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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-15 분

  • 연령

    6+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

요약:.
스필랙은 두 명의 플레이어를 위한 캡쳐 더 플래그 게임이다.

시부미 게임 패밀리를 위한 참신한 캡쳐 더 블라그 게임 디자인입니다.
이 게임에서, 두 명의 플레이어는 서로 마주보고, 자신의 구형 폰으로 상대방의 깃발(또는 이 경우 "phlag")을 둘러싸려고 시도한다.
이 게임은 4x4 시부미 보드를 사용하며, 움직일 수 없는 조각들로 구성된 미리 정의된 삽입물을 사용하여 캡쳐-더-플래그로 기쁨의 라운드를 위한 배틀그라운드를 만듭니다.

규칙:
시작 위치:
보드는 네 개의 붉은 구체로 시작되는데, 두 개는 반대쪽 구석에 있고 두 개는 보드의 중앙에 있는 이 모서리들 사이의 상상된 선에 대각선으로 연결된다. 두 선수가 마주 앉는다. 각 선수 앞에 있는 구는 각각의 깃발(또는 이 경우 "phlag")을 나타낸다. 가운데 있는 구들은 벽을 나타냅니다. 이 네 개의 구는 움직일 수 없습니다.

이동 규칙:
화이트와 블랙, 두 명의 플레이어가 번갈아 게임 보드의 절반(하반쪽은 삼각형 B7-G2-G7, 상위 플레이어 A6-F1-A1) 안에 색상 구를 배치하거나 총 4칸으로 이동시킨다. 처음에는 벽(A7-G1) 또는 상대편 절반으로 표시된 대각선을 따라 구를 배치할 수 없지만 이러한 위치로 구를 이동할 수 있다.
"space"는 그리드에서 (구멍이 아닌) 공간으로 정의된다. 즉, 한 구멍에서 다음 구멍으로 이동하는 것(예: E7-C7)에는 공간 2개가 포함됩니다. 플레이어의 움직임은 레벨 상승 또는 하강 움직임을 포함할 수 있다. 다른 구를 하나만 지지하는 구를 이동하면 맨 위 구가 빈 구멍으로 내려갑니다. 구가 둘 이상의 다른 구를 지원하는 경우, 구가 제자리에 잠깁니다.

기타 규칙:
마지막 턴의 보드 위치는 반복할 수 없다(ko 규칙). 통과가 가능합니다. 만약 선수가 합법적인 움직임을 할 수 없다면, 그 선수는 통과한다.

목표:
플레이어들은 가능한 많은 자신의 구를 사용하여 상대편의 깃발을 만지는 것을 목표로 한다. 상대국기가 "터치"를 할 수 있는 세 가지 합법적 위치가 있다;;;;;E7, F6, G5, 그리고 위 깃발에는 A3, B2, C1.

승리 조건:
플레이어는 최소한 두 개의 영역을 움직여서 상대편 깃발과 접촉하면 즉시 승리한다. 그렇지 않으면 두 선수가 순차적으로 통과하거나 두 선수가 경기 종료에 동의하면 경기가 종료된다. 게임을 종료한 후 상대방 깃발에 더 많은 구를 가진 플레이어가 승리합니다. 상대편 깃발에 닿는 구들의 수와 관련하여 무승부를 할 경우, 보드에 있는 구들의 수가 적은 플레이어가 승리한다. 두 플레이어가 상대편 깃발에 닿는 구들의 수와 게임에서 구들의 수가 같으면, 경기는 무승부로 끝난다.

법적 이동의 예는 파일 섹션에 나와 있습니다.

2011년 라스 로즈가 디자인했습니다.
Summary:
Sphlag is a capture-the-flag game for two players.

This is a novel Capture-the-phlag game design for the Shibumi game family.
In this game, 2 players face each other, and try to surround their opponent's flag (or, in this case, "phlag") with their own spherical pawns.
The game uses the 4x4 Shibumi board, with a pre-defined inset of immobile pieces, creating a battleground for rounds of joy with capture-the-phlag.

Rules:
Starting position:
The board starts with four Red spheres, two in opposite corners, and two diagonally to an imagined line between these corners in the center of the board. The two players sit opposite each other. The sphere in front of each player represents their respective flag (or, in this case, "phlag"). The spheres in the middle represent a wall. These four spheres cannot be moved.

Movement rules:
Two players, White and Black, take turns either placing a sphere of their color within their half of the game board (the half facing the player, e.g. anywhere within the triangle B7-G2-G7 for the lower player, and A6-F1-A1 for the upper player), in any level possible, or by moving their sphere up to a total of 4 spaces. No spheres can be initially placed along the diagonal line indicated by the wall (A7-G1), or the opponent’s half, although spheres can be moved into these positions.
A "space" is defined as a space on the grid (not the holes). This means that moving from one hole to the next (for example, E7-C7) involves moving 2 spaces. Player movements may involve movements up or down levels. If a sphere that supports only one other sphere is moved, the top sphere drops down into the vacated hole. If a sphere supports more than one other sphere, it is locked into place.

Other rules:
The last turn's board position cannot be repeated (ko rule). Passing is allowed. If a player cannot make a legal move, the player passes.

Aim:
Players aim to touch their opponent’s flag with as many of their own spheres as possible. There are three legal positions at which an opponent’s flag can be "touched"; E7, F6, G5 for the lower flag, and A3, B2, C1 for the upper flag.

Winning conditions:
Players win instantly upon moving at least two of their spheres into touching contact with the opponent’s flag. Otherwise, the game ends when both players pass sequentially or if both players agree to end the game. The player that has more spheres touching the opponent’s flag after ending the game wins. In case of a draw with respect to the number of spheres touching the opponent’s flag, the player with fewer spheres on the board wins. If both players have identical numbers of spheres touching their opponent’s flag, and equal numbers of spheres in the game, the game ends in a draw.

Examples of legal moves are shown in the files section.

Designed by Lars Rose, 2011.

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