-
BGG랭킹
BGG전체 : 4550
THEMATIC : 804
6.4Article 27: The UN Security Council Game (2012) -
-
인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.11 / 5
-
디자이너
Dan Baden
-
아티스트
Michael Christopher
-
인원
게임 소개
제27조: 유엔 안전 보장 이사회 게임은 다음과 같은 두 가지 조항이 포함된 유엔 헌장 제27조에서 제목을 따왔다.
(1) 안보리 각 이사국은 한 표씩 행사한다.
2. 안보리의 절차적 사항은 위원 9명의 찬성으로 결정한다.
이 협상 게임에서 각 참가자는 유엔 안전보장이사회 이사국 1명을 대표하며 서로 다른 제안을 제시하거나 제시하게 된다.
매 라운드마다 한 명의 선수가 유엔 사무총장 역할을 하며 안보리에 제안서를 제출하고 5분 이내의 협상 기간을 주재한다. 이 제안은 군사, 통화 등 5가지 이슈에 다양한 방식으로 영향을 미칠 것이며, 각 선수는 각 이슈의 변화가 자신에게 어떤 영향을 미칠지 알려주는 라운드용 비밀 문서를 가지고 있다. 모든 선수들이 그 제안에 투표하기 위해 포인트와 뇌물과 관련하여 무엇이 필요한지 공개적으로 협상한다.
최대 5분 후, 사무총장은 그의 나무 의사봉을 두드리는 것으로 협상을 끝낸 후, 선수들은 제안에 찬성 또는 반대 투표를 한다. 유엔 안전보장이사회에서처럼 어떤 "반대" 표결도 그 제안을 무효로 만들지만, 거부권을 행사하는 것은 참가국에게 득점이 들기 때문에, 그는 "찬성"이라고 말할 수 있는 협상안을 찾는 것을 선호할지도 모른다. 사무총장은 자신의 제안이 성공했을 때 보너스를 받기 때문에 그와 이익을 볼 다른 사람들은 기꺼이 그 제안을 모두에게 달콤하게 만들기 위해 협상할 수 있습니다.
각 선수가 사무총장직을 한 번 맡은 후(3인용 게임에서 두 번) 각 선수는 수중에 있는 뇌물, 제안서 카드의 점수, 플레이어가 게임을 시작할 때 받은 비밀 의제 카드를 얼마나 잘 이행했는지를 기준으로 점수를 매긴다.
(1) 안보리 각 이사국은 한 표씩 행사한다.
2. 안보리의 절차적 사항은 위원 9명의 찬성으로 결정한다.
이 협상 게임에서 각 참가자는 유엔 안전보장이사회 이사국 1명을 대표하며 서로 다른 제안을 제시하거나 제시하게 된다.
매 라운드마다 한 명의 선수가 유엔 사무총장 역할을 하며 안보리에 제안서를 제출하고 5분 이내의 협상 기간을 주재한다. 이 제안은 군사, 통화 등 5가지 이슈에 다양한 방식으로 영향을 미칠 것이며, 각 선수는 각 이슈의 변화가 자신에게 어떤 영향을 미칠지 알려주는 라운드용 비밀 문서를 가지고 있다. 모든 선수들이 그 제안에 투표하기 위해 포인트와 뇌물과 관련하여 무엇이 필요한지 공개적으로 협상한다.
최대 5분 후, 사무총장은 그의 나무 의사봉을 두드리는 것으로 협상을 끝낸 후, 선수들은 제안에 찬성 또는 반대 투표를 한다. 유엔 안전보장이사회에서처럼 어떤 "반대" 표결도 그 제안을 무효로 만들지만, 거부권을 행사하는 것은 참가국에게 득점이 들기 때문에, 그는 "찬성"이라고 말할 수 있는 협상안을 찾는 것을 선호할지도 모른다. 사무총장은 자신의 제안이 성공했을 때 보너스를 받기 때문에 그와 이익을 볼 다른 사람들은 기꺼이 그 제안을 모두에게 달콤하게 만들기 위해 협상할 수 있습니다.
각 선수가 사무총장직을 한 번 맡은 후(3인용 게임에서 두 번) 각 선수는 수중에 있는 뇌물, 제안서 카드의 점수, 플레이어가 게임을 시작할 때 받은 비밀 의제 카드를 얼마나 잘 이행했는지를 기준으로 점수를 매긴다.
Article 27: The United Nations Security Council Game gets its title from – yes, you guessed it – Article 27 of the United Nations Charter, which includes these two provisions:
1. Each member of the Security Council shall have one vote.
2. Decisions of the Security Council on procedural matters shall be made by an affirmative vote of nine members.
In this negotiation game, each player represents one member of the UN Security Council and will both present and be presented with different proposals.
In each round, one player acts as the UN Secretary General, presents a proposal to the Council and presides over a negotiation period that lasts no more than five minutes. The proposal will affect five issues – military, currency, etc. – in various ways, and each player has a secret document for the round that tells him how a change in each issue will affect him. All players openly negotiate on what they need in terms of points and bribes in order to vote for that proposal.
After at most five minutes, the Secretary General closes negotiations by banging his wooden gavel, then players vote yes or no on the proposal. Any "no" vote kills the proposal, as in the United Nation's actual Security Council – but vetoing a proposal costs a player points, so he might prefer to look for deals that will enable him to say "yes". The Secretary General scores a bonus when his proposal succeeds, so he and others who will benefit might be willing to negotiate to make the proposal sweet for all.
After each player has served as Secretary General once (twice in a three-player game), each player scores based on bribe money on hand, points scored from proposal cards, and how well the player fulfilled the secret agenda card he received at the start of the game.
1. Each member of the Security Council shall have one vote.
2. Decisions of the Security Council on procedural matters shall be made by an affirmative vote of nine members.
In this negotiation game, each player represents one member of the UN Security Council and will both present and be presented with different proposals.
In each round, one player acts as the UN Secretary General, presents a proposal to the Council and presides over a negotiation period that lasts no more than five minutes. The proposal will affect five issues – military, currency, etc. – in various ways, and each player has a secret document for the round that tells him how a change in each issue will affect him. All players openly negotiate on what they need in terms of points and bribes in order to vote for that proposal.
After at most five minutes, the Secretary General closes negotiations by banging his wooden gavel, then players vote yes or no on the proposal. Any "no" vote kills the proposal, as in the United Nation's actual Security Council – but vetoing a proposal costs a player points, so he might prefer to look for deals that will enable him to say "yes". The Secretary General scores a bonus when his proposal succeeds, so he and others who will benefit might be willing to negotiate to make the proposal sweet for all.
After each player has served as Secretary General once (twice in a three-player game), each player scores based on bribe money on hand, points scored from proposal cards, and how well the player fulfilled the secret agenda card he received at the start of the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
368
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18