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BGG랭킹
BGG전체 : 20526
WARGAMES : 3827
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-150 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.18 / 5
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디자이너
Paul Rohrbaugh
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아티스트
Kerry Anderson, Kevin Barrett, Art Lupinacci, Paul Rohrbaugh
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인원
게임 소개
혈액 및 강철: 프로호로프카 전투(Battle of Prokhorovka)는 1943년 7월 12일 프로호로프카 역 근처에서 벌어진 쿠르스크의 대전차 전투이다. 복잡도는 낮으며 규칙은 4페이지에 불과합니다. 부대 규모는 연대 & 여단이다.
각 플레이어는 전표를 뽑을 때 활성화되는 포메이션이 있다. 소련 선수는 그가 보드에 어떤 포메이션을 갖고 싶은지, 그리고 언제 할지에 대한 결정을 내린다. 승리 조건은 지리적 목표, 퇴역 부대(독일) 및 증원부대에 진입하지 않는 것(소비에트)에 기초한다. 전투 시스템에는 CRT가 없습니다. 공격 팩터(반 방어구 또는 반 보병)에 대해 주사위를 굴리고 수정된 결과가 값과 같거나 작을 경우 대상 유닛에 대한 적중 점수가 매겨집니다.
2006년 업데이트는 L2의 최신 폴리오 게임 중 하나로, 192개의 5/8" 카운터 시트와 11" x 17" 맵이 포함되어 있다. 이동도, 턴 레코드 트랙, 플레이어의 중요한 정보가 폴리오 폴더 뒷면에 인쇄되어 있습니다.
확장 기준:
블러드 & 스틸: 확장
포니리쿠르스크: 1943년 7월 7일과 8일, 노던 핀커스
게임 규모:
턴: 90분
지도: 16진수당 1/2마일
부대: 중대 대 여단
오리지널 게임 콘텐츠:
11 x 17" 지도 하나
카운터 시트 1개(140 5/8" 장착되지 않은 단일 카운터 - 재생하려면 카운터를 잘라내야 함)
4페이지 규칙서 1권
플레이어 지원 카드 한 장(2면)
각 플레이어는 전표를 뽑을 때 활성화되는 포메이션이 있다. 소련 선수는 그가 보드에 어떤 포메이션을 갖고 싶은지, 그리고 언제 할지에 대한 결정을 내린다. 승리 조건은 지리적 목표, 퇴역 부대(독일) 및 증원부대에 진입하지 않는 것(소비에트)에 기초한다. 전투 시스템에는 CRT가 없습니다. 공격 팩터(반 방어구 또는 반 보병)에 대해 주사위를 굴리고 수정된 결과가 값과 같거나 작을 경우 대상 유닛에 대한 적중 점수가 매겨집니다.
2006년 업데이트는 L2의 최신 폴리오 게임 중 하나로, 192개의 5/8" 카운터 시트와 11" x 17" 맵이 포함되어 있다. 이동도, 턴 레코드 트랙, 플레이어의 중요한 정보가 폴리오 폴더 뒷면에 인쇄되어 있습니다.
확장 기준:
블러드 & 스틸: 확장
포니리쿠르스크: 1943년 7월 7일과 8일, 노던 핀커스
게임 규모:
턴: 90분
지도: 16진수당 1/2마일
부대: 중대 대 여단
오리지널 게임 콘텐츠:
11 x 17" 지도 하나
카운터 시트 1개(140 5/8" 장착되지 않은 단일 카운터 - 재생하려면 카운터를 잘라내야 함)
4페이지 규칙서 1권
플레이어 지원 카드 한 장(2면)
Blood & Steel: The Battle of Prokhorovka, July 12, 1943, is a "quick-playing strategy wargame depicting Kursk's climactic tank battle, near Prokhorovka Station. The complexity is Low with only 4 pages of rules. The unit sizes are Regiments & Brigades.
Each player has formations which activate when their chit is drawn. The Soviet player makes decisions on which formations he would like to have on the board and when. Victory conditions are based on geographical objectives, exiting units(German) and not entering reinforcements(Soviet). The combat system has no CRT. You roll a die vs your Attack Factor (anti Armor or anti Infantry)and if the modified result is equal too or less than the value, a hit is scored against that target unit.
The 2006 update is one of L2's newest line of Folio games, with one counter sheet of 192 5/8" counters and a 11" x 17" map. The movement chart, turn record track, and important information for players is printed on the back of the folio folder.
Expanded by:
Blood & Steel: Expansion
Ponyri-Kursk: The Northern Pincers July 7 & 8, 1943
Game Scale:
Turn: 90 minutes
Map: 1/2 mile per hex
Unit: Company to Brigade
Original Game Contents:
One 11 x 17" map
One countersheet (140 5/8" single-sided un-mounted counters - counters must be cut out to play)
One 4 page rulebook
One Player Aid Card (2 sided)
Each player has formations which activate when their chit is drawn. The Soviet player makes decisions on which formations he would like to have on the board and when. Victory conditions are based on geographical objectives, exiting units(German) and not entering reinforcements(Soviet). The combat system has no CRT. You roll a die vs your Attack Factor (anti Armor or anti Infantry)and if the modified result is equal too or less than the value, a hit is scored against that target unit.
The 2006 update is one of L2's newest line of Folio games, with one counter sheet of 192 5/8" counters and a 11" x 17" map. The movement chart, turn record track, and important information for players is printed on the back of the folio folder.
Expanded by:
Blood & Steel: Expansion
Ponyri-Kursk: The Northern Pincers July 7 & 8, 1943
Game Scale:
Turn: 90 minutes
Map: 1/2 mile per hex
Unit: Company to Brigade
Original Game Contents:
One 11 x 17" map
One countersheet (140 5/8" single-sided un-mounted counters - counters must be cut out to play)
One 4 page rulebook
One Player Aid Card (2 sided)
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