-
BGG랭킹
BGG전체 : 19703
WARGAMES : 3648
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.90 / 5
-
디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
Joy Cohn, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
프리드란트 1807(Friedland 1807)은 나폴레옹 1세가 이끄는 프랑스군과 폰 베니히센 백작이 이끄는 러시아군 사이에 벌어진 나폴레옹 전쟁의 주요 교전인 프리드란트 전투(1807년 6월 14일)를 모의한 것이다. 나폴레옹과 프랑스군은 결정적인 승리를 거두었고, 러시아군은 알레 강 너머로 격렬하게 후퇴했다.
프리드란트 전투는 1807년 아일라우 전투 이후 전략적으로 필요하게 되었다. 전투는 베니그센이 프리드랜드에서 고립된 것으로 보이는 란 원수의 군단을 발견했을 때 시작되었다. 베닉센은 북쪽으로 베흘라우까지 진군할 계획을 세웠을 뿐, 나폴레옹의 수적 우위에 있는 군대와 교전할 생각은 전혀 하지 않았다. 란은 나폴레옹이 전장에 추가 병력을 투입할 수 있을 때까지 러시아군의 공격을 막아냈다. 베니크센은 러시아군 50,000명을 소환하여 나폴레옹의 전군이 도착하기 전에 강을 건너 퇴각할 수 있었지만, 건강이 좋지 않아 노출되고 지친 군대를 보호하기 위한 조치를 취하지 않았다. 오후 늦게 프랑스군은 전장에 80,000명의 병력을 집결시켰다. 우세한 숫자에 의지한 나폴레옹은 때가 되었다고 판단하고 러시아군의 좌익에 대한 대규모 공격을 명령했다. 프랑스군의 지속적인 공격은 러시아군을 후퇴시켰고, 러시아군을 뒤의 강으로 압박했다. 압력을 견디지 못한 러시아군은 알레 강을 건너 탈출하기 시작했고, 그 곳에서 익사했다. 러시아군은 프리드랜드에서 끔찍한 사상자를 내고 전장에서 병사 40% 이상을 잃었다.
Decision Games (I)가 Vittoria와 함께 Strategy & Tactics 잡지 #151에 처음 출판하였다.
에라타 한 페이지가 S&T #153에 게재되었다.
게임 규모:
턴: 약 1시간
16진수: 약 .6km
부대: 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
듀얼 사이드 인쇄 카운터 시트 1개(200 1/2" 카운터, 게임당 약 100개)
28페이지 분량의 복합 비토리아/프리드랜드/나폴레오닉 전투 체계 책자
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 1-2시간
선수들은 6면 주사위 하나를 제공해야 한다.
프리드란트 전투는 1807년 아일라우 전투 이후 전략적으로 필요하게 되었다. 전투는 베니그센이 프리드랜드에서 고립된 것으로 보이는 란 원수의 군단을 발견했을 때 시작되었다. 베닉센은 북쪽으로 베흘라우까지 진군할 계획을 세웠을 뿐, 나폴레옹의 수적 우위에 있는 군대와 교전할 생각은 전혀 하지 않았다. 란은 나폴레옹이 전장에 추가 병력을 투입할 수 있을 때까지 러시아군의 공격을 막아냈다. 베니크센은 러시아군 50,000명을 소환하여 나폴레옹의 전군이 도착하기 전에 강을 건너 퇴각할 수 있었지만, 건강이 좋지 않아 노출되고 지친 군대를 보호하기 위한 조치를 취하지 않았다. 오후 늦게 프랑스군은 전장에 80,000명의 병력을 집결시켰다. 우세한 숫자에 의지한 나폴레옹은 때가 되었다고 판단하고 러시아군의 좌익에 대한 대규모 공격을 명령했다. 프랑스군의 지속적인 공격은 러시아군을 후퇴시켰고, 러시아군을 뒤의 강으로 압박했다. 압력을 견디지 못한 러시아군은 알레 강을 건너 탈출하기 시작했고, 그 곳에서 익사했다. 러시아군은 프리드랜드에서 끔찍한 사상자를 내고 전장에서 병사 40% 이상을 잃었다.
Decision Games (I)가 Vittoria와 함께 Strategy & Tactics 잡지 #151에 처음 출판하였다.
에라타 한 페이지가 S&T #153에 게재되었다.
게임 규모:
턴: 약 1시간
16진수: 약 .6km
부대: 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
듀얼 사이드 인쇄 카운터 시트 1개(200 1/2" 카운터, 게임당 약 100개)
28페이지 분량의 복합 비토리아/프리드랜드/나폴레오닉 전투 체계 책자
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 1-2시간
선수들은 6면 주사위 하나를 제공해야 한다.
Friedland 1807, is a simulation of The Battle of Friedland (June 14, 1807), a major engagement of the Napoleonic Wars between the armies of the French Empire commanded by Napoleon I and the armies of the Russian Empire led by Count von Bennigsen. Napoleon and the French obtained a decisive victory that routed much of the Russian army, which retreated chaotically over the Alle River by the end of the fighting.
The engagement at Friedland was a strategic necessity after the Battle of Eylau earlier in 1807 had failed to yield a decisive verdict for either side. The battle began when Bennigsen noticed the seemingly isolated corps of Marshal Lannes at the town of Friedland. Bennigsen, who planned only to secure his march northward to Wehlau and never intended to risk an engagement against Napoleon's numerically-superior forces, thought he had a good chance of destroying these isolated French units and ordered his entire army over the Alle River. Lannes held his ground against determined Russian attacks until Napoleon could bring additional forces onto the field. Bennigsen could have recalled the Russian forces, numbering about 50,000–60,000 men, and retreated across the river before the arrival of Napoleon’s entire army but, being in poor health, decided to stay at Friedland and took no measures to protect his exposed and exhausted army. By late afternoon, the French had amassed a force of 80,000 troops on the battlefield. Relying on superior numbers, Napoleon concluded that the moment had come and ordered a massive assault against the Russian left flank. The sustained French attack pushed back the Russian army and pressed them against the river behind. Unable to withstand the pressure, the Russians broke and started escaping across the Alle, where an unknown number of them died from drowning. The Russian army suffered horrific casualties at Friedland–losing over 40% of its soldiers on the battlefield
Originally published by Decision Games (I) in Strategy & Tactics magazine #151, along with Vittoria.
A page of errata was published in S&T #153.
Game Scale:
Turn: approximately 1 hour
Hex: approximately .6km
Units: Brigade
Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (200 1/2" counters, approximately 100 per game)
One 28-page combined Vittoria/Friedland/Napoleonic Battles System rules booklet
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: Medium
Players: 1 or more
Playing Time: 1-2 Hours
Players will have to provide one 6-sided die
The engagement at Friedland was a strategic necessity after the Battle of Eylau earlier in 1807 had failed to yield a decisive verdict for either side. The battle began when Bennigsen noticed the seemingly isolated corps of Marshal Lannes at the town of Friedland. Bennigsen, who planned only to secure his march northward to Wehlau and never intended to risk an engagement against Napoleon's numerically-superior forces, thought he had a good chance of destroying these isolated French units and ordered his entire army over the Alle River. Lannes held his ground against determined Russian attacks until Napoleon could bring additional forces onto the field. Bennigsen could have recalled the Russian forces, numbering about 50,000–60,000 men, and retreated across the river before the arrival of Napoleon’s entire army but, being in poor health, decided to stay at Friedland and took no measures to protect his exposed and exhausted army. By late afternoon, the French had amassed a force of 80,000 troops on the battlefield. Relying on superior numbers, Napoleon concluded that the moment had come and ordered a massive assault against the Russian left flank. The sustained French attack pushed back the Russian army and pressed them against the river behind. Unable to withstand the pressure, the Russians broke and started escaping across the Alle, where an unknown number of them died from drowning. The Russian army suffered horrific casualties at Friedland–losing over 40% of its soldiers on the battlefield
Originally published by Decision Games (I) in Strategy & Tactics magazine #151, along with Vittoria.
A page of errata was published in S&T #153.
Game Scale:
Turn: approximately 1 hour
Hex: approximately .6km
Units: Brigade
Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (200 1/2" counters, approximately 100 per game)
One 28-page combined Vittoria/Friedland/Napoleonic Battles System rules booklet
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: Medium
Players: 1 or more
Playing Time: 1-2 Hours
Players will have to provide one 6-sided die
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18