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BGG랭킹
BGG전체 : 15668
WARGAMES : 2881
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Larry Hoffman
-
인원
게임 소개
《6일 전쟁: 1967》은 1967년 6월 19일 개봉한 이스라엘-아랍 전쟁의 전쟁 게임이다. 이 게임에는 두 명의 플레이어가 있으며, 각각 다양한 아랍 적들을 상대로 이스라엘군 전선을 지휘한다. 하나는 시나이 전선을 지휘하고, 다른 하나는 동부 전선을 지휘한다. 각 플레이어는 또한 상대편(상대편)을 마주보고 있는 아랍군을 지휘한다. 이 게임은 이 전쟁에서 이스라엘 군대의 엄청난 질적 우위에 기인하여 이러한 방식으로 고안되었다. 이 게임의 가정은 일반적으로 이스라엘의 승리가 불가피했기 때문에, 선수들이 그들 자신의 전선에서 가능한 가장 큰 승리를 얻기 위해 양쪽에서 경쟁해야 하는 상황에 놓이게 하려는 의도이다.
지도는 각 Front에 하나씩 두 개의 섹터로 나뉩니다. 해당 구역에서는 해당 전선 부대만 작동할 수 있습니다. 리저브라고 불리는 추가 유닛이 있으며, 프론트 어느 쪽이든 할당할 수 있습니다. 각 플레이어의 목표는 최대한 적은 비용으로 목표를 포착하고 적 유닛을 파괴하는 측면에서 가장 많은 승리 포인트를 획득하는 것입니다. 한편, 플레이어는 상대편 플레이어와 마주하는 아랍군을 이용하여 전선을 지연시키거나 저지할 것입니다.
이 게임은 골란 고원에서 수에즈 운하(그리고 시나이 전체)에 이르는 이스라엘과 주변 지역의 지도와 이스라엘과 아랍의 모든 군대를 나타내는 228개의 카운터 시트를 포함한다.
이 게임은 하나의 지도(22x34”)와 228 카운터를 포함한다.
지도는 각 Front에 하나씩 두 개의 섹터로 나뉩니다. 해당 구역에서는 해당 전선 부대만 작동할 수 있습니다. 리저브라고 불리는 추가 유닛이 있으며, 프론트 어느 쪽이든 할당할 수 있습니다. 각 플레이어의 목표는 최대한 적은 비용으로 목표를 포착하고 적 유닛을 파괴하는 측면에서 가장 많은 승리 포인트를 획득하는 것입니다. 한편, 플레이어는 상대편 플레이어와 마주하는 아랍군을 이용하여 전선을 지연시키거나 저지할 것입니다.
이 게임은 골란 고원에서 수에즈 운하(그리고 시나이 전체)에 이르는 이스라엘과 주변 지역의 지도와 이스라엘과 아랍의 모든 군대를 나타내는 228개의 카운터 시트를 포함한다.
이 게임은 하나의 지도(22x34”)와 228 카운터를 포함한다.
Six Day War: 1967, designed by Joseph Miranda, is a wargame of Arab-Israeli War of June 1967. There are two players in the game, each commanding a Front of the Israeli Army against various Arab opponents. One commands the Sinai Front; the second commands the Eastern Front. Each player also commands the Arab forces facing the other player (his opponent.) The game is designed in this manner owing to the massive qualitative superiority of Israeli forces in this war. The assumption of the game is that an Israeli victory was generally inevitable, so the intent is to place the players in a situation in which they have to compete with each other on both sides to win the greatest possible victory on their own Front.
The map is divided into two sectors, one for each Front. Only units of that Front may operate in that sector. There are additional units, called Reserves, which can possibly be assigned to either Front. The objective of each player is to score the most Victory Points in terms of seizing objectives and destroying enemy units at the lowest possible cost. Meanwhile, the player will be using the Arab forces facing the other player to delay or even stop that Front.
The game includes one map of Israel and the surrounding regions from the Golan Heights to the Suez canal (and all of the Sinai), and one counter-sheet (228 counters) representing all of the Israeli and Arab forces, color-coded to apportion them by their respect Front.
The game includes one map (22x34”) and 228 counters.
The map is divided into two sectors, one for each Front. Only units of that Front may operate in that sector. There are additional units, called Reserves, which can possibly be assigned to either Front. The objective of each player is to score the most Victory Points in terms of seizing objectives and destroying enemy units at the lowest possible cost. Meanwhile, the player will be using the Arab forces facing the other player to delay or even stop that Front.
The game includes one map of Israel and the surrounding regions from the Golan Heights to the Suez canal (and all of the Sinai), and one counter-sheet (228 counters) representing all of the Israeli and Arab forces, color-coded to apportion them by their respect Front.
The game includes one map (22x34”) and 228 counters.
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