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게임 소개

타이 봄바가 디자인한 이 가까운 미래의 왓-이프 워 게임은 1970년대 중반의 고전적인 SPI 오일 워 게임을 업데이트하고 확장한 것이다. 그것은 모던 워 잡지에 발표되었다. 중동의 미군 전력 축소에 비추어 볼 때 이란의 전략적 대안을 검토한다. 냉전 시대의 유럽에서 그랬던 것처럼, 양측이 이 &ldqu;대결의 지역에 핵무기를 보유할 것이라는 전망은 최소한 당분간은 &ldqu;상호적으로 보장된 파괴의 위협 아래 잠재적으로 결정적인 재래전이 진행될 수 있는 억지우산을 만드는 데 작용할 수 있다.”

석유 전쟁: 이란 파업(OW)은 이란이 실제로 일종의 핵 능력을 개발했을 수 있는 가까운 미래 – 2013년부터 2017년까지의 기간을 배경으로 한 저중간 복잡성 설계이다. 동시에, &ldquo와 함께.테러와의 전쟁은 그 무렵 결정적이지 못한 종말을 고했고, 따라서 미국은 베트남 이후 형태의 이란 전통 군사 승리 가능성 – 걸프만 지역의 패권국으로서 테헤란을 설립하고 인증하는 것을 목표로 하는 또 다른 베트남 후-네오-고립주의 국면으로 후퇴했다. 앞쪽으로 이동합니다.

OW는 그러한 전쟁의 개시 공격에 내재된 전략적, 작전적 가능성과 변수를 조사한다. 원자폭탄이나 다른 대량살상무기의 사용에 대한 규정은 없다. 그런 측면에서 볼 때, 그러한 무기가 폭발한다면, 훨씬 더 많은 폭발이 뒤따를 것이 확실하다. 이란이 대량살상무기(WMD)에 의존하지 않고 승리를 거두자는 것이다.

지도상의 각 육각형은 좌우로 18마일(30km)에 달하며, 북쪽의 터키에서 남쪽의 UAE, 동쪽의 이란 국경과 페르시아 만, 서쪽의 바그다드와 리야드에 걸쳐 있다. 각 경기 순번은 3일을 나타내며, 전쟁 첫 달에 풀 매치가 이루어진다.
기동부대는 군단, 사단, 여단, 미군 여단 전투팀(BCT)으로 구성되며, 각각 약 5,000명에서 15,000명 또는 50명에서 400명의 장갑차 또는 헬리콥터로 구성되어 있다. 이용 가능한 최신 데이터는 이란의 정규군(아르테시), 바시(군사력), 혁명수비대(혁명군), 이라크의 지상군(의리주의 및 반란군, 쿠르드족, &ldo; Querd)을 포함한 각 참가국의 세부 질서나 전투를 수립하는 데 사용되었다.쿠웨이트, 사우디아라비아, 카타르, 바레인, UAE, 시리아, 터키, 그리고 물론 미국 군대도 있다.

특별한 규칙은 다음과 같은 것들을 포함한다: 갑작스러운 사망 승리와 포인트에서의 승리, 가변적인 단계 순서, 미국 해군 패권, 독특한 사우디 전투 5 특징, 지리적 및 다국적 이동과 전투 제한, 미국의 통제 구역, 미군 기지, 쿠웨이트 국경 방어, 이라크 부대 이탈, 알 쿼드 테러 공격, 대량 학살. 바시즈의 자살 공격, 바스라&르스쿠의 중요한 병참 상태, 이란의 공수 및 해병 부대, 포병, 공병대, 공군력, 유엔의 개입, 미국의 독특한 군사력, 제12 이맘의 전설 등.
This near-future what-if wargame, designed by Ty Bomba, is an update and expansion of the classic old-SPI Oil War game from the mid-1970s. It has been released on the magazine Modern War. It examines an Iranian strategic alternative that’s becoming increasingly plausible in light of the draw down of US military strength in the Middle East. That is, just as it did in Cold War Europe, the prospect of both sides having nuclear weapons in this “zone of confrontation” may work to create a deterrent umbrella that, at least for some time, could allow for a potentially decisive conventional war to go on underneath the threat of “mutually assured destruction.”

Oil War: Iran Strikes (OW) is a low-intermediate complexity design set in a timeframe of the near future – 2013 through 2017 – in which the Iranians may indeed have developed some kind of nuclear capability. At that same time, with the “War on Terror” having likely slithered to an indecisive end by then, and the US therefore likely fallen back into another post-Vietnam-type “neo-isolationist” phase, the possibility for a blitz-style Iranian conventional military victory – aimed at establishing and certifying Tehran as the hegemon of the Gulf region – moves to the fore.

OW examines the strategic and operational possibilities and parameters inherent in the opening Iranian offensive of such a war. There are no rules for the use of atomic bombs or other weapons of mass destruction (WMD). The situation is on such a hair trigger in regard to that aspect of things, if one such weapon were to go off, many more detonations would be certain to follow. The idea is for Iran to gain a victory without resorting to “game changing” WMD.

Each hex on the map equals 18 miles (30 km) from side to opposite side, and its coverage stretches from Turkey in the north to the UAE in the south, and from the Iranian border and Persian Gulf on the east to Baghdad and Riyadh on the west. Each game turn represents three days, with a full match covering the first month of the war.
Units of maneuver are corps, divisions, brigades, and US brigade combat teams (BCT) of various kinds, each containing from about 5,000 to 15,000 men and/or 50 to 400 armored fighting vehicles or helicopters. The most up-to-date data available have been used to establish each participant country’s detailed order or battle, including the Iranian regular army (Artesh), Basij (martyr force) and Revolutionary Guards, along with the ground forces of Iraq (loyalist and insurgent militias and regulars, Kurds, and the “elite” Quick Reaction Force). There are also the armies of Kuwait, Saudi Arabia, Qatar, Bahrain, the UAE, Syria, Turkey and, of course, the US.

Special rules cover such things as: sudden death victories and victories on points, variable phase sequences, US naval supremacy, unique Saudi combat5 characteristics, geographic and multi-national movement and combat restrictions, US locking zones of control, US bases, Kuwaiti border defenses, Iraqi unit defections, Al Qods terror attacks, massed Basij suicide attacks, Basra’s critical logistical status, Iranian airborne and marine units, artillery, combat engineers, airpower, UN intervention, unique US BCT capabilities, the legend of the 12th Imam, and much more.

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