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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Waitsman
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아티스트
-
인원
게임 소개
보이드에는 5개의 2인용 게임과 수많은 솔리테어 퍼즐이 포함되어 있다. 2인용 게임으로는 보이드, 회피, 4인용 행, 널 앤드 보이드, 틱택 보이드가 있다. 이 중 최고는 Null-and-Void입니다.
16개의 원형 공간이 4x4 격자를 이루는 작은 롤업 비닐 보드, 8개의 노란색 플라스틱 디스크와 8개의 녹색 플라스틱 디스크, 그리고 박스와 규칙을 포함한다. 디스크의 각 색상의 절반은 그 위에 하나의 화살표가 있고, 절반은 이중 화살표가 있다.
방지 - 목적은 마지막 곡을 재생하는 것입니다. 연주된 말들은 다른 공간을 직교 또는 대각선으로 가리킵니다. 단일 화살표는 한 칸 떨어진 공간을 가리키고 이중 화살표는 두 칸 떨어진 공간을 가리킵니다. 첫 번째 피스가 연주된 후 후속 플레이는 보드에 피스가 없는 공간을 가리켜야 한다.
Null-and-Void - 보드의 절반을 조각으로 채우는 것으로 시작합니다. 단일 화살표와 이중 화살표를 번갈아 배치하여 각 유형이 대각선 방향으로 같은 조각에 인접하고 반대 유형에 직교로 인접하도록 합니다. 게임에서 상대의 말 중 하나를 제거하면, 그녀는 당신에게 똑같이 합니다. 화살표를 상대방의 피스에 겨누면서 인접한 보이드로 피스를 차례대로 이동합니다. 이중 화살표는 두 칸 떨어진 조각을 가리킵니다. 조각은 직교 또는 대각선을 가리킬 수 있다. 가리킨 조각을 뒤집어라: 그것은 이번 라운드에 어울리지 않는다. 한 선수가 움직이지 않으면 라운드가 끝납니다. 이때 마지막 플레이어가 합법적으로 움직일 수 있도록 1점을 획득하고 모든 조각을 위로 뒤집은 후 그 위치에서 계속 진행합니다. 한 선수가 6점을 얻을 때까지 라운드를 계속하세요.
4행 -- 4행 틱택토입니다.
공백 - 목적은 마지막 곡을 연주하는 것입니다. 연주된 피스는 다음 피스를 연주해야 하는 빈 공간을 직교 또는 대각선으로 가리킵니다. 단일 화살표는 한 칸 떨어진 공간을 가리키고 이중 화살표는 두 칸 떨어진 공간을 가리킵니다.
Tic-Tac-Void --
16개의 원형 공간이 4x4 격자를 이루는 작은 롤업 비닐 보드, 8개의 노란색 플라스틱 디스크와 8개의 녹색 플라스틱 디스크, 그리고 박스와 규칙을 포함한다. 디스크의 각 색상의 절반은 그 위에 하나의 화살표가 있고, 절반은 이중 화살표가 있다.
방지 - 목적은 마지막 곡을 재생하는 것입니다. 연주된 말들은 다른 공간을 직교 또는 대각선으로 가리킵니다. 단일 화살표는 한 칸 떨어진 공간을 가리키고 이중 화살표는 두 칸 떨어진 공간을 가리킵니다. 첫 번째 피스가 연주된 후 후속 플레이는 보드에 피스가 없는 공간을 가리켜야 한다.
Null-and-Void - 보드의 절반을 조각으로 채우는 것으로 시작합니다. 단일 화살표와 이중 화살표를 번갈아 배치하여 각 유형이 대각선 방향으로 같은 조각에 인접하고 반대 유형에 직교로 인접하도록 합니다. 게임에서 상대의 말 중 하나를 제거하면, 그녀는 당신에게 똑같이 합니다. 화살표를 상대방의 피스에 겨누면서 인접한 보이드로 피스를 차례대로 이동합니다. 이중 화살표는 두 칸 떨어진 조각을 가리킵니다. 조각은 직교 또는 대각선을 가리킬 수 있다. 가리킨 조각을 뒤집어라: 그것은 이번 라운드에 어울리지 않는다. 한 선수가 움직이지 않으면 라운드가 끝납니다. 이때 마지막 플레이어가 합법적으로 움직일 수 있도록 1점을 획득하고 모든 조각을 위로 뒤집은 후 그 위치에서 계속 진행합니다. 한 선수가 6점을 얻을 때까지 라운드를 계속하세요.
4행 -- 4행 틱택토입니다.
공백 - 목적은 마지막 곡을 연주하는 것입니다. 연주된 피스는 다음 피스를 연주해야 하는 빈 공간을 직교 또는 대각선으로 가리킵니다. 단일 화살표는 한 칸 떨어진 공간을 가리키고 이중 화살표는 두 칸 떨어진 공간을 가리킵니다.
Tic-Tac-Void --
Void contains five two-player games and numerous solitaire puzzles. The two-player games are: Void, Avoid, Row-of-Four, Null-and-Void, and Tic-Tac-Void. Of these, the best is Null-and-Void.
The components include a small roll-up vinyl board with 16 circular spaces forming a 4x4 grid; eight yellow plastic discs and eight green plastic discs, and the box and rules. Half of each color of the discs have a single arrow on them, and half have a double arrow.
Avoid -- The object is to play the last piece. Played pieces point orthogonally or diagonally to another space. Single arrows point to spaces one spaces away and double arrows point to spaces two spaces away. After the first piece is played subsequent plays must be to a space which does not have a piece on the board pointing to it.
Null-and-Void -- Start by filling your half of the board with your pieces, alternating single and double arrows so that each type is diagonally adjacent to like pieces and orthogonally adjacent to the opposite type. Remove one of your opponent's pieces from the game, and she does the same to you. Take turns moving a piece into an adjacent void, pointing the arrow at an opponent's piece. Double arrows point to pieces two spaces away. Pieces may point orthogonally or diagonally. Flip the piece pointed at: it's out of the game for this round. The round ends when one player doesn't have a move. At that point, score one point for the last player to make a legal move, flip all the pieces face up, and continue from that position. Keep playing rounds until one player has six points.
Row-of-Four -- 4 in a row Tic-tac-toe.
Void -- The object is to play the last piece. Played pieces point orthogonally or diagonally to an empty space into which the next piece must be played. Single arrows point to spaces one spaces away and double arrows point to spaces two spaces away.
Tic-Tac-Void --
The components include a small roll-up vinyl board with 16 circular spaces forming a 4x4 grid; eight yellow plastic discs and eight green plastic discs, and the box and rules. Half of each color of the discs have a single arrow on them, and half have a double arrow.
Avoid -- The object is to play the last piece. Played pieces point orthogonally or diagonally to another space. Single arrows point to spaces one spaces away and double arrows point to spaces two spaces away. After the first piece is played subsequent plays must be to a space which does not have a piece on the board pointing to it.
Null-and-Void -- Start by filling your half of the board with your pieces, alternating single and double arrows so that each type is diagonally adjacent to like pieces and orthogonally adjacent to the opposite type. Remove one of your opponent's pieces from the game, and she does the same to you. Take turns moving a piece into an adjacent void, pointing the arrow at an opponent's piece. Double arrows point to pieces two spaces away. Pieces may point orthogonally or diagonally. Flip the piece pointed at: it's out of the game for this round. The round ends when one player doesn't have a move. At that point, score one point for the last player to make a legal move, flip all the pieces face up, and continue from that position. Keep playing rounds until one player has six points.
Row-of-Four -- 4 in a row Tic-tac-toe.
Void -- The object is to play the last piece. Played pieces point orthogonally or diagonally to an empty space into which the next piece must be played. Single arrows point to spaces one spaces away and double arrows point to spaces two spaces away.
Tic-Tac-Void --
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