Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
5.8
Vietnam Battles: Hue and Operation Pegasus (1999)
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

베트남 전투: 휴와 페가수스 작전

이 두 게임인 후에와 페가수스 작전은 모두 1968년 남베트남 공화국의 테트 공세의 주요 전투였다.

후에는 베트남의 옛 수도 후에를 위한 전투를 모의한다. 이 전투는 1968년 테트 공세 중 가장 길고 치열한 전투 중 하나였다. Hue에는 두 가지 시나리오가 있습니다. 표준 시나리오는 전투의 첫 단계를 다룬다. 확장 시나리오는 연합군의 최종 승리로 이어지는 전투입니다. 두 시나리오 모두 동일한 방식으로 설정됩니다.

페가수스 작전은 Khe Sanh에 있는 미 해병대의 화력 기지 주변의 작전을 시뮬레이션합니다. 이 게임은 두 가지 시나리오가 있습니다. 랑베이 시나리오는 랑베이 특수부대 진영을 강타한 공산군의 공격에서 시작되며, 커산에 대한 공산군의 전면적인 공격 가능성을 포함하고 있다. 구호 시나리오는 커산을 구출한 미국 제1기병사단(에어모빌)의 공중기동 공격을 다룬다. 각 페가수스 시나리오에는 별도의 배치 지침과 승리 조건이 있습니다.

베트남 전투 게임 시스템은 인도차이나 전쟁 당시 전투의 거대한 전술 시뮬레이션이다. 체계의 각 게임은 연합군과 공산군 사이의 주요 전투를 나타낸다. 연주 곡들은 전투에 참가한 군단들을 나타낸다. 그 지도는 그 부대가 싸웠던 지형을 나타낸다.

베트남 전쟁 작전의 몇 가지 주요 요소들은 재래식 병력과 게릴라 병력의 상호 작용, 화력 대 기동력, 헬리콥터와 공군의 활용을 포함하여 시뮬레이션된다. 두 명의 선수가 있다. 하나는 공산주의자들(베트남 콩과 북베트남군), 다른 하나는 연합군(미국, 남베트남 등)을 나타낸다.

규칙은 시스템 내의 모든 게임에 공통적으로 적용되는 표준 규칙과 배타적 규칙으로 나뉘며, 배타적 규칙은 각 특정 전투에 대한 배치, 강화, 승리 명령을 제공한다. 규칙의 표준화는 게이머들이 시리즈 내에서 게임을 더 쉽게 할 수 있게 한다. 특정 규칙은 선택 사항으로 지정됩니다. 즉, 게임을 할 때 선택적인 규칙이 필요하지 않고 플레이어가 재량에 따라 사용할 수 있습니다. 선택적 mies는 복잡성을 더합니다.

Strategy & Tactics 매거진 #196 (1999년 3월/4월)과 함께 발매되었습니다.

게임 규모:
색조
게임 턴: 1일
16진수: .31마일/500미터
부대: 중대 대대로

페가수스
게임 턴: 2일
16진수: 1.62마일/1km
부대: 중대 대대로

게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
16페이지짜리 규칙서 1권

카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간

플레이어는 게임 플레이를 위해 6면 주사위 하나를 제공해야 합니다.
Vietnam Battles: Hue and Operation Pegasus

These two games, Hue and Operation Pegasus , were both were major battles of the 1968 Tet Offensive in The Republic of South Vietnam.

Hue simulates the fighting for the old Vietnamese capital at Hue. This was one of the longest and most intense battles of the 1968 Tet Offensive. Hue has two scenarios. The Standard scenario covers the first stage of the battle. The Extended scenario follows the fighting all the way through to the final Allied victory. Both scenarios are set up in the same way.

Operation Pegasus simulates the operations surrounding the U.S. Marine Corps firebase at Khe Sanh. The game has two scenarios. The Lang Vei scenario starts with the Communist assault which overran the Lang Vei Special Forces camp and includes the possibility of a fullscale Communist assault on Khe Sanh itself. The Relief scenario covers the airmobile attackby the U.S. First Cavalry Division (Airmobile) which relieved Khe Sanh. Each Pegasus Scenario has separate deployment instructions and victory conditions.

The Vietnam Battles game system is a grand tactical simulation of combat during the Indochina Wars. Each game in the system represents a major battle between Allied and Communist forces. The playing pieces represent the aütual units which participated in the battles. The maps represent the terrain over which those units fought.

Several key factors of Vietnam War operations are simulated, including the interaction of conventional and guerrilla forces, firepower versus mobility, and the utilization of helicopters and airpower. There are two players. One represents the Communists (Viet Cong and North Vietnamese Army); the other the Allies (United States, South Vietnam, and others).

The rules are divided into the Standard Rules, which are common to all games in the system and the Exclusive Rules, which provide deployment, reinforcement and . victory instructions for each specific battle. The standardization of rules makes it easier for the gamer to play games within the series. Certain rules are designated Optional. This means the players may utilize them at their discretion; optional rules are not necessary • for the play of the game. Optional mies add additional complexity.

Released with Strategy & Tactics magazine #196 (March/April 1999).

Game Scale:
Hue
Game Turn: 1 day
Hex: .31 miles / 500 meters
Units: Company to Battalion

Pegasus
Game Turn: 2 days
Hex: .62 miles / 1 kilometer
Units: Company to Battalion

Game Inventory:
One 22 x 34" full color map
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 16-page rulebook

Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15 hours

Players will need to provide one 6-sided die for game play.

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 481

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 432

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 374

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 339

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 601

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 604

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 701

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 917

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1004

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 582

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 494

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 356

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 733

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 436

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News