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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-15 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

스핑카는 적은 것이 더 많다는 시부미 이상을 수용하는 게임입니다. 2인 또는 3인용 게임으로 시리즈로 플레이할 수 있다. 시부미 세트. 우승 조건은 2인용과 3인용 게임의 경우 조금씩 다르지만, 게임 플레이는 두 버전 모두 동일하다. 당연히 팀 플레이도 가능하다.

게임’의 끝에는 잉카 사원처럼 생긴 29개의 구슬 피라미드가 만들어진다. 피크 레벨은 사용되지 않습니다.

보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 플레이어들은 색을 고르고 그에 상응하는 구슬을 가져갑니다. 플레이어가 시계 방향으로 회전합니다. 여기서 순서는 흰색, 검은색, 그리고 아마도 빨간색으로 가정됩니다.

흰색부터 시작하여 아래 단계 순서를 사용합니다.
1. 플레이어는 보드 위의 자유 대리석을 인접한 (직교 또는 대각선) 구멍이나 대리석과 같은 높이의 2x2 플랫폼으로 옮길 수 있다.

프리 마블(free marble)은 둘 이상의 구슬을 받쳐주지 않는 대리석을 말하며, 이전 플레이어의 차례에 놓거나 움직인 대리석을 말한다. 여기에는 넘어짐도 포함됩니다. 그리고,

2. 플레이어는 자신의 구슬 중 하나를 보드의 빈 공간이나 2x2 플랫폼에 놓아야 합니다. 이렇게 하면 플레이어’의 차례가 완료됩니다.
대리석이 재배치되거나, 넘어지거나, 배치된 모든 대리석은 다음 차례를 위해 일시적으로 잠깁니다. http://www.iggamecenter.com/,의 igGameCenter에서 가상 Shibumi Sandbox를 구현하면 더하기 기호가 표시된 구슬이 이동했습니다. 멋지고 편리하다. 신체적인 게임 보드 플레이를 위해, 선수들은 그것들을 기록함으로써 그들의 마지막 움직임을 추적해야 할 것이다.

잉카 사원이 완성되면, 각 플레이어는 피라미드의 네 면 각각에 연결된 그룹들 중 가장 작은 그룹의 크기를 합산한다. 네 면 각각은 하나의 숫자만 산출한다. 예를 들어, 신전의 한 면의 그룹 크기가 1, 1, 3이라면, 그 면의 점수는 1점밖에 되지 않는다. 피라미드’의 상승 모서리의 구슬은 인접한 면의 일부로 간주되어 잠재적으로 두 번 계산되기 때문에 전략적으로 중요하다! 그러나 분리된 모서리 대리석은 플레이어’의 점수를 망칠 수 있다.

2인용 또는 4인용 게임의 경우, 가장 많은 금액을 가진 플레이어 또는 팀이 승리합니다. 넥타이가 있는 경우 바깥쪽 면을 제거하여 안쪽 피라미드를 드러내십시오. 내부 피라미드에서 구슬이 가장 많은 플레이어 또는 팀이 게임에서 승리합니다.
3인용 게임의 경우, 가장 많은 금액을 가진 플레이어가 승리합니다. 쌍방 동점이 있으면 합계가 가장 낮은 선수가 이긴다. 3방향 타이가 있는 경우, 바깥쪽 면을 제거하여 안쪽 피라미드를 드러내세요. 플레이어들은 눈에 보이는 구슬들을 각각 한 번씩 세어 안쪽 피라미드를 채점한다. 내부 총계가 가장 높은 플레이어가 승리합니다. 내부 합계에 대한 2방향 동점이 있을 경우, 가장 낮은 총계를 가진 선수가 승리한다.
Spinca is a game that embraces the Shibumi ideal that less is more. It is a 2 or 3-player game and can be played with a Series: Shibumi set. The winning conditions vary slightly for the 2 and 3-player games; however, the game play is the same for both versions. Naturally, team play is also possible.

At game’s end, a pyramid of 29 marbles is created, which resembles an Inca temple. The peak level is not used.

The board starts empty. Players choose a color and take the corresponding marbles. Player turns proceed clockwise. Herein, the order is assumed to be White, Black, and possibly Red.

Starting with White, using the phase order below:
1. A player may move any free marble on the board to any adjacent (orthogonal or diagonal) hole or 2x2 platform which is on the same level as the marble.

A free marble is any marble that does not support two or more marbles in the level above it, and will not cause to move any marble that was moved or placed on the previous player’s turn. This includes tumble-downs. And,

2. A player must place one of his or her marbles on any empty space or 2x2 platform on the board. This completes the player’s turn.
Any marble that was relocated, tumbled down or was placed is temporarily locked for the following player’s turn. The virtual Shibumi Sandbox implementation at igGameCenter at http://www.iggamecenter.com/, has moved marbles marked with a plus sign. Nice and convenient. For physical game board play, players will have to keep tract of their last moves by recording them.

When the Inca temple is completed, each player sums the sizes of the smallest of his or her connected groups on each of the four faces of the pyramid. Each of the four faces will yield only one number. For example, if on one face of the temple, a player had group sizes of 1, 1 and 3, the player would only score 1 for that face. The marbles on the pyramid’s rising edges are considered part of both of the adjacent faces making them strategically important because they are potentially counted twice!. However, an isolated edge marble can ruin a player’s score.

For a 2-player or 4-player game, the player or team with the highest sum wins. If there is a tie, remove the outer faces to reveal the inner pyramid. The player or team with the most marbles in the inner pyramid wins the game.
For a 3-player game, the player with the highest sum wins. If there is a two-way tie, the player with the lowest sum wins. If there is a three way tie, remove the outer faces to reveal the inner pyramid. Players score the inner pyramid by counting all their visible marbles once each. The player with the highest inner total wins. If there is a two-way tie for the inner totals, the player with the lowest total wins.

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