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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Matt Green (I)
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아티스트
-
인원
게임 소개
스플루프(Sploof)는 시리즈와 함께 두 명의 플레이어를 위한 4연속 스타일 게임이다. 시부미 세트. 플레이어는 제한된 자원을 사용할 수 있으며 전략적인 효과를 위해 공을 배치하거나 게임 후반의 강제적인 움직임을 피하기 위해 공을 비축하는 것 중 하나를 선택해야 한다.
목표: 보드 바로 위에서 직선으로 보이는 레벨에서 터치볼 4개를 만드는 플레이어가 게임에서 승리합니다. 또한 선수가 자신의 주식에 남아있는 공이 없고 합법적으로 레드볼을 제거할 수 없을 경우 게임에서 패배한다.
규칙: 보드는 보드의 둘레에 12개의 빨간색 공으로 시작합니다. 화이트와 블랙, 두 명의 선수가 자신의 ‘stock’에 자신의 색깔을 가진 두 개의 공으로 게임을 시작하고, 나머지 공은 중앙 ‘supply’에 보관한다. 선수의 주식은 상대방으로부터 숨겨져서는 안 됩니다.
무작위로 선발 선수를 정합니다. 차례는 다음 중 하나여야 한다.
- 빈 판자 구멍에 공을 놓거나 기존 공의 2x2 플랫폼에 공을 쌓는다.
- 빨간색 공을 보드에서 제거하여 공급 장치로 보내고 색상의 볼 두 개를 공급 장치에서 스톡으로 이동합니다.
빨간 공을 제거하고 검은색과 흰색 공을 배치하는 것은 시부미 적층공의 경우 기존 공의 2x2 플랫폼에만 쌓일 수 있으며 빨간 공을 제거하면 다른 공이 떨어지게 된다. 위의 레벨에서 두 개 이상을 직접 지지하는 레드 볼은 핀으로 고정되어 있어 제거할 수 없습니다.
당신의 주식에 있는 공들의 수를 관리하는 것은 당신의 위치가 개선되지 않는 움직임을 하도록 당신을 강요하지 않도록 확실히 하기 위해 필수적이다. 당신의 주식에 있는 공이 떨어지면 당신은 빨간 공을 제거하고 상대에게 연속 2개의 자리를 주어야 할 것이다: 이것은 게임이 발전함에 따라 점차적으로 더 위험한 전술이 된다.
시부미 챌린지
스플루프는 시부미 챌린지의 일부로 만들어졌고 우승 엔트리로 판정되었다.
시부미 챌린지 괴크리스트 수상자 발표!
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
목표: 보드 바로 위에서 직선으로 보이는 레벨에서 터치볼 4개를 만드는 플레이어가 게임에서 승리합니다. 또한 선수가 자신의 주식에 남아있는 공이 없고 합법적으로 레드볼을 제거할 수 없을 경우 게임에서 패배한다.
규칙: 보드는 보드의 둘레에 12개의 빨간색 공으로 시작합니다. 화이트와 블랙, 두 명의 선수가 자신의 ‘stock’에 자신의 색깔을 가진 두 개의 공으로 게임을 시작하고, 나머지 공은 중앙 ‘supply’에 보관한다. 선수의 주식은 상대방으로부터 숨겨져서는 안 됩니다.
무작위로 선발 선수를 정합니다. 차례는 다음 중 하나여야 한다.
- 빈 판자 구멍에 공을 놓거나 기존 공의 2x2 플랫폼에 공을 쌓는다.
- 빨간색 공을 보드에서 제거하여 공급 장치로 보내고 색상의 볼 두 개를 공급 장치에서 스톡으로 이동합니다.
빨간 공을 제거하고 검은색과 흰색 공을 배치하는 것은 시부미 적층공의 경우 기존 공의 2x2 플랫폼에만 쌓일 수 있으며 빨간 공을 제거하면 다른 공이 떨어지게 된다. 위의 레벨에서 두 개 이상을 직접 지지하는 레드 볼은 핀으로 고정되어 있어 제거할 수 없습니다.
당신의 주식에 있는 공들의 수를 관리하는 것은 당신의 위치가 개선되지 않는 움직임을 하도록 당신을 강요하지 않도록 확실히 하기 위해 필수적이다. 당신의 주식에 있는 공이 떨어지면 당신은 빨간 공을 제거하고 상대에게 연속 2개의 자리를 주어야 할 것이다: 이것은 게임이 발전함에 따라 점차적으로 더 위험한 전술이 된다.
시부미 챌린지
스플루프는 시부미 챌린지의 일부로 만들어졌고 우승 엔트리로 판정되었다.
시부미 챌린지 괴크리스트 수상자 발표!
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Sploof is a four-in-a-row style game for two players with a Series: Shibumi set. Players have limited resources available and are faced with a choice between positioning balls for strategic effect; or stockpiling them to avoid forced moves later in the game.
Aim: The player who manages to create a string of 4 touching balls at any level visible as a straight line from directly above the board wins the game. In addition, if a player has no balls remaining in their stock and cannot legally remove a red ball they lose the game.
Rules: The board starts with twelve red balls placed around the perimeter of the board. Two players, White and Black, start the game with two balls of their colour in their ‘stock’, the remaining balls are kept in a central ‘supply’. A player's stock must not be hidden from their opponent.
Randomly determine a start player. On their turn a player must either:
- Place a ball on either an empty board hole or stack it on any 2x2 platform of existing balls, or
- Remove a red ball from the board returning it to the supply and move two balls of their colour from the supply to their stock.
The removal of red balls and placement of black and white balls follows Shibumi stacking in that balls may only stack on 2x2 platforms of existing balls and if a red ball is removed then any others that it supports will drop. A red ball that directly supports two or more on the level above is pinned and cannot be removed.
Managing the numbers of balls in your stock is vital for ensuring your opponent does not force you into making moves that do not improve your position. Running out of balls in your stock will force you to remove a red ball and give the opponent two consecutive placements: this becomes a progressively riskier tactic as the game develops.
THE SHIBUMI CHALLENGE
Sploof was created as part of the Shibumi Challenge and was judged to be the winning entry.
The Shibumi Challenge geeklist: Winners announced!
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Aim: The player who manages to create a string of 4 touching balls at any level visible as a straight line from directly above the board wins the game. In addition, if a player has no balls remaining in their stock and cannot legally remove a red ball they lose the game.
Rules: The board starts with twelve red balls placed around the perimeter of the board. Two players, White and Black, start the game with two balls of their colour in their ‘stock’, the remaining balls are kept in a central ‘supply’. A player's stock must not be hidden from their opponent.
Randomly determine a start player. On their turn a player must either:
- Place a ball on either an empty board hole or stack it on any 2x2 platform of existing balls, or
- Remove a red ball from the board returning it to the supply and move two balls of their colour from the supply to their stock.
The removal of red balls and placement of black and white balls follows Shibumi stacking in that balls may only stack on 2x2 platforms of existing balls and if a red ball is removed then any others that it supports will drop. A red ball that directly supports two or more on the level above is pinned and cannot be removed.
Managing the numbers of balls in your stock is vital for ensuring your opponent does not force you into making moves that do not improve your position. Running out of balls in your stock will force you to remove a red ball and give the opponent two consecutive placements: this becomes a progressively riskier tactic as the game develops.
THE SHIBUMI CHALLENGE
Sploof was created as part of the Shibumi Challenge and was judged to be the winning entry.
The Shibumi Challenge geeklist: Winners announced!
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
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