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7Amigos and Insurrectos: The Philippine Insurrection 1899-1902 (2016) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
John Poniske
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아티스트
Olivier Revenu
-
인원
게임 소개
듀이의 해군의 승리에 이어 미국 관리들은 필리핀의 수도 마닐라의 항복을 협상하는 동안 동시에 아귀날도와 필리핀의 독립을 협상하였다. 미군이 마닐라를 점령했을 때, 아구아닐도의 더 크고, 초기에 더 잘 무장된 베테랑 병력은 맥킨리의 원정군과 대치했다. 맥킨리가 종전을 선언한 후 게릴라 활동은 10년 이상 질질 끌었다. 교전은 루손 섬과 다른 주요 섬들 사이에서 격렬하게 일어났다. 아기날도가 포로로 잡힌 후, 그의 정규군은 덤불에 녹아들었고 미군은 태평양에서 첫 번째 주요 게릴라 전쟁에 직면했다. 이후 외국의 모험과 마찬가지로, 국내에서의 전쟁은 대중적이지 않았다.
아미고스와 인볼렉토스(Amigos and Invirectos)는 두 명의 플레이어(미국 플레이어와 필리핀 플레이어)를 위한 영역 이동 게임이다. 정규군의 충돌을 나타내는 8회전 스탠드업 파이트, 분쟁의 게릴라 단계를 나타내는 8회전 부시, 두 가지를 결합한 15회전 캠페인 게임 등 3가지 시나리오가 제시된다. 정규군은 연대 차원에서 대표될 것이다. 게릴라 이동 상자를 통해 추상적인 정글 이동이 가능하고 섬 횡단 박스를 통해 섬 간 이동이 가능할 것입니다. 원래 카드 기반 게임으로 설계되었으며, 객관적 및 턴 기반 트리거를 기반으로 무작위 역사적 이벤트가 발생합니다. 승리는 극단적으로 필리핀의 붕괴나 미국의 철수를 볼 수 있는 포인트 스윙 트랙에 근거하게 된다. 이것은 게임 취미에서 거의 관심을 보이지 않는 주제입니다. 운 좋게도 올리비에가 BATHLTS MAGAZZ의 다음 호 11호에 특집기사를 싣기로 했다.이네.
아미고스와 인볼렉토스(Amigos and Invirectos)는 두 명의 플레이어(미국 플레이어와 필리핀 플레이어)를 위한 영역 이동 게임이다. 정규군의 충돌을 나타내는 8회전 스탠드업 파이트, 분쟁의 게릴라 단계를 나타내는 8회전 부시, 두 가지를 결합한 15회전 캠페인 게임 등 3가지 시나리오가 제시된다. 정규군은 연대 차원에서 대표될 것이다. 게릴라 이동 상자를 통해 추상적인 정글 이동이 가능하고 섬 횡단 박스를 통해 섬 간 이동이 가능할 것입니다. 원래 카드 기반 게임으로 설계되었으며, 객관적 및 턴 기반 트리거를 기반으로 무작위 역사적 이벤트가 발생합니다. 승리는 극단적으로 필리핀의 붕괴나 미국의 철수를 볼 수 있는 포인트 스윙 트랙에 근거하게 된다. 이것은 게임 취미에서 거의 관심을 보이지 않는 주제입니다. 운 좋게도 올리비에가 BATHLTS MAGAZZ의 다음 호 11호에 특집기사를 싣기로 했다.이네.
Following Dewey's naval victory, US Officials negotiated with Spain over the surrender of the Philippine capital, Manila, while simultaneously negotiating Filipino independence with Aguinaldo. When US forces occupied Manila, Aguanildo's own larger, and initially better armed veteran force squared off with McKinley's expeditionary force. There followed four years of "official hostilities" (Guerrilla activities dragged on for more than a decade after McKinley declared end to the war). Hostilities raged across the central island of Luzon and several other major island. After Aguinaldo's capture, his regular forces melted into the bush and US troops faced its first major guerrilla war in the Pacific. As with later foreign adventures, it was not a popular war at home.
Amigos and Insurrectos is an area movement game for two players (a US and a Filipino player). Three scenarios will be offered: an eight turn - STAND UP FIGHT, represents the clash of regular forces; an eight turn - INTO THE BUSH, representing the guerrilla phase of the conflict, and a 15 turn CAMPAIGN GAME, combining both. Regular forces will be represented on the regimental level. Abstract jungle movement will be available through guerrilla movement boxes and movement between islands will be possible though trans-island boxes. Originally designed as a Card-Driven game, random historical events will occur based on objective and turn based triggers. Victory will be based on a point swing track that in the extreme, could see Filipino collapse or US withdrawal. This is a topic shown very little attention in the gaming hobby. Luckily, Olivier has seen fit to feature it in the upcoming issue #11 of BATTLES MAGAZINE.
Amigos and Insurrectos is an area movement game for two players (a US and a Filipino player). Three scenarios will be offered: an eight turn - STAND UP FIGHT, represents the clash of regular forces; an eight turn - INTO THE BUSH, representing the guerrilla phase of the conflict, and a 15 turn CAMPAIGN GAME, combining both. Regular forces will be represented on the regimental level. Abstract jungle movement will be available through guerrilla movement boxes and movement between islands will be possible though trans-island boxes. Originally designed as a Card-Driven game, random historical events will occur based on objective and turn based triggers. Victory will be based on a point swing track that in the extreme, could see Filipino collapse or US withdrawal. This is a topic shown very little attention in the gaming hobby. Luckily, Olivier has seen fit to feature it in the upcoming issue #11 of BATTLES MAGAZINE.
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