-
BGG랭킹
BGG전체 : 7111
WARGAMES : 776
-
-
인원
1-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.90 / 5
-
디자이너
Monte Mattson, Ed Wimble
-
아티스트
Terry Leeds
-
인원
게임 소개
1813년 5월, 나폴레옹은 그의 관습대로 독일 원정을 멋지게 시작했다. 프로이센군과 러시아군은 도로 행진에 배치된 프랑스 주력군을 매복 공격하려 했다. 그들의 접근은 감지되지 않고 2마일 이내로 접근할 수 있습니다. 사실, 프랑스인들은 그들이 공격당한 순간까지 그들을 알아채지 못했다. 그러나 예상된 약한 측면 수비대 대신, 그들은 수엄과 지라르의 강력한 사단과 맞닥뜨렸고, 오후 중반에는 나폴레옹과 10만 명의 프랑스군과 그들의 동맹군이 그들을 지원하기 위해 몰려들었다. 밤이 될 때까지 격렬하게 전개된 전투는 마침내 살육을 종식시켰다. 1813년 작전의 첫 번째 전투는 수천 명의 사상자와 러시아군과 프로이센군이 총퇴각하는 것으로 끝났다.
라 바타유 드 루첸은 1813년 나폴레옹 원정의 첫 번째 주요 전투를 재현하고 있다. 적절한 기병대가 부족하고 많은 수의 신병들로 인해 장애가 생긴 프랑스 선수는 연합군의 갑작스러운 공격에 맞서기 위해 흩어진 병력을 빠르게 통합해야 했다. 연합군을 지휘하는 플레이어로써, 나폴레옹이 대응하고 지원군을 데려오기 전에 프랑스에 결정적인 타격을 가해야 합니다.
Lutzen은 여러 명의 선수 또는 개인에게 적합합니다. 각 회전은 실시간의 20분을 나타내며, 각 육각은 100미터와 같다. 이 규칙은 마셜 엔터프라이즈 가문이 개발한 수상 시스템의 루첸 버전이며 나폴레옹 전장의 특징적인 모든 범위에 적용된다. 플레이어들은 역사적으로 상대방이 직면했던 것과 같은 전술적 딜레마에 직면하지만, 플레이 밸런스는 자신의 기량에 따라 달라진다.
내용:
역사 해설을 포함한 규칙집
1,000개 이상의 다이컷 카운터
두 개의 22" x 34" 게임 맵
조직 표시, 차트 & 표
스케일 = 100 m/m/m,
시간 = 20분/GT;
힘 = 50-100 남성/SP(레지던트/브릿지 크기)
라 바타유 드 루첸은 1813년 나폴레옹 원정의 첫 번째 주요 전투를 재현하고 있다. 적절한 기병대가 부족하고 많은 수의 신병들로 인해 장애가 생긴 프랑스 선수는 연합군의 갑작스러운 공격에 맞서기 위해 흩어진 병력을 빠르게 통합해야 했다. 연합군을 지휘하는 플레이어로써, 나폴레옹이 대응하고 지원군을 데려오기 전에 프랑스에 결정적인 타격을 가해야 합니다.
Lutzen은 여러 명의 선수 또는 개인에게 적합합니다. 각 회전은 실시간의 20분을 나타내며, 각 육각은 100미터와 같다. 이 규칙은 마셜 엔터프라이즈 가문이 개발한 수상 시스템의 루첸 버전이며 나폴레옹 전장의 특징적인 모든 범위에 적용된다. 플레이어들은 역사적으로 상대방이 직면했던 것과 같은 전술적 딜레마에 직면하지만, 플레이 밸런스는 자신의 기량에 따라 달라진다.
내용:
역사 해설을 포함한 규칙집
1,000개 이상의 다이컷 카운터
두 개의 22" x 34" 게임 맵
조직 표시, 차트 & 표
스케일 = 100 m/m/m,
시간 = 20분/GT;
힘 = 50-100 남성/SP(레지던트/브릿지 크기)
In May of 1813, Napoleon began the campaign for Germany with a bang - as was his custom. The Prussian and Russian armies attempt to ambush the French main army strung out in road march. Their approach goes undetected and they are able to close within two miles. In fact, not until the moment of their assault do the French become aware of them. But, instead of the expected weak flank guard, they are met by the strong divisions of Souham and Girard and by mid-afternoon, Napoleon and 100,000 French and their allies have swarmed to their support. The battle raged in ever-mounting fury until night finally brought an end to the slaughter. The first major battle of the 1813 campaign ends with thousands of dead and wounded and with the Russian and Prussian armies in full retreat.
La Bataille de Lutzen simulates the first major clash of Napoleons 1813 campaign. Lacking adequate cavalry and handicapped by a large number of raw recruits, the French player must rapidly consolidate his scattered forces to counter the sudden Allied attack. As the player commanding the Allied forces, you must deal the French a decisive blow before Napoleon can react and bring reinforcements to bear.
Lutzen is ideal for multiple players or solitaire study. Each turn represents 20 minutes of real time, and each hex equals 100 meters. The rules are the Lutzen version of the award winning system developed by the Marshall Enterprises Household and cover the full range of features characteristic of the Napoleonic battlefield. Players are faced with the same tactical dilemmas their historical counterparts faced, though play balance depends upon their own skill.
Content:
Rulebook including historical commentary
1,000 plus die-cut counters
Two 22" x 34" game maps
Organizational displays, Charts & Tables
scale = 100 m/hex;
time = 20 min/GT;
strength = 50-100 men/SP (Regimental/Brigade Size)
La Bataille de Lutzen simulates the first major clash of Napoleons 1813 campaign. Lacking adequate cavalry and handicapped by a large number of raw recruits, the French player must rapidly consolidate his scattered forces to counter the sudden Allied attack. As the player commanding the Allied forces, you must deal the French a decisive blow before Napoleon can react and bring reinforcements to bear.
Lutzen is ideal for multiple players or solitaire study. Each turn represents 20 minutes of real time, and each hex equals 100 meters. The rules are the Lutzen version of the award winning system developed by the Marshall Enterprises Household and cover the full range of features characteristic of the Napoleonic battlefield. Players are faced with the same tactical dilemmas their historical counterparts faced, though play balance depends upon their own skill.
Content:
Rulebook including historical commentary
1,000 plus die-cut counters
Two 22" x 34" game maps
Organizational displays, Charts & Tables
scale = 100 m/hex;
time = 20 min/GT;
strength = 50-100 men/SP (Regimental/Brigade Size)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
449
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18