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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nathan Morse
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아티스트
-
인원
게임 소개
스파기릭 《화이트-블랙-레드》는 시부미 세트를 가지고 플레이할 수 있도록 설계된 2인용 게임이다. 그것은 4×4홀의 보드를 사용하며, 세 가지 색상의 공(흰색, 검정색, 빨강색)을 사용한다.
하얀색 비트 검정색 비트 하얀 비트
목표: 4개의 동일한 색상의 공으로 구성된 연결된 그룹을 만듭니다. 먼저 동일한 색상의 공 3개로 구성된 그룹을 만들거나 5개 이상의 동일한 색상의 공 그룹을 만들지 마십시오. 정확히 3개 또는 4개 이상의 같은 색깔의 공으로 그룹을 만들면 지는 것입니다. 만약 피라미드가 30개의 공으로 채워져 승자와 패자가 결정될 경우, 각 선수는 1개의 흰색, 1개의 검정색, 1개의 빨강색을 택하고, 승자는 서든데스 화이트-블랙-레드(아래 참조)로 결정된다.
규칙: 4&4 보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 각 선수는 8개의 흰색, 8개의 검은색, 8개의 빨간색 공으로 시작합니다. 이 24개의 공은 경기 중에 항상 상대방에게 숨겨두세요. 불투명한 용기(예: 시부미 가방)를 사용하여 경기 중에 패배한 공을 받습니다. 그것은 24개의 공을 담을 수 있을 것입니다. 이 패배의 가방을 경기 중에 절대 들여다보지 마세요.
두 선수는 동시에 비밀리에 그들의 공급품에서 공을 선택합니다. "을 세는 동안 동시에 공개합니다.흰색, 검은색, 빨간색, 시작!" 강한 공은 "위너"를 좋아하는 사람이 어디든지 갈 수 있다; 약한 사람은 패배의 가방으로 들어간다. 만약 두 플레이어가 같은 색을 드러낸다면, 그들은 놀라서 이 순서가 끝날 때까지 제쳐두고, 그리고 나서 그들은 당신의 물품으로 돌아갈 것입니다. 놀라움으로 인해 보급품이 비었을 때 게임이 종료됩니다.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
하얀색 비트 검정색 비트 하얀 비트
목표: 4개의 동일한 색상의 공으로 구성된 연결된 그룹을 만듭니다. 먼저 동일한 색상의 공 3개로 구성된 그룹을 만들거나 5개 이상의 동일한 색상의 공 그룹을 만들지 마십시오. 정확히 3개 또는 4개 이상의 같은 색깔의 공으로 그룹을 만들면 지는 것입니다. 만약 피라미드가 30개의 공으로 채워져 승자와 패자가 결정될 경우, 각 선수는 1개의 흰색, 1개의 검정색, 1개의 빨강색을 택하고, 승자는 서든데스 화이트-블랙-레드(아래 참조)로 결정된다.
규칙: 4&4 보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 각 선수는 8개의 흰색, 8개의 검은색, 8개의 빨간색 공으로 시작합니다. 이 24개의 공은 경기 중에 항상 상대방에게 숨겨두세요. 불투명한 용기(예: 시부미 가방)를 사용하여 경기 중에 패배한 공을 받습니다. 그것은 24개의 공을 담을 수 있을 것입니다. 이 패배의 가방을 경기 중에 절대 들여다보지 마세요.
두 선수는 동시에 비밀리에 그들의 공급품에서 공을 선택합니다. "을 세는 동안 동시에 공개합니다.흰색, 검은색, 빨간색, 시작!" 강한 공은 "위너"를 좋아하는 사람이 어디든지 갈 수 있다; 약한 사람은 패배의 가방으로 들어간다. 만약 두 플레이어가 같은 색을 드러낸다면, 그들은 놀라서 이 순서가 끝날 때까지 제쳐두고, 그리고 나서 그들은 당신의 물품으로 돌아갈 것입니다. 놀라움으로 인해 보급품이 비었을 때 게임이 종료됩니다.
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Spagyric (a.k.a. White-Black-Red) is a two-player game designed for play with a Shibumi set. It uses a 4×4-holed board, and balls in three colors (white, black, and red).
White beats Black beats Red beats White
Goal: Create a connected group of 4 same-colored balls, neither first creating a group of only 3 same-colored balls, nor creating a group of 5 or more same-colored balls. If you create a group of precisely 3 or more than 4 same-colored balls, you lose. If the pyramid fills with 30 balls before a winner or loser is determined, each player takes 1 white, 1 black, and 1 red, and the winner is decided by a sudden-death white-black-red (see below).
Rules: The 4×4 board starts empty. Each player starts with 8 white, 8 black, and 8 red balls. Keep this supply of 24 balls hidden from your opponent at all times during the game. Use an opaque container (e.g. the Shibumi bag) to receive defeated balls over the course of the game. It should be able to hold 24 balls. Never look in this bag of defeat during the game.
Both players simultaneously and secretly select a ball from their supplies. Simultaneously reveal them on a count of "White, black, red, go!" The stronger ball (White beats Black beats Red beats White) goes into play wherever the "winner" likes; the weaker goes into the bag of defeat. If both players revealed the same color, those are stunned, and set aside until this turn is done; then they will go back into your supplies. The game ends when your supplies are empty, even if it’s due to stunning.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
White beats Black beats Red beats White
Goal: Create a connected group of 4 same-colored balls, neither first creating a group of only 3 same-colored balls, nor creating a group of 5 or more same-colored balls. If you create a group of precisely 3 or more than 4 same-colored balls, you lose. If the pyramid fills with 30 balls before a winner or loser is determined, each player takes 1 white, 1 black, and 1 red, and the winner is decided by a sudden-death white-black-red (see below).
Rules: The 4×4 board starts empty. Each player starts with 8 white, 8 black, and 8 red balls. Keep this supply of 24 balls hidden from your opponent at all times during the game. Use an opaque container (e.g. the Shibumi bag) to receive defeated balls over the course of the game. It should be able to hold 24 balls. Never look in this bag of defeat during the game.
Both players simultaneously and secretly select a ball from their supplies. Simultaneously reveal them on a count of "White, black, red, go!" The stronger ball (White beats Black beats Red beats White) goes into play wherever the "winner" likes; the weaker goes into the bag of defeat. If both players revealed the same color, those are stunned, and set aside until this turn is done; then they will go back into your supplies. The game ends when your supplies are empty, even if it’s due to stunning.
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
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