-
BGG랭킹
BGG전체 : 7957
WARGAMES : 954
-
-
인원
2-8 명
BGG추천: 2-8+ 명 -
게임시간
150-150 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.38 / 5
-
디자이너
Larry Bond, Chris Carlson
-
아티스트
Tom Hannah
-
인원
게임 소개
《하푼 4》는 어드벤처 게임즈가 발매한 하푼 시리즈의 네 번째 버전이다.
현대 해전 시대는 1967년 10월 21일 이집트 미사일 보트가 소련제 스틱스 미사일 4발을 발사해 이스라엘 구축함 엘라트를 13.5해리 거리에서 침몰시키면서 시작됐다. 해전의 양상은 영원히 바뀌었다!
작살 4는 현대 해양 전투의 모든 측면을 다룬다: 지표면, 지표면, 공중. 작살 4는 현대 해군의 행동의 많은 측면을 포괄하는 상세하지만 이해할 수 있는 규칙 체계이다. 일관된 등급 체계와 현대 해군 함정, 항공기, 잠수함 및 헬리콥터의 능력 평가를 통해 알려진 상황을 시뮬레이션할 때 현실적인 결과를 얻을 수 있으며, 나아가 하푼 4도 가상 시나리오로 현실적인 결과를 얻을 수 있다. 작살 4는 다음과 같은 질문에 답할 수 있다.
캐리어가 강자인가요, 아니면 좌충우돌인가요?
대서양 횡단 호송대가 현대 전시 환경에서 살아남을 수 있을까?
미국과 러시아 잠수함 사이의 고양이와 쥐 게임에서는 어떤 것이 더 나은가요?
규칙집의 광범위한 예제는 실제로 한 페이지 미만의 텍스트에 걸쳐 있는 작은 계약을 안내합니다. 게임에 포함된 다이컷 카운터 세트는 퀵스타트 규칙과 함께 이 게임을 집으로 가져가 저녁에 시나리오를 플레이할 수 있게 해준다.
현대 해전 시대는 1967년 10월 21일 이집트 미사일 보트가 소련제 스틱스 미사일 4발을 발사해 이스라엘 구축함 엘라트를 13.5해리 거리에서 침몰시키면서 시작됐다. 해전의 양상은 영원히 바뀌었다!
작살 4는 현대 해양 전투의 모든 측면을 다룬다: 지표면, 지표면, 공중. 작살 4는 현대 해군의 행동의 많은 측면을 포괄하는 상세하지만 이해할 수 있는 규칙 체계이다. 일관된 등급 체계와 현대 해군 함정, 항공기, 잠수함 및 헬리콥터의 능력 평가를 통해 알려진 상황을 시뮬레이션할 때 현실적인 결과를 얻을 수 있으며, 나아가 하푼 4도 가상 시나리오로 현실적인 결과를 얻을 수 있다. 작살 4는 다음과 같은 질문에 답할 수 있다.
캐리어가 강자인가요, 아니면 좌충우돌인가요?
대서양 횡단 호송대가 현대 전시 환경에서 살아남을 수 있을까?
미국과 러시아 잠수함 사이의 고양이와 쥐 게임에서는 어떤 것이 더 나은가요?
규칙집의 광범위한 예제는 실제로 한 페이지 미만의 텍스트에 걸쳐 있는 작은 계약을 안내합니다. 게임에 포함된 다이컷 카운터 세트는 퀵스타트 규칙과 함께 이 게임을 집으로 가져가 저녁에 시나리오를 플레이할 수 있게 해준다.
Harpoon 4 is the fourth edition of the Harpoon game-series originally published by Adventure Games.
The era of modern naval combat began on October 21, 1967 when Egyptian missile boats launched four Soviet made Styx surface-to-surface missiles and sank the Israeli destroyer Elath at a range of 13.5 nautical miles. The face of naval warfare changed forever!
Harpoon 4 handles all aspects of modern maritime combat: surface, sub-surface, and air. Harpoon 4 is a system of detailed but comprehensible rules covering the many facets of modern naval actions. Consistent rating systems and evaluations of the capabilities of modern naval vessels, aircraft, submarines, and helicopters make it possible to achieve realistic results when simulating known situations, by extension Harpoon 4 also achieves realistic results with hypothetical scenarios. Harpoon 4 can answer questions like:
Are carriers powerhouses or sitting ducks?
Can transatlantic convoys survive in a modern wartime environment?
In the cat-and-mouse games between US and Russian submarines, which is better?
Extensive examples in the rules book actually take you through mini engagements that span less than a page of text. The set of die-cut counters included in the game, along with the Quickstart rules, make it possible to take this game home and play a scenario in an evening.
The era of modern naval combat began on October 21, 1967 when Egyptian missile boats launched four Soviet made Styx surface-to-surface missiles and sank the Israeli destroyer Elath at a range of 13.5 nautical miles. The face of naval warfare changed forever!
Harpoon 4 handles all aspects of modern maritime combat: surface, sub-surface, and air. Harpoon 4 is a system of detailed but comprehensible rules covering the many facets of modern naval actions. Consistent rating systems and evaluations of the capabilities of modern naval vessels, aircraft, submarines, and helicopters make it possible to achieve realistic results when simulating known situations, by extension Harpoon 4 also achieves realistic results with hypothetical scenarios. Harpoon 4 can answer questions like:
Are carriers powerhouses or sitting ducks?
Can transatlantic convoys survive in a modern wartime environment?
In the cat-and-mouse games between US and Russian submarines, which is better?
Extensive examples in the rules book actually take you through mini engagements that span less than a page of text. The set of die-cut counters included in the game, along with the Quickstart rules, make it possible to take this game home and play a scenario in an evening.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18