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BGG랭킹
BGG전체 : 5442
WARGAMES : 484
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.38 / 5
-
디자이너
Vance von Borries
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
1941년 여름, 북부 집단군의 군대는 저항할 수 없이 소련 제2의 도시이자 공산주의 혁명의 발상지인 레닌그라드를 향해 전진하는 것처럼 보였다. 그러나 레닌그라드는 독일 국경에서 멀리 떨어져 있었고, 독일군이 가까워질수록 지형, 보급선 연장, 소련군의 저항 강화 등의 어려움을 겪게 되었다.
7월 중순, 레닌그라드에서 남쪽으로 약 100마일 떨어진 솔치(Soltsy)에서 6개 사단으로 구성된 소련군이 독일군 장갑 선봉대를 공격하여 격퇴했다. 제8기갑사단은 소련이 주장한 치명적인 손실을 입지는 않았지만, 이 지역의 독일군은 레닌그라드 공세를 재개하기 전까지 3주 동안 작전을 중단했다.
8월 소련군은 다시 10개 사단으로 러시아 스타라야 남쪽의 독일군에 반격을 가했다. 레닌그라드에 대한 독일군의 공세가 재개되자, 독일군은 위협에 대처하기 위해 중요한 차량 예비대를 돌렸고, 그들의 진짜 목표와는 동떨어진 전략적인 승리를 거두었다. 독일군이 레닌그라드에 도달했을 때, 그들은 도시 자체에 침입할 힘이 부족했다.
솔치 전투와 스타라야 전투는 레닌그라드를 구한 것으로 보인다.
구성 요소:
· 22 x 34인치 지도 시트(19mm 육각 - 양면)
· 5/8& 카운터 3매
· 규칙집, Play Book, 설정 카드 및 플레이어 보조 카드
회전당 12시간 시간 척도
MAP 축척/6진수당 1.2마일
UNIT Scale 대대 및 중대
디자이너 반스 본 보리스
개발자 토니 커티스
MAP & 카운터 아트 마크 시모니치
(BGG 설명:)레닌그라드로 가는 길(Roads to Lenengard)은 제2차 세계 대전의 두 가지 작전 레벨 게임인 솔치 전투와 스타라야 루사 전투로 구성된 패키지이다.
시나리오:
1. 솔치 전투: Manstein&rsquo니다 LVI(기갑)부대 솔치를 통해 도로와 빠르게 동쪽 노브고로드로. 그리고 러시아 북쪽에 나머지에서 레닌 그라드를 끊는 것이 진출하라고 말했다 할당되었다. 만슈타인은 매우 빠르고 빡빡한 일정을 소화하느라 측면을 가릴 시간이 없었다.
2. 솔치에서의 카운터 블로우: 제70소총사단이 지휘하는 소련군은 솔치의 독일군 기갑사단을 포위하고, 북쪽 늪에서 독일군 차량화 보병을 저지하고, 독일군의 후방 보급 부대를 급습했다. 폰 만슈타인은 위기에도 흔들리지 않고, 8기갑사단의 탈출을 위해 반격을 계획했다. 독일 제8기갑사단은 전차 30대를 영구히 잃고 25마일 후퇴했다. 레닌그라드를 구할 수 있었던 것은 소련의 승리였다.
3. 스타라야 루사 전투: 8월 초, 소련 최고 사령부는 레닌그라드를 방어하는 데 점점 더 압박을 받고 있는 군대에 대한 압박을 완화하기 위해 일만호 남쪽에서 기습 반격을 준비했다. 이틀 안에 소련 기계화 부대는 35마일을 침투하여 독일 제10군단을 포위하겠다고 위협했다. 독일군은 확실히 증원이 필요할 것이다. 만슈타인의 자동차 부대가 도착할 때까지 버틸 수 있겠는가?
4. 만슈타인 공격: 스타라야 루사의 깊어지는 위기를 해결하기 위해 독일군 사령부는 만슈타인의 LVI 군단을 소집했다. 19일 그는 소련군의 측면 사단을 하루 만에 격파했다. 3일 만에 그는 소련 제34군을 포위하고 대부분의 군대를 항복시킨 후 동쪽으로 진격했다. 이 시나리오에서 독일의 플레이는 만슈타인 부대의 기동성과 시기에 달려있다. 소련군 선수는 곧 갇힐 걸 알고 있지만 한 번 더 밀어붙이면 독일군 보병이 북쪽에서 무너질지도 몰라요.
1941년 여름, 북부 집단군의 군대는 저항할 수 없이 소련 제2의 도시이자 공산주의 혁명의 발상지인 레닌그라드를 향해 전진하는 것처럼 보였다. 그러나 레닌그라드는 독일 국경에서 멀리 떨어져 있었고, 독일군이 가까워질수록 지형, 보급선 연장, 소련군의 저항 강화 등의 어려움을 겪게 되었다.
7월 중순, 레닌그라드에서 남쪽으로 약 100마일 떨어진 솔치(Soltsy)에서 6개 사단으로 구성된 소련군이 독일군 장갑 선봉대를 공격하여 격퇴했다. 제8기갑사단은 소련이 주장한 치명적인 손실을 입지는 않았지만, 이 지역의 독일군은 레닌그라드 공세를 재개하기 전까지 3주 동안 작전을 중단했다.
8월 소련군은 다시 10개 사단으로 러시아 스타라야 남쪽의 독일군에 반격을 가했다. 레닌그라드에 대한 독일군의 공세가 재개되자, 독일군은 위협에 대처하기 위해 중요한 차량 예비대를 돌렸고, 그들의 진짜 목표와는 동떨어진 전략적인 승리를 거두었다. 독일군이 레닌그라드에 도달했을 때, 그들은 도시 자체에 침입할 힘이 부족했다.
솔치 전투와 스타라야 전투는 레닌그라드를 구한 것으로 보인다.
구성 요소:
· 22 x 34인치 지도 시트(19mm 육각 - 양면)
· 5/8& 카운터 3매
· 규칙집, Play Book, 설정 카드 및 플레이어 보조 카드
회전당 12시간 시간 척도
MAP 축척/6진수당 1.2마일
UNIT Scale 대대 및 중대
디자이너 반스 본 보리스
개발자 토니 커티스
MAP & 카운터 아트 마크 시모니치
(BGG 설명:)레닌그라드로 가는 길(Roads to Lenengard)은 제2차 세계 대전의 두 가지 작전 레벨 게임인 솔치 전투와 스타라야 루사 전투로 구성된 패키지이다.
시나리오:
1. 솔치 전투: Manstein&rsquo니다 LVI(기갑)부대 솔치를 통해 도로와 빠르게 동쪽 노브고로드로. 그리고 러시아 북쪽에 나머지에서 레닌 그라드를 끊는 것이 진출하라고 말했다 할당되었다. 만슈타인은 매우 빠르고 빡빡한 일정을 소화하느라 측면을 가릴 시간이 없었다.
2. 솔치에서의 카운터 블로우: 제70소총사단이 지휘하는 소련군은 솔치의 독일군 기갑사단을 포위하고, 북쪽 늪에서 독일군 차량화 보병을 저지하고, 독일군의 후방 보급 부대를 급습했다. 폰 만슈타인은 위기에도 흔들리지 않고, 8기갑사단의 탈출을 위해 반격을 계획했다. 독일 제8기갑사단은 전차 30대를 영구히 잃고 25마일 후퇴했다. 레닌그라드를 구할 수 있었던 것은 소련의 승리였다.
3. 스타라야 루사 전투: 8월 초, 소련 최고 사령부는 레닌그라드를 방어하는 데 점점 더 압박을 받고 있는 군대에 대한 압박을 완화하기 위해 일만호 남쪽에서 기습 반격을 준비했다. 이틀 안에 소련 기계화 부대는 35마일을 침투하여 독일 제10군단을 포위하겠다고 위협했다. 독일군은 확실히 증원이 필요할 것이다. 만슈타인의 자동차 부대가 도착할 때까지 버틸 수 있겠는가?
4. 만슈타인 공격: 스타라야 루사의 깊어지는 위기를 해결하기 위해 독일군 사령부는 만슈타인의 LVI 군단을 소집했다. 19일 그는 소련군의 측면 사단을 하루 만에 격파했다. 3일 만에 그는 소련 제34군을 포위하고 대부분의 군대를 항복시킨 후 동쪽으로 진격했다. 이 시나리오에서 독일의 플레이는 만슈타인 부대의 기동성과 시기에 달려있다. 소련군 선수는 곧 갇힐 걸 알고 있지만 한 번 더 밀어붙이면 독일군 보병이 북쪽에서 무너질지도 몰라요.
(from GMT website:)
During the summer of 1941, the forces of German Army Group North appeared to be advancing irresistibly toward Leningrad, the second largest city in the Soviet Union, and the birthplace of the Communist revolution. But Leningrad was a long way from the German border, and the closer the Germans got to it, the more difficulties they encountered with terrain, their own lengthening supply lines, and stiffening Soviet resistance.
In mid-July, approximately 100 miles south of Leningrad at Soltsy, a surprisingly strong Soviet force of about six divisions struck the German armored spearhead and pushed it back. The 8th Panzer Division did not suffer the catastrophic losses claimed by the Soviet, but attack did cause the Germans in this sector to halt for three crucial weeks before resuming their drive on Leningrad.
In August the Soviets launched another counteroffensive, this time with ten divisions, against the German flank south of Staraya Russia. Just as the German offensive against Leningrad renewed, the Germans diverted critical motorized reserves to deal with the threat, winning a strategically barren victory far from their true objective. When the Germans did reach Leningrad, they lacked the strength to break into the city itself.
The battles of Soltsy and Staraya Russia may well have saved Leningrad.
Components:
· 22 x 34 inch map sheet (19mm hexes - double sided)
· 3 sheets of 5/8" counters
· Rules book, Play Book, set-up cards, and player aid cards
TIME SCALE 12 hours per turn
MAP SCALE 1.2 miles per hex
UNIT SCALE Battalions and Companies
DESIGNERS Vance von Borries
DEVELOPER Tony Curtis
MAP & COUNTER ART Mark Simonitch
(BGG description:)Roads to Leningrad is a package consisting of two separate operational level games on WW II --the Battle of Soltsy and the Battle of Staraya Russa.
Scenarios:
1. The Battle of Soltsy: Manstein’s LVI (Panzer) Corps was assigned the road through Soltsy and was told to advance rapidly east to Novgorod and then north to cut Leningrad off from the rest of Russia. Manstein was on such a quick and tight schedule, he had no time to cover his flanks - a fact local Soviet commanders quickly exploited.
2. Counter-Blow at Soltsy: Led by the powerful and highly decorated 70th Rifle Division, the Soviets quickly surrounded German armor at Soltsy, stopped German motorized infantry in the swamps to the north, and raided German supply columns to the German rear. Von Manstein, unflappable in a crisis, organized a counterattack to allow the 8th Panzer to escape. The German 8th Panzer Division permanently lost about 30 tanks (with many others damaged) and retreated 25 miles. It was a Soviet victory that might have saved Leningrad.
3. Battle of Staraya Russa: In early August, the Soviet High Command prepared a surprise counter-offensive south of Lake Ilmen to relieve pressure on the increasingly hard-pressed armies defending Leningrad. Within two days, Soviet mechanized units had penetrated 35 miles and threatened to surround German X Corps. The Germans will clearly need reinforcements; can they hold on until Manstein's motorized troops arrive?
4. Manstein Attacks: To solve the deepening crisis at Staraya Russa, the German command called on Manstein's LVI Corps. On the 19th he struck, crushing the Soviet flank division in one day. In three days, he surrounded Soviet 34th Army, forced most of it to surrender, and then pushed on east. German play in this scenario depends on the mobility and timing of Manstein's troops. The Soviet player knows he is about to be trapped but maybe one more push would break the German infantry to the north.
During the summer of 1941, the forces of German Army Group North appeared to be advancing irresistibly toward Leningrad, the second largest city in the Soviet Union, and the birthplace of the Communist revolution. But Leningrad was a long way from the German border, and the closer the Germans got to it, the more difficulties they encountered with terrain, their own lengthening supply lines, and stiffening Soviet resistance.
In mid-July, approximately 100 miles south of Leningrad at Soltsy, a surprisingly strong Soviet force of about six divisions struck the German armored spearhead and pushed it back. The 8th Panzer Division did not suffer the catastrophic losses claimed by the Soviet, but attack did cause the Germans in this sector to halt for three crucial weeks before resuming their drive on Leningrad.
In August the Soviets launched another counteroffensive, this time with ten divisions, against the German flank south of Staraya Russia. Just as the German offensive against Leningrad renewed, the Germans diverted critical motorized reserves to deal with the threat, winning a strategically barren victory far from their true objective. When the Germans did reach Leningrad, they lacked the strength to break into the city itself.
The battles of Soltsy and Staraya Russia may well have saved Leningrad.
Components:
· 22 x 34 inch map sheet (19mm hexes - double sided)
· 3 sheets of 5/8" counters
· Rules book, Play Book, set-up cards, and player aid cards
TIME SCALE 12 hours per turn
MAP SCALE 1.2 miles per hex
UNIT SCALE Battalions and Companies
DESIGNERS Vance von Borries
DEVELOPER Tony Curtis
MAP & COUNTER ART Mark Simonitch
(BGG description:)Roads to Leningrad is a package consisting of two separate operational level games on WW II --the Battle of Soltsy and the Battle of Staraya Russa.
Scenarios:
1. The Battle of Soltsy: Manstein’s LVI (Panzer) Corps was assigned the road through Soltsy and was told to advance rapidly east to Novgorod and then north to cut Leningrad off from the rest of Russia. Manstein was on such a quick and tight schedule, he had no time to cover his flanks - a fact local Soviet commanders quickly exploited.
2. Counter-Blow at Soltsy: Led by the powerful and highly decorated 70th Rifle Division, the Soviets quickly surrounded German armor at Soltsy, stopped German motorized infantry in the swamps to the north, and raided German supply columns to the German rear. Von Manstein, unflappable in a crisis, organized a counterattack to allow the 8th Panzer to escape. The German 8th Panzer Division permanently lost about 30 tanks (with many others damaged) and retreated 25 miles. It was a Soviet victory that might have saved Leningrad.
3. Battle of Staraya Russa: In early August, the Soviet High Command prepared a surprise counter-offensive south of Lake Ilmen to relieve pressure on the increasingly hard-pressed armies defending Leningrad. Within two days, Soviet mechanized units had penetrated 35 miles and threatened to surround German X Corps. The Germans will clearly need reinforcements; can they hold on until Manstein's motorized troops arrive?
4. Manstein Attacks: To solve the deepening crisis at Staraya Russa, the German command called on Manstein's LVI Corps. On the 19th he struck, crushing the Soviet flank division in one day. In three days, he surrounded Soviet 34th Army, forced most of it to surrender, and then pushed on east. German play in this scenario depends on the mobility and timing of Manstein's troops. The Soviet player knows he is about to be trapped but maybe one more push would break the German infantry to the north.
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