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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Phil Leduc
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스파게티는 스파게티, 소스, 미트볼을 시리즈로 제공하는 2인용 게임이다. 시부미 접시.
한 명은 흰색 스파게티 구슬을, 다른 한 명은 빨간색 소스 구슬을 먹는다. 검은 미트볼 구슬은 중립적이며 필요에 따라 두 플레이어 중 한 명이 사용한다. 냅킨이나 검은 대리석 같은 작은 물체는 어떤 플레이어가 보드에서 마지막으로 검은 대리석을 연주했는지 나타내는 타이브레이커 토큰으로 사용된다.
먼저 화이트는 빈 시부미 보드에서 검은 미트볼 대리석을 연주하고 타이브레이커 토큰을 가져간다.
그런 다음 플레이어들은 자신의 구슬 중 하나를 마지막으로 배치된 대리석 옆에 번갈아 배치한다. 여기서 인접이란 마지막으로 배치된 대리석에 직교로 또는 대각선으로 인접하거나 또는 마지막으로 배치된 대리석에 의해 방금 완성된 2x2 플랫폼 위에 있는 것을 말한다.
이런 식으로 대리석을 놓을 수 없는 경우 빈 공간이나 플랫폼에 검은 미트볼 대리석을 놓고 타이브레이커 토큰을 가져간다.
시부미 피라미드 정상만 남으면 게임이 끝난다. 그리고 나서 검은 미트볼 대리석이 피라미드 꼭대기에 놓인다. 이것은 중립적인 움직임이며 타이 브레이커 토큰은 현재 소유자에게 남아 있습니다.
스파게티나 소스 구슬을 만지는 가장 긴 가닥(보드가 위에서 보일 때)을 만든 플레이어가 게임에서 승리합니다. 동점일 경우, 마지막으로 미트볼 대리석을 한 플레이어가 집니다.
가닥은 가닥에 있는 각각의 대리석이 사슬처럼 가닥에 있는 하나 또는 두 개의 다른 대리석들과 연결되도록 연결된 같은 색깔의 대리석들의 집합이다. 대리석 한 개가 한 번 이상 지나가고 가지가 나지 않는 곳에는 루프백이 없다.
그래서 이제 식사가 제공됩니다. 즐거운 시간 되세요.
부온 애피티토!
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
한 명은 흰색 스파게티 구슬을, 다른 한 명은 빨간색 소스 구슬을 먹는다. 검은 미트볼 구슬은 중립적이며 필요에 따라 두 플레이어 중 한 명이 사용한다. 냅킨이나 검은 대리석 같은 작은 물체는 어떤 플레이어가 보드에서 마지막으로 검은 대리석을 연주했는지 나타내는 타이브레이커 토큰으로 사용된다.
먼저 화이트는 빈 시부미 보드에서 검은 미트볼 대리석을 연주하고 타이브레이커 토큰을 가져간다.
그런 다음 플레이어들은 자신의 구슬 중 하나를 마지막으로 배치된 대리석 옆에 번갈아 배치한다. 여기서 인접이란 마지막으로 배치된 대리석에 직교로 또는 대각선으로 인접하거나 또는 마지막으로 배치된 대리석에 의해 방금 완성된 2x2 플랫폼 위에 있는 것을 말한다.
이런 식으로 대리석을 놓을 수 없는 경우 빈 공간이나 플랫폼에 검은 미트볼 대리석을 놓고 타이브레이커 토큰을 가져간다.
시부미 피라미드 정상만 남으면 게임이 끝난다. 그리고 나서 검은 미트볼 대리석이 피라미드 꼭대기에 놓인다. 이것은 중립적인 움직임이며 타이 브레이커 토큰은 현재 소유자에게 남아 있습니다.
스파게티나 소스 구슬을 만지는 가장 긴 가닥(보드가 위에서 보일 때)을 만든 플레이어가 게임에서 승리합니다. 동점일 경우, 마지막으로 미트볼 대리석을 한 플레이어가 집니다.
가닥은 가닥에 있는 각각의 대리석이 사슬처럼 가닥에 있는 하나 또는 두 개의 다른 대리석들과 연결되도록 연결된 같은 색깔의 대리석들의 집합이다. 대리석 한 개가 한 번 이상 지나가고 가지가 나지 않는 곳에는 루프백이 없다.
그래서 이제 식사가 제공됩니다. 즐거운 시간 되세요.
부온 애피티토!
시부미 규칙집에 포함됨
소프트 커버:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
다운로드 가능한 PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
Spaghetti is a two player game that serves up spaghetti, sauce, and meatballs on a Series: Shibumi plate.
One player takes the white spaghetti marbles; the other takes the red sauce marbles. The black meatball marbles are neutral and are used by either player as needed. Any small object, such as a napkin or black marble, is used as a tie-breaker token to indicate which player last played a black marble to the board.
To start, White plays a black meatball marble anywhere on an empty Shibumi board and takes the tie-breaker token.
Players then alternate placing one of their own marbles adjacent to the last placed marble. Here, adjacent means orthogonally or diagonally adjacent to and on the same level as the last placed marble or onto a 2x2 platform just completed by the last placed marble.
If a player is unable to place a marble in this way, she or he places a black meatball marble on any empty space or platform and takes the tie-breaker token.
The game ends when the only space left is the peak of the Shibumi pyramid. A black meatball marble is then placed on the top of the pyramid. This is a neutral move and the tie breaker token stays with its current owner.
The player who created the longest strand of touching spaghetti or sauce marbles (when the board is viewed from above) wins the game. If there is a tie, the player who last played a meatball marble loses.
A strand is a connected set of like-colored marbles such that each marble in the strand is connected to one or two other marbles in the strand as in a chain of links. There is no looping back where a single marble is passed through more than once and there is no branching.
So now the meal is served. Enjoy.
Buon Appetito!
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
http://www.nestorgames.com/rulebooks/SHIBUMI_EN.pdf
One player takes the white spaghetti marbles; the other takes the red sauce marbles. The black meatball marbles are neutral and are used by either player as needed. Any small object, such as a napkin or black marble, is used as a tie-breaker token to indicate which player last played a black marble to the board.
To start, White plays a black meatball marble anywhere on an empty Shibumi board and takes the tie-breaker token.
Players then alternate placing one of their own marbles adjacent to the last placed marble. Here, adjacent means orthogonally or diagonally adjacent to and on the same level as the last placed marble or onto a 2x2 platform just completed by the last placed marble.
If a player is unable to place a marble in this way, she or he places a black meatball marble on any empty space or platform and takes the tie-breaker token.
The game ends when the only space left is the peak of the Shibumi pyramid. A black meatball marble is then placed on the top of the pyramid. This is a neutral move and the tie breaker token stays with its current owner.
The player who created the longest strand of touching spaghetti or sauce marbles (when the board is viewed from above) wins the game. If there is a tie, the player who last played a meatball marble loses.
A strand is a connected set of like-colored marbles such that each marble in the strand is connected to one or two other marbles in the strand as in a chain of links. There is no looping back where a single marble is passed through more than once and there is no branching.
So now the meal is served. Enjoy.
Buon Appetito!
Included in the Shibumi Rule Book
Soft cover:
http://www.lulu.com/shop/cameron-browne-and-nestor-romeral-a...
Downloadable PDF:
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