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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.13 / 5
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디자이너
Brian Train
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아티스트
Kerry Anderson, Ed Bourelle, Claudio Pozas, Kieran Yanner
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인원
게임 소개
(설계자 브라이언 트레인:)
벌지 전투에 관한 역사적인 게임입니다. 저는 모호한 주제와 배틀에 대해서만 게임을 디자인한다는 평판을 얻고 있었습니다. 하지만 모든 게임 디자이너는 벌지 게임을 해야 한다는 불문율이 있어서 이건 내 거야.
나는 Jim Stahler에게 Mission Matrix 아이디어의 본질에 대해 General 18권 6호 Blitzkrieg에 대한 변종 기사에서 신세를 지고 있다. 비록 제가 수정하긴 했지만, 저는 이 아이디어를 제 게임 디자인에 넣기 위해 20년을 기다렸습니다.
11x17" 헥스 맵/헥스/헥스/헥스 단위, 디비전 스케일, 2일/턴, 280 카운터.
2015년 윈터 썬더에 의해 수정된 전투 순서, 추가 규칙, 훨씬 더 멋진 맵과 카운터를 통해 다시 구현되었습니다.
벌지 전투에 관한 역사적인 게임입니다. 저는 모호한 주제와 배틀에 대해서만 게임을 디자인한다는 평판을 얻고 있었습니다. 하지만 모든 게임 디자이너는 벌지 게임을 해야 한다는 불문율이 있어서 이건 내 거야.
나는 Jim Stahler에게 Mission Matrix 아이디어의 본질에 대해 General 18권 6호 Blitzkrieg에 대한 변종 기사에서 신세를 지고 있다. 비록 제가 수정하긴 했지만, 저는 이 아이디어를 제 게임 디자인에 넣기 위해 20년을 기다렸습니다.
11x17" 헥스 맵/헥스/헥스/헥스 단위, 디비전 스케일, 2일/턴, 280 카운터.
2015년 윈터 썬더에 의해 수정된 전투 순서, 추가 규칙, 훨씬 더 멋진 맵과 카운터를 통해 다시 구현되었습니다.
(by designer, Brian Train:)
A historical game on the Battle of the Bulge. I was getting a reputation that I only design games on obscure topics and battles. But there is an unwritten rule that every game designer has to do a Bulge game, so this one is mine.
I am indebted to Jim Stahler for the essence of the Mission Matrix idea from his variant article for Blitzkrieg in the General volume 18, number 6 (March-April 1982). Though I've modified it, I've been waiting 20 years to stick this idea in a game design of mine.
11x17" hex map of the Ardennes at 5 km per hex, division scale, 2 days/turn, 280 counters.
Re-implemented in 2015 by Winter Thunder, with revised order of battle, additional rules and much nicer map and counters.
A historical game on the Battle of the Bulge. I was getting a reputation that I only design games on obscure topics and battles. But there is an unwritten rule that every game designer has to do a Bulge game, so this one is mine.
I am indebted to Jim Stahler for the essence of the Mission Matrix idea from his variant article for Blitzkrieg in the General volume 18, number 6 (March-April 1982). Though I've modified it, I've been waiting 20 years to stick this idea in a game design of mine.
11x17" hex map of the Ardennes at 5 km per hex, division scale, 2 days/turn, 280 counters.
Re-implemented in 2015 by Winter Thunder, with revised order of battle, additional rules and much nicer map and counters.
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