-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Jeff Siadek
-
아티스트
-
인원
게임 소개
던지기 스톤스는 RPG와 "보드" 게임으로 출시되었다. 보드 게임은 두 명의 참가자가 주사위 기반의 아레나 격투 게임이다. 그것은 긴장되고 접전을 초래할 수 있다. 다양한 주사위와 다양한 주사위 조합이 존재하므로 전투 전에 주사위를 선택하는 것이 게임의 중요한 부분입니다.
각 참가자는 그를 정의하는 네 개의 주사위를 가지고 있습니다. 같은 타입의 주사위 4개를 사용할 수 있지만, 이는 플레이어의 능력을 제한한다. 주사위는 수집이 가능했다: 꽤 많은 종류의 주사위가 만들어졌고, 어떤 주사위는 다른 주사위보다 더 강력했다. 모든 주사위는 6면체이고 그 위에 특별한 글리프가 있습니다.
싸우기 위해, 플레이어들은 각자 주사위 네 개를 모두 굴리고 주도권을 위한 상징들을 세어낸다. 낮은 진취성은 먼저 자신의 행동을 진술해야 하고, 그러면 더 높은 진취성이 반응할 수 있습니다.
공격 시도 유형을 공지하고 주사위를 다시 던지면 공격이 해결된다. 이번에는 플레이어가 스트라이크 및 특수 글리프를 찾습니다. 상대는 자신의 행동을 선언하고 굴리며 방어, 카운터 스트라이크, 특수 글리프를 얻기를 희망합니다. 플레이어는 데미지를 기록하고 한 명의 파이터만 의식이 돌아올 때까지 계속한다.
글리프 중 일부는 다음과 같다. 비무장 전투, 다양한 마법 주문, 녹다운, 우회 갑옷, 독, 행운(다이스 굴리기!), 타격과 함께 굴러가며 반격, 무장해제, 버서크, 중심, 열정, 검, 스턴, 스킬+ 등 많은 것들이 있습니다. 모두 96쪽의 책에 자세히 설명되어 있다. (책의 1/4 정도만이 경기장 격투 게임이고 나머지는 RPG용이다.)
각 참가자는 그를 정의하는 네 개의 주사위를 가지고 있습니다. 같은 타입의 주사위 4개를 사용할 수 있지만, 이는 플레이어의 능력을 제한한다. 주사위는 수집이 가능했다: 꽤 많은 종류의 주사위가 만들어졌고, 어떤 주사위는 다른 주사위보다 더 강력했다. 모든 주사위는 6면체이고 그 위에 특별한 글리프가 있습니다.
싸우기 위해, 플레이어들은 각자 주사위 네 개를 모두 굴리고 주도권을 위한 상징들을 세어낸다. 낮은 진취성은 먼저 자신의 행동을 진술해야 하고, 그러면 더 높은 진취성이 반응할 수 있습니다.
공격 시도 유형을 공지하고 주사위를 다시 던지면 공격이 해결된다. 이번에는 플레이어가 스트라이크 및 특수 글리프를 찾습니다. 상대는 자신의 행동을 선언하고 굴리며 방어, 카운터 스트라이크, 특수 글리프를 얻기를 희망합니다. 플레이어는 데미지를 기록하고 한 명의 파이터만 의식이 돌아올 때까지 계속한다.
글리프 중 일부는 다음과 같다. 비무장 전투, 다양한 마법 주문, 녹다운, 우회 갑옷, 독, 행운(다이스 굴리기!), 타격과 함께 굴러가며 반격, 무장해제, 버서크, 중심, 열정, 검, 스턴, 스킬+ 등 많은 것들이 있습니다. 모두 96쪽의 책에 자세히 설명되어 있다. (책의 1/4 정도만이 경기장 격투 게임이고 나머지는 RPG용이다.)
Throwing Stones was released as both an RPG and a "board" game. The board game is a dice-based arena combat game between two contestants. It can result in some tense, close combats. There are many different dice and many combinations of dice available, so choosing your dice before the combat is an important part of the game.
Each contestant has four dice that define him. Four dice of the same type can be used, but that limits the player's abilities. The dice were collectible: there were quite a few different types made, some more powerful than others. All dice are six-sided and have special glyphs on them.
To fight, players each roll all four of their dice and count up symbols for initiative. Low initiative has to state his action first, then the higher initiative character can respond.
Attacks are resolved by announcing the type of attack attempted and throw the dice again. This time the player is looking for Strike and Special glyphs. The opponent declares his action and rolls and hopes to get defensive, counterstrike, and special glyphs. Players record damage, and continue until only one fighter is conscious.
Some of the glyphs include: Unarmed combat, various magic spells, knockdown, bypass armor, poison, luck (reroll some dice!), roll with the blow, strike again, counterstrike, disarm, berserk, centered, zealous, sword, stun, skill+, and many others. All are described in detail in the 96-page book. (Only about a quarter of the book is pertinent to the arena combat game; the rest is for the RPG.)
Each contestant has four dice that define him. Four dice of the same type can be used, but that limits the player's abilities. The dice were collectible: there were quite a few different types made, some more powerful than others. All dice are six-sided and have special glyphs on them.
To fight, players each roll all four of their dice and count up symbols for initiative. Low initiative has to state his action first, then the higher initiative character can respond.
Attacks are resolved by announcing the type of attack attempted and throw the dice again. This time the player is looking for Strike and Special glyphs. The opponent declares his action and rolls and hopes to get defensive, counterstrike, and special glyphs. Players record damage, and continue until only one fighter is conscious.
Some of the glyphs include: Unarmed combat, various magic spells, knockdown, bypass armor, poison, luck (reroll some dice!), roll with the blow, strike again, counterstrike, disarm, berserk, centered, zealous, sword, stun, skill+, and many others. All are described in detail in the 96-page book. (Only about a quarter of the book is pertinent to the arena combat game; the rest is for the RPG.)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
475
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18