-
BGG랭킹
BGG전체 : 19057
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
35-35 분
-
연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.60 / 5
-
디자이너
Jurgen Spreutels
-
아티스트
Jurgen Spreutels
-
인원
게임 소개
'노메 찾기'에서 플레이어는 약 15초 안에 가능한 한 많은 노름을 기억하려고 시도한다. 매 라운드마다 모든 플레이어가 각 미션에 적합한 양의 요정을 찾고, 6라운드(2인승 게임) 또는 4라운드(4인승) 후 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리한다.
라운드를 시작하기 위해, 출발한 플레이어는 20개의 미션 타일을 엎드린 다음, 25개의 포레스트 타일을 5x5 격자에 놓고 섞는다. 모든 사람들은 가능한 한 많은 요정들과 색깔들을 기억하려고 노력합니다, 그리고 15초 후에, 그들은 숲의 타일들을 아래로 향하게 합니다. 그리고 나서 각 플레이어는 차례대로 미션 타일을 가져다가 공개하고, 그 후에 입찰 라운드가 시작되며, 플레이어들은 미션 타일을 얼마나 잘 완성할 수 있는지 입찰한다.
라운드를 시작하기 위해, 출발한 플레이어는 20개의 미션 타일을 엎드린 다음, 25개의 포레스트 타일을 5x5 격자에 놓고 섞는다. 모든 사람들은 가능한 한 많은 요정들과 색깔들을 기억하려고 노력합니다, 그리고 15초 후에, 그들은 숲의 타일들을 아래로 향하게 합니다. 그리고 나서 각 플레이어는 차례대로 미션 타일을 가져다가 공개하고, 그 후에 입찰 라운드가 시작되며, 플레이어들은 미션 타일을 얼마나 잘 완성할 수 있는지 입찰한다.
In Search for Gnomes, players attempt to remember as many gnomes as possible in about 15 seconds time. Each round, every player tries to find the right amount of gnomes for each mission played, and after six rounds (in a two-player game) or four rounds (with four players) whoever has the most points wins.
To set up a round, the starting player shuffles the twenty mission tiles face down, then shuffles the 25 forest tiles face up, placing them in a 5x5 grid. Everyone tries to remember as many gnomes and colors as possible, then after 15 seconds, they turn the forest tiles face down. Then each player in turn takes and reveals a mission tile after which a bidding round begins, with players bidding on how well they can complete the mission tiles.
To set up a round, the starting player shuffles the twenty mission tiles face down, then shuffles the 25 forest tiles face up, placing them in a 5x5 grid. Everyone tries to remember as many gnomes and colors as possible, then after 15 seconds, they turn the forest tiles face down. Then each player in turn takes and reveals a mission tile after which a bidding round begins, with players bidding on how well they can complete the mission tiles.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
472
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18