-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Bruce McFarlane
-
아티스트
Kerry Anderson, Scott Holmgren
-
인원
게임 소개
마이크로게임 디자인 그룹 웹사이트:
행진의 단순한 문제(A Mare Matter of Marching)는 1812년부터 1814년까지 미군이 나이아가라 반도에서 벌인 세 번의 여름 원정을 다룬 시뮬레이션이다. 역사적 유닛은 적과 접촉할 때까지 지도 위에서 움직인다. 그런 다음 부대는 전술 지도에서 제거되고 전투는 해결된다. 전략지도에 남아 있는 부대는 전투를 강화하거나 하루의 추가 작전을 기다릴 수 있다.
11" x 17" 지도는 포인트 투 포인트 이동 시스템을 사용하여 나이아가라 반도를 나타낸다. 280개의 카운터는 전투에 참여한 중대 규모의 전투 병력을 나타낸다.
행진의 단순한 문제(A Mare Matter of Marching)는 1812년부터 1814년까지 미군이 나이아가라 반도에서 벌인 세 번의 여름 원정을 다룬 시뮬레이션이다. 역사적 유닛은 적과 접촉할 때까지 지도 위에서 움직인다. 그런 다음 부대는 전술 지도에서 제거되고 전투는 해결된다. 전략지도에 남아 있는 부대는 전투를 강화하거나 하루의 추가 작전을 기다릴 수 있다.
11" x 17" 지도는 포인트 투 포인트 이동 시스템을 사용하여 나이아가라 반도를 나타낸다. 280개의 카운터는 전투에 참여한 중대 규모의 전투 병력을 나타낸다.
From Microgame Design Group website:
"A Mere Matter of Marching is a simulation covering the three summer campaigns on the Niagara Peninsula by the United States Army in the years 1812 to 1814. Historical units are maneuvered on a map until they contact the enemy. Units are then removed to a tactical map and battles are resolved. Units still on the strategic map may attempt to reinforce the battle, or await a further day's action.
The 11" x 17" map represents the Niagara peninsula using a point to point movement system. The 280 counters represent the company-sized combat forces involved in the struggle."
"A Mere Matter of Marching is a simulation covering the three summer campaigns on the Niagara Peninsula by the United States Army in the years 1812 to 1814. Historical units are maneuvered on a map until they contact the enemy. Units are then removed to a tactical map and battles are resolved. Units still on the strategic map may attempt to reinforce the battle, or await a further day's action.
The 11" x 17" map represents the Niagara peninsula using a point to point movement system. The 280 counters represent the company-sized combat forces involved in the struggle."
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18