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BGG랭킹
BGG전체 : 5977
WARGAMES : 599
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.44 / 5
-
디자이너
Richard H. Berg, Mark Herman
-
아티스트
Mike Lemick, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
13세기의 몽골 전쟁 기계 - 역사 대전투 시리즈(GBoH) 제10권.
(GMT 게임 웹사이트:)
역사 대전투 시리즈는 징기스칸과 몽골의 강력한 군대에 의해 불멸의 역사를 가진 스텝 부족 전쟁의 군사 전술을 시험한 데빌스 호스맨으로 돌아왔습니다. 이 게임은 기병과 활쏘기 액션에 초점을 맞추고 있으며, 뛰어난 기술을 가진 기마 궁수를 특징으로 한다. 데블스 호스맨은 인더스, 칼카, 리그니츠, 아인 잘루트 등 이 시대의 4대 전투를 묘사하고 있다.
데블스 호스맨은 일반 플레이와 심플GBoH 플레이를 위한 기본 규칙을 특징으로 합니다. 이 규칙은 다양한 종류의 소나기 파이어(평범한 발리 파이어와는 반대되는)와 공격성, 거짓 후퇴, 희롱 및 분산 전술, 표준에 따른 집결 등을 포함하는 상세하고 강화된 궁술과 기병 기술 세트로 시스템을 기마 활쏘기의 꽃으로 만든다. 이걸 사용할 수 있는 능력을요
악마의 기수들은 당신이 전투에 참여하기 위해 진정으로 다채로운 군대를 이끌고 있다: 몽골인 10개 사단이 있고, 게다가 폴로브츠인, 갈리시아인, 체르니고비아인, 키예프인, 페르시아 콰라즈미아인, 폴란드인, 실레시안, 보헤미아인, 위대한 튜턴 기사단, 그리고 처음으로 크게 패배한 몽골군이 있다.
이 강력한 군대는 그 시대의 4개의 큰 전투 (2분의 1의 지도 시트를 필요로 하는 전투부터 2개의 전체 지도 시트를 필요로 하는 전투까지)에서 나타난다.
인더스 (칭기스칸 대) 샤 잘랄 앗딘과 후라스미아 페르시아인 (1221)이 있다. 이 전투는 몽골이 중앙아시아 전체를 지배하게 한 전투입니다.
칼카 (수부데이 왕자 대 루스의 연합군, 1223). 이 전투는 두 개의 지도책으로 이루어져 있는데, 두 개의 거대한 (그리고 매우 멋지게 차려입은) 군대가 포함되어 있으며, 루스군은 분열된 지휘하에 있으며, 몽골군은 우리에게 버팔로 전술의 유명한 줄루족 뿔의 전조를 보여주고 있다.
릿그니츠 (프라이스 바이단 대 카이단 대) 1241년 경건왕 하인리히와 동유럽 군대. 1/2 지도 시트 전투로 유럽을 몽골에 소개했고 그 때부터 그 시대의 유명한 기독교 기도문인 '타르타르의 분노로부터' '오 주여, 우리를 구하소서' 하지만 당대 최고의 유럽 중기병인 튜턴 기사단을 쓸 수 있죠 포포라는 무시무시한 지휘관 밑에서요
아인 잘루트 (케트부가 왕자 vs. 맘루크 가문, 1260). 몽골군의 첫 번째 실제 패배를 맛본 1/2 지도 시트 전투입니다 이번에는 새로운 중동 무슬림 세력인 맘루크족에 의해 말이죠 물론, 이것은 몽골군의 이류 후위대였지만 맘루크군은 그들이 새로운 세력임을 보여주었다.
구성 요소들
979 풀 컬러 카운터
두 개의 완전한 색상의 양면 22x34" 맵시트
규칙집
시나리오 북
원 플레이어 지원 카드
10면 주사위 하나
디자이너: 마크 허먼과 리처드 버그
아트 디렉터/패키지 디자인: 로저 B. 맥고원
MAP ART: 마크 시모니치
마크 시몬치, 로저 B 맥고원, 마이크 레믹
(GMT 게임 웹사이트:)
역사 대전투 시리즈는 징기스칸과 몽골의 강력한 군대에 의해 불멸의 역사를 가진 스텝 부족 전쟁의 군사 전술을 시험한 데빌스 호스맨으로 돌아왔습니다. 이 게임은 기병과 활쏘기 액션에 초점을 맞추고 있으며, 뛰어난 기술을 가진 기마 궁수를 특징으로 한다. 데블스 호스맨은 인더스, 칼카, 리그니츠, 아인 잘루트 등 이 시대의 4대 전투를 묘사하고 있다.
데블스 호스맨은 일반 플레이와 심플GBoH 플레이를 위한 기본 규칙을 특징으로 합니다. 이 규칙은 다양한 종류의 소나기 파이어(평범한 발리 파이어와는 반대되는)와 공격성, 거짓 후퇴, 희롱 및 분산 전술, 표준에 따른 집결 등을 포함하는 상세하고 강화된 궁술과 기병 기술 세트로 시스템을 기마 활쏘기의 꽃으로 만든다. 이걸 사용할 수 있는 능력을요
악마의 기수들은 당신이 전투에 참여하기 위해 진정으로 다채로운 군대를 이끌고 있다: 몽골인 10개 사단이 있고, 게다가 폴로브츠인, 갈리시아인, 체르니고비아인, 키예프인, 페르시아 콰라즈미아인, 폴란드인, 실레시안, 보헤미아인, 위대한 튜턴 기사단, 그리고 처음으로 크게 패배한 몽골군이 있다.
이 강력한 군대는 그 시대의 4개의 큰 전투 (2분의 1의 지도 시트를 필요로 하는 전투부터 2개의 전체 지도 시트를 필요로 하는 전투까지)에서 나타난다.
인더스 (칭기스칸 대) 샤 잘랄 앗딘과 후라스미아 페르시아인 (1221)이 있다. 이 전투는 몽골이 중앙아시아 전체를 지배하게 한 전투입니다.
칼카 (수부데이 왕자 대 루스의 연합군, 1223). 이 전투는 두 개의 지도책으로 이루어져 있는데, 두 개의 거대한 (그리고 매우 멋지게 차려입은) 군대가 포함되어 있으며, 루스군은 분열된 지휘하에 있으며, 몽골군은 우리에게 버팔로 전술의 유명한 줄루족 뿔의 전조를 보여주고 있다.
릿그니츠 (프라이스 바이단 대 카이단 대) 1241년 경건왕 하인리히와 동유럽 군대. 1/2 지도 시트 전투로 유럽을 몽골에 소개했고 그 때부터 그 시대의 유명한 기독교 기도문인 '타르타르의 분노로부터' '오 주여, 우리를 구하소서' 하지만 당대 최고의 유럽 중기병인 튜턴 기사단을 쓸 수 있죠 포포라는 무시무시한 지휘관 밑에서요
아인 잘루트 (케트부가 왕자 vs. 맘루크 가문, 1260). 몽골군의 첫 번째 실제 패배를 맛본 1/2 지도 시트 전투입니다 이번에는 새로운 중동 무슬림 세력인 맘루크족에 의해 말이죠 물론, 이것은 몽골군의 이류 후위대였지만 맘루크군은 그들이 새로운 세력임을 보여주었다.
구성 요소들
979 풀 컬러 카운터
두 개의 완전한 색상의 양면 22x34" 맵시트
규칙집
시나리오 북
원 플레이어 지원 카드
10면 주사위 하나
디자이너: 마크 허먼과 리처드 버그
아트 디렉터/패키지 디자인: 로저 B. 맥고원
MAP ART: 마크 시모니치
마크 시몬치, 로저 B 맥고원, 마이크 레믹
"The Mongol War Machine in the 13th Century" - Volume X in the Great Battles of History Series (GBoH).
(from GMT Games website:)
The Great Battles of History series is back with Devil's Horsemen, an examination of the military tactics of steppe tribe warfare, as immortalized by the mighty armies of Genghis Khan and the Mongols. The game focuses on cavalry and archery action, featuring mounted archers of exceptional skill. Devil's Horsemen depicts the four major battles of the era - The Indus, The Kalka, Liegnitz and Ayn Jalut.
Devil's Horsemen features basic rules for both regular and SimpleGBoH play. The rules bring the system into full flower of mounted archery, with a detailed, augmented set of archery and cavalry mechanics that include various types of Shower Fire (as opposed to plain Volley Fire), Impetuosity and Aggression, Feigned Retreat, Harass and Disperse tactics, and Rally to Standards, with the various armies and units being rated for their ability to use these.
Devil's Horsemen presens a truly colorful array of armies for you to lead into battle: there are 10 full tumen (divisions) of Mongols, plus Polovtsians, Galicians, Chernigovians, Kievans, Persian Khwarazmians, Poles, Silesians, Bohemians, the great Teutonic Knights, and the first army to ever significantly defeat the Mongols, The Mamluks.
These mighty armies show up in four great battles of the period (ranging from battles needing 1/2 mapsheet to two full-mapsheets).
The Indus (Genghis Khan vs. Shah Jalal ad-Din and the Khwarazmian Persians, 1221). One mapsheet in size, this is the battle that gave The Mongols control over all of Central Asia.
The Kalka (Prince Subudei vs. the combined Armies of Rus, 1223). Two mapsheets in size, this battle includes two massive (and very nattily dressed) armies, with the Rus suffering under fractured command, and the Mongols giving us a foretaste of the famous Zulu horns of the buffalo tactics.
Liegnitz (Prices Baidan and Kaidan vs. Henry the Pious and an army of Eastern Europeans, 1241). A 1/2 mapsheet battle which introduced Europe to the Mongols, and from which we get the famous Christian prayer of the era, From the Fury of the Tartars, oh Lord, Deliver Us. But you do get to use the best European heavy cavalry of the day, the Teutonic knights, under fearsome commander, Poppo.
Ayn Jalut (Prince Ketbugha vs. The Mamluks, 1260). A 1/2 mapsheet battle that saw the first real defeat of a Mongol Army, this time by the new Middle East Muslim power, the Mamluks. Granted, this was a second-rate, rear-guard group of Mongols, but the Mamluks showed they were a new force to reckon with.
COMPONENTS
979 full-color counters
Two full-color double-sided 22x34" mapsheets
Rules Book
Scenario Book
One Player Aid Card
One 10-sided die
DESIGNERS: Mark Herman and Richard Berg
ART DIRECTOR/PACKAGE DESIGN: Rodger B. MacGowan
MAP ART: Mark Simonitch
COUNTER ART: Mark Simonitch, Rodger B. MacGowan, Mike Lemick
(from GMT Games website:)
The Great Battles of History series is back with Devil's Horsemen, an examination of the military tactics of steppe tribe warfare, as immortalized by the mighty armies of Genghis Khan and the Mongols. The game focuses on cavalry and archery action, featuring mounted archers of exceptional skill. Devil's Horsemen depicts the four major battles of the era - The Indus, The Kalka, Liegnitz and Ayn Jalut.
Devil's Horsemen features basic rules for both regular and SimpleGBoH play. The rules bring the system into full flower of mounted archery, with a detailed, augmented set of archery and cavalry mechanics that include various types of Shower Fire (as opposed to plain Volley Fire), Impetuosity and Aggression, Feigned Retreat, Harass and Disperse tactics, and Rally to Standards, with the various armies and units being rated for their ability to use these.
Devil's Horsemen presens a truly colorful array of armies for you to lead into battle: there are 10 full tumen (divisions) of Mongols, plus Polovtsians, Galicians, Chernigovians, Kievans, Persian Khwarazmians, Poles, Silesians, Bohemians, the great Teutonic Knights, and the first army to ever significantly defeat the Mongols, The Mamluks.
These mighty armies show up in four great battles of the period (ranging from battles needing 1/2 mapsheet to two full-mapsheets).
The Indus (Genghis Khan vs. Shah Jalal ad-Din and the Khwarazmian Persians, 1221). One mapsheet in size, this is the battle that gave The Mongols control over all of Central Asia.
The Kalka (Prince Subudei vs. the combined Armies of Rus, 1223). Two mapsheets in size, this battle includes two massive (and very nattily dressed) armies, with the Rus suffering under fractured command, and the Mongols giving us a foretaste of the famous Zulu horns of the buffalo tactics.
Liegnitz (Prices Baidan and Kaidan vs. Henry the Pious and an army of Eastern Europeans, 1241). A 1/2 mapsheet battle which introduced Europe to the Mongols, and from which we get the famous Christian prayer of the era, From the Fury of the Tartars, oh Lord, Deliver Us. But you do get to use the best European heavy cavalry of the day, the Teutonic knights, under fearsome commander, Poppo.
Ayn Jalut (Prince Ketbugha vs. The Mamluks, 1260). A 1/2 mapsheet battle that saw the first real defeat of a Mongol Army, this time by the new Middle East Muslim power, the Mamluks. Granted, this was a second-rate, rear-guard group of Mongols, but the Mamluks showed they were a new force to reckon with.
COMPONENTS
979 full-color counters
Two full-color double-sided 22x34" mapsheets
Rules Book
Scenario Book
One Player Aid Card
One 10-sided die
DESIGNERS: Mark Herman and Richard Berg
ART DIRECTOR/PACKAGE DESIGN: Rodger B. MacGowan
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