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BGG랭킹
BGG전체 : 21584
WARGAMES : 3920
5.9The Last Panzer Victory: The Battle of Debrecen (1983) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-360 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.20 / 5
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디자이너
Perry Moore
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아티스트
Larry Catalano, Ray Sternbergh
-
인원
게임 소개
최후의 기갑전승: 헝가리 데브레첸 전투는 1944년 동부 전선에서 벌어진 독일군의 마지막 대전차 공세이다.
1944년 가을, 말리노프스키 전선의 제2 우크라이나 전선군이 카르파티아 산맥을 통과하여 헝가리의 넓은 평야로 진격하는 것을 발견했다. 그들의 뒤에는 루마니아와 독일 제6군과 제8군의 잔해가 있었다. 그들 앞에는 부다페스트와 비엔나와 독일군과 헝가리군의 방어선이 있었다. 붉은 군대의 병사들은 빠르고 쉬운 승리를 확신했다. 그러나 겉모습은 거짓이었다.
러시아 근위대는 데브레첸 근처에서 이미 패배한 군대의 잔당들이 아니라 복수를 갈망하는 4개의 기갑 사단을 만났다. 그들은 제2차 세계 대전의 대전투에서 격돌하곤 했다. 그 결과는 동독의 마지막 실제 승리가 될 것이며, 독일 국방군이 전 병력을 동원하여 이 승리를 쟁취할 수 있었던 마지막 승리였다. 그러나 승리는 아슬아슬했고 어쩌면 다른 길로 갔을지도 모른다.
최후의 기갑 승리는 동부전선에서 작전전이라는 빠르고, 기동적이고, 강력한 타격 게임으로 시뮬레이션을 하려는 것이다. 우아한 게임 시스템은 2차 대전의 기갑 전투를 사실적으로 묘사한다. 날씨, 보급, 포병, 공군력, 사령부의 효과는 정확하면서도 플레이 가능한 규칙을 통해 표현된다. 대화형 턴 시퀀스 - 동부 전선 – 확장 단위 전문화 규칙의 고유한 조건을 반영하여 고유한 단위 기능 및 부채를 시뮬레이션하는 특수 적층 및 제어 규칙 구역.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 2km/1.2마일
부대: 대대 대 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 8색 맵시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 4개(600 1/2" 카운터)
8페이지짜리 마지막 기갑전승 원칙서
두 개의 단일 면 인쇄 플레이어 지원 차트
플라스틱 보관함 트레이 1개
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4~6시간
1944년 가을, 말리노프스키 전선의 제2 우크라이나 전선군이 카르파티아 산맥을 통과하여 헝가리의 넓은 평야로 진격하는 것을 발견했다. 그들의 뒤에는 루마니아와 독일 제6군과 제8군의 잔해가 있었다. 그들 앞에는 부다페스트와 비엔나와 독일군과 헝가리군의 방어선이 있었다. 붉은 군대의 병사들은 빠르고 쉬운 승리를 확신했다. 그러나 겉모습은 거짓이었다.
러시아 근위대는 데브레첸 근처에서 이미 패배한 군대의 잔당들이 아니라 복수를 갈망하는 4개의 기갑 사단을 만났다. 그들은 제2차 세계 대전의 대전투에서 격돌하곤 했다. 그 결과는 동독의 마지막 실제 승리가 될 것이며, 독일 국방군이 전 병력을 동원하여 이 승리를 쟁취할 수 있었던 마지막 승리였다. 그러나 승리는 아슬아슬했고 어쩌면 다른 길로 갔을지도 모른다.
최후의 기갑 승리는 동부전선에서 작전전이라는 빠르고, 기동적이고, 강력한 타격 게임으로 시뮬레이션을 하려는 것이다. 우아한 게임 시스템은 2차 대전의 기갑 전투를 사실적으로 묘사한다. 날씨, 보급, 포병, 공군력, 사령부의 효과는 정확하면서도 플레이 가능한 규칙을 통해 표현된다. 대화형 턴 시퀀스 - 동부 전선 – 확장 단위 전문화 규칙의 고유한 조건을 반영하여 고유한 단위 기능 및 부채를 시뮬레이션하는 특수 적층 및 제어 규칙 구역.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 2km/1.2마일
부대: 대대 대 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 8색 맵시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 4개(600 1/2" 카운터)
8페이지짜리 마지막 기갑전승 원칙서
두 개의 단일 면 인쇄 플레이어 지원 차트
플라스틱 보관함 트레이 1개
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4~6시간
The Last Panzer Victory: The Battle of Debrecen; Hungary, 1944 was the final great German tank offensive on the Eastern Front.
The autumn of 1944 found the troops of Marshal Malinowski’s Second Ukrainian Front sweeping through the Carpathian Mountains and onto the broad plains of Hungary. Behind them lay Romania and the wreckage of the German 6th and 8th Armies. Ahead of them lay Budapest and Vienna and the battered lines of German and Hungarian defenders. The men of the Red Army were confident of a quick and easy victory. Appearances were deceiving, however.
Near the city of Debrecen the Russian Advanced Guard encountered, not the remnants of an already defeated force, but four full-strength panzer divisions, eager for revenge. They would clash in one the great battles of the Second World War. The result would be the last real victory for the Germans in the East, the last time that the Wehrmacht could slug it out toe to toe with a full strength German force. The victory, however, was close and might well have gone the other way.
It is this situation that The Last Panzer Victory seeks to simulate with a fast paced, mobile, hard hitting game of operational warfare on the Eastern Front. The elegant game system realistically portrays armored combat in World War II. The effects of weather, supply, artillery, air power, and headquarters are represented through accurate yet playable rules, whose design features include: An interactive turn sequence - Special stacking and zones of control rules to reflect the unique conditions of the Eastern Front – Extensive unit specialization rules to simulate the unique unit capabilities and liabilities.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 1.2 miles / 2 kilometers
Units: Battalion to Brigade
Game Inventory:
One 22 x 34" 8-color mapsheet
Four dual-side printed countersheets (600 1/2" counters)
One 8-page The Last Panzer Victory rulebook
Two single-side printed Player Aid charts
One Plastic storage tray
One 6-sided dice
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-6 hours
The autumn of 1944 found the troops of Marshal Malinowski’s Second Ukrainian Front sweeping through the Carpathian Mountains and onto the broad plains of Hungary. Behind them lay Romania and the wreckage of the German 6th and 8th Armies. Ahead of them lay Budapest and Vienna and the battered lines of German and Hungarian defenders. The men of the Red Army were confident of a quick and easy victory. Appearances were deceiving, however.
Near the city of Debrecen the Russian Advanced Guard encountered, not the remnants of an already defeated force, but four full-strength panzer divisions, eager for revenge. They would clash in one the great battles of the Second World War. The result would be the last real victory for the Germans in the East, the last time that the Wehrmacht could slug it out toe to toe with a full strength German force. The victory, however, was close and might well have gone the other way.
It is this situation that The Last Panzer Victory seeks to simulate with a fast paced, mobile, hard hitting game of operational warfare on the Eastern Front. The elegant game system realistically portrays armored combat in World War II. The effects of weather, supply, artillery, air power, and headquarters are represented through accurate yet playable rules, whose design features include: An interactive turn sequence - Special stacking and zones of control rules to reflect the unique conditions of the Eastern Front – Extensive unit specialization rules to simulate the unique unit capabilities and liabilities.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 1.2 miles / 2 kilometers
Units: Battalion to Brigade
Game Inventory:
One 22 x 34" 8-color mapsheet
Four dual-side printed countersheets (600 1/2" counters)
One 8-page The Last Panzer Victory rulebook
Two single-side printed Player Aid charts
One Plastic storage tray
One 6-sided dice
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
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