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BGG랭킹
BGG전체 : 16419
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.20 / 5
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디자이너
Jean du Poël
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아티스트
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인원
게임 소개
18명의 사냥꾼들이 바이에른의 마지막 토끼를 찾습니다. 토끼를 때린 적은 없지만, 한 마리씩 총을 쏘는 데는 성공했어요.
기타...
비닐 보드가 안에 있는 판지 튜브에 담겨 나옵니다. 나무사냥꾼들은 그들의 사냥 클럽을 나타내기 위해 색깔 있는 모자를 가지고 있습니다. 나무토끼와 나무 덤불도 있다.
토끼는 육각형 모양의 보드의 중앙에 배치되고 사냥꾼은 가장자리 주변에 배치됩니다.
널빤지는 가로 11칸으로 육각형의 한 점에서 반대쪽까지 있다. 그래서 사냥꾼들은 한 명도 없다.
아슬아슬하게 시작하다 각 플레이어는 클럽 카드를 뽑고, 어떤 색 사냥꾼이 자신의 것인지 표시한다. 이거
다른 선수들에게는 비밀로 되어 있습니다. 그러면 첫 번째 플레이어가 주사위를 굴리고 게임이 시작됩니다.
6면 주사위에는 공백, 1, 2, 2, 3, 4가 표시됩니다. 예를 들어, 2,3을 굴리면 차례가 온 플레이어가 두 명의 헌터를 각각 세 칸씩 이동시킬지, 아니면 세 명의 헌터를 각각 두 칸씩 이동시킬지를 결정한다. 한 움직임의 경우 사냥꾼은 한 공간 앞으로 직접 이동하거나(그들은 항상 한 공간을 가리키는 작은 소총을 가지고 있다-그것이 그들이 쏘거나 움직일 수 있는 유일한 방향이다) 60도 회전할 수 있다. 플레이어는 자신이 선택한 색깔의 사냥꾼을 움직일 수 있다 - 어느 사냥꾼이 누구의 사냥꾼인지 아무도 알 수 없으며, 그 목적은 자신의 사냥꾼이 아닌 모든 상대 사냥꾼을 쏘기 위한 것이기 때문에, 어쨌든 당신은 반드시 자신의 사냥꾼을 움직이고 싶어할 필요는 없다. 어떤 색이 네 것이냐에 대해 다른 사람들을 혼란스럽게 하는 것만 빼면...
모든 움직임이 끝나면, 사냥꾼이 토끼를 겨냥하고 있는지 확인하세요. 만약 그렇다면, 주사위를 다시 굴려보세요, 이번에는 숫자를 더해서 샷이 얼마나 멀리 가는지 보세요. 멍하니 있으면 총이 터진다. 토끼를 정확히 맞출 수 있을 만큼 멀리 쏘면 토끼는 맞기보다는 태평하게 비켜갑니다. 두 사냥꾼 사이에서 정확한 거리를 굴리면, 그들은 서로를 쏜다. (둘 다 토끼를 겨누면 - 토끼를 겨누지 않으면, 토끼를 겨누지 않는 사람만 총에 맞는다.) - 사냥꾼들을 제거한다. 두 사냥꾼 사이의 거리보다 더 큰 숫자를 굴리면 둘 중 한 명이 죽습니다. 골라보세요.
기타...
비닐 보드가 안에 있는 판지 튜브에 담겨 나옵니다. 나무사냥꾼들은 그들의 사냥 클럽을 나타내기 위해 색깔 있는 모자를 가지고 있습니다. 나무토끼와 나무 덤불도 있다.
토끼는 육각형 모양의 보드의 중앙에 배치되고 사냥꾼은 가장자리 주변에 배치됩니다.
널빤지는 가로 11칸으로 육각형의 한 점에서 반대쪽까지 있다. 그래서 사냥꾼들은 한 명도 없다.
아슬아슬하게 시작하다 각 플레이어는 클럽 카드를 뽑고, 어떤 색 사냥꾼이 자신의 것인지 표시한다. 이거
다른 선수들에게는 비밀로 되어 있습니다. 그러면 첫 번째 플레이어가 주사위를 굴리고 게임이 시작됩니다.
6면 주사위에는 공백, 1, 2, 2, 3, 4가 표시됩니다. 예를 들어, 2,3을 굴리면 차례가 온 플레이어가 두 명의 헌터를 각각 세 칸씩 이동시킬지, 아니면 세 명의 헌터를 각각 두 칸씩 이동시킬지를 결정한다. 한 움직임의 경우 사냥꾼은 한 공간 앞으로 직접 이동하거나(그들은 항상 한 공간을 가리키는 작은 소총을 가지고 있다-그것이 그들이 쏘거나 움직일 수 있는 유일한 방향이다) 60도 회전할 수 있다. 플레이어는 자신이 선택한 색깔의 사냥꾼을 움직일 수 있다 - 어느 사냥꾼이 누구의 사냥꾼인지 아무도 알 수 없으며, 그 목적은 자신의 사냥꾼이 아닌 모든 상대 사냥꾼을 쏘기 위한 것이기 때문에, 어쨌든 당신은 반드시 자신의 사냥꾼을 움직이고 싶어할 필요는 없다. 어떤 색이 네 것이냐에 대해 다른 사람들을 혼란스럽게 하는 것만 빼면...
모든 움직임이 끝나면, 사냥꾼이 토끼를 겨냥하고 있는지 확인하세요. 만약 그렇다면, 주사위를 다시 굴려보세요, 이번에는 숫자를 더해서 샷이 얼마나 멀리 가는지 보세요. 멍하니 있으면 총이 터진다. 토끼를 정확히 맞출 수 있을 만큼 멀리 쏘면 토끼는 맞기보다는 태평하게 비켜갑니다. 두 사냥꾼 사이에서 정확한 거리를 굴리면, 그들은 서로를 쏜다. (둘 다 토끼를 겨누면 - 토끼를 겨누지 않으면, 토끼를 겨누지 않는 사람만 총에 맞는다.) - 사냥꾼들을 제거한다. 두 사냥꾼 사이의 거리보다 더 큰 숫자를 굴리면 둘 중 한 명이 죽습니다. 골라보세요.
Eighteen hunters seek the last hare in Bavaria. They never hit the hare, but do manage to shoot each
other ...
Comes in a cardboard tube with a vinyl board inside. The wooden hunters have colored hats to denote their hunting clubs. There is also a wooden hare and a wooden bush.
The hare is placed in the center of the hexagonally shaped board, and the hunters around the edges.
The board is eleven spaces across, from one point of the hexagon to its opposite, so none of the hunters
start very close to the hare. Each player draws a club card, denoting which color hunters are his own. This
is kept secret from the other players. The first player then rolls the dice and the game begins.
The 6-side dice are labeled Blank, 1, 2, 2, 3, and 4. If a 2,3 are rolled, for example, the player whose turn it is decides whether that means he moves two hunters up to three spaces each, or three hunters up to two spaces each. For one movement point, a hunter can either move one space directly forward (they all have little rifles which should point to one space at all times - that's the only direction they can shoot or move) or it can rotate 60 degrees. A player can move a hunter of any color he chooses - no one knows which hunters are whose, and since the object is to shoot all the opponents' hunters and not your own, you don't necessarily want to move your own, anyway. Except maybe to throw the others off track about which color is yours ...
When all movement is done, check to see if any hunter is aiming at the hare. If so, roll the dice again, this time adding the numbers together to see how far a shot goes. If you get blank, blank, a gun blows up (remove a hunter). If you shoot far enough to hit the hare exactly, it blithely moves out of the way instead of being hit. If you roll the exact distance between two hunters, they shoot each other (if both aiming at the hare -- otherwise, only the one not aiming at the hare is shot) - remove the hunters. If you roll a number greater than the distance between two hunters, one of them dies - take your pick.
other ...
Comes in a cardboard tube with a vinyl board inside. The wooden hunters have colored hats to denote their hunting clubs. There is also a wooden hare and a wooden bush.
The hare is placed in the center of the hexagonally shaped board, and the hunters around the edges.
The board is eleven spaces across, from one point of the hexagon to its opposite, so none of the hunters
start very close to the hare. Each player draws a club card, denoting which color hunters are his own. This
is kept secret from the other players. The first player then rolls the dice and the game begins.
The 6-side dice are labeled Blank, 1, 2, 2, 3, and 4. If a 2,3 are rolled, for example, the player whose turn it is decides whether that means he moves two hunters up to three spaces each, or three hunters up to two spaces each. For one movement point, a hunter can either move one space directly forward (they all have little rifles which should point to one space at all times - that's the only direction they can shoot or move) or it can rotate 60 degrees. A player can move a hunter of any color he chooses - no one knows which hunters are whose, and since the object is to shoot all the opponents' hunters and not your own, you don't necessarily want to move your own, anyway. Except maybe to throw the others off track about which color is yours ...
When all movement is done, check to see if any hunter is aiming at the hare. If so, roll the dice again, this time adding the numbers together to see how far a shot goes. If you get blank, blank, a gun blows up (remove a hunter). If you shoot far enough to hit the hare exactly, it blithely moves out of the way instead of being hit. If you roll the exact distance between two hunters, they shoot each other (if both aiming at the hare -- otherwise, only the one not aiming at the hare is shot) - remove the hunters. If you roll a number greater than the distance between two hunters, one of them dies - take your pick.
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