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BGG랭킹
BGG전체 : 4176
PARTYGAMES : 351
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.09 / 5
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디자이너
Steve Jackson (I)
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아티스트
John Kovalic, Ethan Nicolle, Len Peralta, Gabby Ruenes
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인원
게임 소개
먼치킨 아포칼립스는 자연재해, 좀비 탈취, 아마겟돈, 외계인 침공, 핵전쟁 등 세상의 종말을 주제로 한 먼치킨 시리즈의 핵심 세트다. 몬치킨 게임은 몬스터를 죽이고 보물을 훔치고 친구를 찔러서 레벨 업을 시도하는 일반적인 게임이지만 새로운 "이 있다.Seal" 게임플레이를 크게 변화시키는 기계공입니다.
물개는 묵시록의 성경에 나오는 물개를 가리키는 말이다. 일반적으로 닫기가 더 어렵지만 열고 닫을 수 있습니다. 7개의 실을 열면 게임이 즉시 종료되며, 전투력(레벨 제외)이 가장 높은 플레이어가 승리하게 된다. 씰 기계공은 게임에 임박한 종말의 느낌을 더하는데, 이는 실제 종말을 위한 임박한 종말의 느낌을 모방하기 위한 것이다. 또한 플레이어가 씰 정비공을 통해 우승하는 것을 막기 위해 그룹이 함께 씰을 닫는 상황을 만드는 경향이 있다. 그래서 먼치킨 게임보다 팀워크가 더 많다.
데크의 밸런스도 다른 먼치킨 세트와 차이가 있다. 함정과 저주에 해당하는 재해 카드가 훨씬 많아 나쁜 일이 더 자주 발생하는 경향이 있다. 또한, 더 많은 몬스터들이 있는데, 특히 높은 레벨의 몬스터들이 그렇다. 하지만 이를 상쇄하기 위해 아이템 강화제와 고보너스 아이템이 더 많다. 먼치킨 포럼에서는 먼치킨 종말이 더 어려우며 노련한 먼치킨 베테랑들을 위한 것이라고 언급되어 있다.
먼치킨 아포칼립스는 4개의 새로운 계급이 있지만 인종, 힘, 그리고 다른 인용구는 없다. 그것은 언데드와 상어 괴물들을 포함하며, 그들은 특별한 규칙을 따른다.
이 게임은 180개의 카드 (92개의 도어, 76개의 트레저, 12개의 씰)로 제공됩니다. 씰 카드는 일반 카드와 크기가 다릅니다. 네모나고 짧지만 폭이 넓습니다(2.75" x 2.75"). 포함된 d6는 주황색 바탕에 라임 그린 핍이 있으며, +6 Bag o' Radioric Munchkin d6의 주황색 주사위와 색이 비슷하다.
물개는 묵시록의 성경에 나오는 물개를 가리키는 말이다. 일반적으로 닫기가 더 어렵지만 열고 닫을 수 있습니다. 7개의 실을 열면 게임이 즉시 종료되며, 전투력(레벨 제외)이 가장 높은 플레이어가 승리하게 된다. 씰 기계공은 게임에 임박한 종말의 느낌을 더하는데, 이는 실제 종말을 위한 임박한 종말의 느낌을 모방하기 위한 것이다. 또한 플레이어가 씰 정비공을 통해 우승하는 것을 막기 위해 그룹이 함께 씰을 닫는 상황을 만드는 경향이 있다. 그래서 먼치킨 게임보다 팀워크가 더 많다.
데크의 밸런스도 다른 먼치킨 세트와 차이가 있다. 함정과 저주에 해당하는 재해 카드가 훨씬 많아 나쁜 일이 더 자주 발생하는 경향이 있다. 또한, 더 많은 몬스터들이 있는데, 특히 높은 레벨의 몬스터들이 그렇다. 하지만 이를 상쇄하기 위해 아이템 강화제와 고보너스 아이템이 더 많다. 먼치킨 포럼에서는 먼치킨 종말이 더 어려우며 노련한 먼치킨 베테랑들을 위한 것이라고 언급되어 있다.
먼치킨 아포칼립스는 4개의 새로운 계급이 있지만 인종, 힘, 그리고 다른 인용구는 없다. 그것은 언데드와 상어 괴물들을 포함하며, 그들은 특별한 규칙을 따른다.
이 게임은 180개의 카드 (92개의 도어, 76개의 트레저, 12개의 씰)로 제공됩니다. 씰 카드는 일반 카드와 크기가 다릅니다. 네모나고 짧지만 폭이 넓습니다(2.75" x 2.75"). 포함된 d6는 주황색 바탕에 라임 그린 핍이 있으며, +6 Bag o' Radioric Munchkin d6의 주황색 주사위와 색이 비슷하다.
Munchkin Apocalypse is a core set in the Munchkin series with an end of the world theme that includes natural disasters, zombie takeovers, Armageddon, alien invasions, nuclear war, etc. And while this is still a standard Munchkin game where you try to level up by killing the monsters, stealing the treasure, and stabbing your buddy, there's a new "Seal" mechanic that significantly changes the gameplay.
Seals are a reference to the biblical seals of the Apocalypse. They can be opened and closed, although it's typically more difficult to close them. Once seven Seals are open, the game ends immediately, and the player with the highest combat strength (excluding levels) is the winner. The Seal mechanic adds a sense of impending doom to the game, meant to mimic the sense of impending doom for a real apocalypse. It also tends to create situations where the group works together to close a Seal in order to prevent a player from winning via the Seal mechanic. So there is more teamwork than in a regular Munchkin game.
The balance of the deck is also different than the other Munchkin sets. There are a lot more Disaster cards, which are equivalent to traps and curses, so bad things tend to occur more frequently. Also, there are more monsters, especially high-level monsters. To offset this, however, there are more item enhancers and high-bonus items. It's been stated in the Munchkin forums that Munchkin Apocalypse is harder to play and is intended more for seasoned Munchkin veterans.
Munchkin Apocalypse has four new classes but does not have races, powers, or other "thingies". It includes Undead and Shark monsters, which follow special rules.
The game comes with 180 cards (92 Doors, 76 Treasures, 12 Seals). The Seal cards are a different size than the regular cards--they're square and are shorter but wider (2.75" x 2.75"). The included d6 is orange with lime green pips, similar in color to the orange dice in the +6 Bag o' Radioactive Munchkin d6.
Seals are a reference to the biblical seals of the Apocalypse. They can be opened and closed, although it's typically more difficult to close them. Once seven Seals are open, the game ends immediately, and the player with the highest combat strength (excluding levels) is the winner. The Seal mechanic adds a sense of impending doom to the game, meant to mimic the sense of impending doom for a real apocalypse. It also tends to create situations where the group works together to close a Seal in order to prevent a player from winning via the Seal mechanic. So there is more teamwork than in a regular Munchkin game.
The balance of the deck is also different than the other Munchkin sets. There are a lot more Disaster cards, which are equivalent to traps and curses, so bad things tend to occur more frequently. Also, there are more monsters, especially high-level monsters. To offset this, however, there are more item enhancers and high-bonus items. It's been stated in the Munchkin forums that Munchkin Apocalypse is harder to play and is intended more for seasoned Munchkin veterans.
Munchkin Apocalypse has four new classes but does not have races, powers, or other "thingies". It includes Undead and Shark monsters, which follow special rules.
The game comes with 180 cards (92 Doors, 76 Treasures, 12 Seals). The Seal cards are a different size than the regular cards--they're square and are shorter but wider (2.75" x 2.75"). The included d6 is orange with lime green pips, similar in color to the orange dice in the +6 Bag o' Radioactive Munchkin d6.
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