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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Dieter Stein
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스푸크는 시리즈로 플레이할 수 있는 게임입니다. 시부미 게임 시스템. 4×4 보드, 15개의 빨간색, 14개의 검은색, 1개의 흰색 공을 사용한다.
규칙.
보드(귀신이 나오는 성)는 텅 빈 채로 시작한다.
유령의 성 방문
레드, 블랙 두 선수가 번갈아 가면서 자신의 색깔의 공 하나를 빈 보드 홀이나 2×2 플랫폼에 놓는다. 빨간색부터 시작해서 마지막 턴까지 피라미드를 쌓았고, 블랙은 하얀 공(스푸키 더 고스트)을 맨 위에 올린다.
그리고 나서 레드는 게임의 두 번째 단계의 첫 수를 댑니다.
더 겟어웨이
(촛불에서 재생됩니다.)
차례에 따라 선수는 다음 중 하나를 수행해야 한다.
스푸키를 떨어뜨리기 위해 공을 제거한다.
스푸키에 직교적으로 인접한 자유 공을 제거하고 스푸키를 이동시킨다. 가능하면 이 동작을 반복하여 같은 색상의 볼을 추가로 제거할 수 있다.
이동할 수 없는 경우에만
스푸키가 격리된 경우, 그는 보드나 플랫폼의 어떤 공과도 직교로 인접해야 한다.
그렇지 않을 경우, 상대의 핀이 없는 공을 1개 제거해야 한다(볼 드롭이 발생할 수 있다).
평소처럼 핀볼(둘 이상의 공을 받쳐주는 것)은 제거되지 않는다.
조준하다
보드에 자신의 색깔의 공이 더 이상 없는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
규칙.
보드(귀신이 나오는 성)는 텅 빈 채로 시작한다.
유령의 성 방문
레드, 블랙 두 선수가 번갈아 가면서 자신의 색깔의 공 하나를 빈 보드 홀이나 2×2 플랫폼에 놓는다. 빨간색부터 시작해서 마지막 턴까지 피라미드를 쌓았고, 블랙은 하얀 공(스푸키 더 고스트)을 맨 위에 올린다.
그리고 나서 레드는 게임의 두 번째 단계의 첫 수를 댑니다.
더 겟어웨이
(촛불에서 재생됩니다.)
차례에 따라 선수는 다음 중 하나를 수행해야 한다.
스푸키를 떨어뜨리기 위해 공을 제거한다.
스푸키에 직교적으로 인접한 자유 공을 제거하고 스푸키를 이동시킨다. 가능하면 이 동작을 반복하여 같은 색상의 볼을 추가로 제거할 수 있다.
이동할 수 없는 경우에만
스푸키가 격리된 경우, 그는 보드나 플랫폼의 어떤 공과도 직교로 인접해야 한다.
그렇지 않을 경우, 상대의 핀이 없는 공을 1개 제거해야 한다(볼 드롭이 발생할 수 있다).
평소처럼 핀볼(둘 이상의 공을 받쳐주는 것)은 제거되지 않는다.
조준하다
보드에 자신의 색깔의 공이 더 이상 없는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
Spook is a game that can be played with the Series: Shibumi game system. It uses the 4×4 board, 15 red, 14 black, and 1 white ball.
Rules
The board (the haunted castle) starts empty.
A Visit to the Haunted Castle
Two players, Red and Black, take turns placing one ball of their colour either on an empty board hole or on a 2×2 platform. Starting with Red the pyramid is built up until in the last turn Black places the white ball (Spooky the ghost) on top.
Then Red makes the first move of the second phase of the game.
The Getaway
(To be played in candlelight.)
On their turn a player must either
remove a ball (of any colour) to drop Spooky or
remove a free ball (of any colour) which is orthogonally adjacent to Spooky and move Spooky there. If possible this move may be repeated arbitrarily removing additional balls of the same colour.
Only if no move is available then
if Spooky is isolated he must be placed orthogonally adjacent to any ball on the board or on a platform,
otherwise one unpinned ball of the opponent must be removed (a ball drop may occur).
As usual, pinned balls (supporting more than one ball) may not be removed.
Aim
The player who has no more balls of their colour on the board wins the game.
Rules
The board (the haunted castle) starts empty.
A Visit to the Haunted Castle
Two players, Red and Black, take turns placing one ball of their colour either on an empty board hole or on a 2×2 platform. Starting with Red the pyramid is built up until in the last turn Black places the white ball (Spooky the ghost) on top.
Then Red makes the first move of the second phase of the game.
The Getaway
(To be played in candlelight.)
On their turn a player must either
remove a ball (of any colour) to drop Spooky or
remove a free ball (of any colour) which is orthogonally adjacent to Spooky and move Spooky there. If possible this move may be repeated arbitrarily removing additional balls of the same colour.
Only if no move is available then
if Spooky is isolated he must be placed orthogonally adjacent to any ball on the board or on a platform,
otherwise one unpinned ball of the opponent must be removed (a ball drop may occur).
As usual, pinned balls (supporting more than one ball) may not be removed.
Aim
The player who has no more balls of their colour on the board wins the game.
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