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BGG랭킹
BGG전체 : 22726
WARGAMES : 4067
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Jim Dunnigan
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아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
1969년 12월 안지오 비치헤드와 함께 Strategy & Tactics 잡지 #20에 처음 발표되었다. SPI의 "화이트박스"와 "에서도 사용할 수 있다.플랫 팩&인용어; 라인.
이 전투는 더니건의 벌지 전투 중 첫 전투였다.
퍼 더니건:
"바스토뉴는 벌지를 최대한 정확하게 하려는 시도였다. 그 지도는 a 였다.
벨기에 정부 지도에서 일하는, 창조하기 위한 지루한 노력
1930년대 바스토뉴 이후 볼지에서의 플레이 가능성을 강조하기로 했다.
디자인.
(네오페이우스에게 이메일, 9-9-11)
이 전투는 더니건의 벌지 전투 중 첫 전투였다.
퍼 더니건:
"바스토뉴는 벌지를 최대한 정확하게 하려는 시도였다. 그 지도는 a 였다.
벨기에 정부 지도에서 일하는, 창조하기 위한 지루한 노력
1930년대 바스토뉴 이후 볼지에서의 플레이 가능성을 강조하기로 했다.
디자인.
(네오페이우스에게 이메일, 9-9-11)
First released in Strategy & Tactics magazine #20 (December 1969) along with Anzio Beachhead. It was also available in SPI's "whitebox" and "Flat Pack" lines.
This was Dunnigan's first (of several) Battle of the Bulge games.
Per Dunnigan:
"Bastogne was an attempt to do the Bulge with max accuracy. The map was a
tedious effort to create, working from Belgian government maps from the
1930s. After Bastogne I decided to emphasize playability in my Bulge
designs."
(e-mail with Neopeius, 9-9-11)
This was Dunnigan's first (of several) Battle of the Bulge games.
Per Dunnigan:
"Bastogne was an attempt to do the Bulge with max accuracy. The map was a
tedious effort to create, working from Belgian government maps from the
1930s. After Bastogne I decided to emphasize playability in my Bulge
designs."
(e-mail with Neopeius, 9-9-11)
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