된다. 이 순서는 각 라운드에서 어떤 자원 생산, 새로운 법에 대한 투표, 혹은 반드시 물리쳐야 하는 어둠으로부터의 갑작스러운 공격 등 어떤 일이 일어날 것인지를 말해준다.

플레이어는 군대나 영웅으로 스테이션을 공격할 수 있습니다. 둘 다 새로운 병력을 고용하거나 유용한 장비를 구입함으로써 강화될 수 있는 강점을 가지고 있다. 중립정거장을 공격할 때, 군대/영웅은 특수갑판으로부터 무작위로 위협을 받고 그 힘을 이겨야 한다. 상대를 공격할 때, 공격자는 그의 군대나 영웅과 맞닥뜨립니다. 플레이어 간의 배틀에서는 특별한 카드 세트가 사용되는데, 이 카드들은 상대방이 선택한 카드에 따라 다양한 보너스를 부여하기 때문에 상대방이 사용할 전투 카드를 추론하는 것이 목적이다.
Welcome to the future

The year is 2033. The world is in ruins. All the major cities have been wiped away by a nuclear war. Flooded with radiation, the planet surface is largely unfit for life. Handfuls of survivors have found refuge in antinuclear bunkers, the largest of which is the Moscow Metro. The Metro has become humanity’s last haven after Judgment Day.

Metro 2033 is based on the popular Metro 2033 universe created by Russian writer and journalist Dmitry Glukhovsky. After the nuclear strike, thousands of survivors have found refuge in the Moscow underground (a.k.a., the Metro) — the biggest shelter in the world. In the stations and tunnels deep below the surface a new civilization emerges.

Gameplay

Each player is a leader of one of the many factions of post-nuclear underground. In order to win, a faction has to achieve ten victory points (VPs). Each station under the faction's control gives it 1 VP; different quests also bring VPs when completed. The other way to win is to capture all four stations of Polis — the cultural and political heart of Metro. Each faction has a hero at its disposal. Heroes can travel the underground, gain quests and equipment that increases their abilities, fight opponents' heroes, attack stations, and so on. The army of a faction can also attack stations, and usually with better chances to win, but it can target only adjacent stations. Stations under factions' control produce resources — pigs, ammo and mushrooms — that are used to capture new stations, strenghten the army, buy equipment and obtain quests. The production of resources and other game events are determined by a special sequence. This sequence tells what will happen each round: production of certain recources, a vote for a new law, or a sudden attack from the dark that must be repelled.

Players can attack stations with their armies or their heroes. Both have strength that may be increased by hiring new troops or buying useful equipment. When attacking a neutral station, the army/hero fights a random threat from the special deck and has to beat its strength. When attacking an opponent, the attacker confronts his army or hero. In battles between players a special set of combat cards is used; these cards give various bonuses to strength depending on the card chosen by the opponent, so the goal is to deduce which combat card will be used by the other side.

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