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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    240-240 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.33 / 5

게임 소개

결정: 조셉 미란다가 디자인한 이라크는 2003년 미국이 주도한 이라크 침공 이후 시작된 이라크 내 반란군과의 전쟁을 강조하는 게임이다. 역사적으로, 그 해 3월 사담 후세인’의 군대에 대한 미-연합의 빠른 승리는 빠르게 그 나라를 휩쓴 반란으로 전락했다. 상황은 결국 반전되었지만, 미국과 그 파트너들에게 가파른 학습 곡선을 그린 후에야 전환되었다. 이 게임은 관련된 주요 요소들 중 일부를 보여준다.
이 게임에는 두 명의 플레이어가 있다: 저항세력은 이라크를 장악하기를 원한다. 이들은 다양한 이라크 반군과 외국인 전사들, 특히 알카에다와 이란의 지원을 포함한 후자, 반정부군(민주적인 이라크로의 안정을 회복하고 이라크에서 활동할 수 있는 모든 알카에다 분자들을 무찌르고자 하는 사람들)을 대표한다. 이들은 다국적군(미국 및 동맹국)과 이라크 정부군(이라크 부족 민병대도 포함한다)을 대표한다.
두 선수 모두 재래식 세력과 비전통적인 힘을 대표하는 피스 세트를 갖고 있다. 각각의 턴 동안 플레이어는 지도상의 공간 사이에서 자신의 말을 움직이며, 적군을 파괴하기 위해 다양한 종류의 충돌에 참여한다. 각 선수들의 목표는 이라크에 대한 통제권을 확립하는 것이다.
이 게임의 한 가지 독특한 특징은 유닛들이 전투에 참여할 때 전투 경험을 쌓거나 사기가 저하될 수 있다는 것이다.
이 게임은 하나의 지도(22x34”)와 228 카운터를 포함한다.
Decision: Iraq, designed by Joseph Miranda, is a game that emphasizes the fight against the insurgency in Iraq, which began in 2003 following the US-led invasion of that country. Historically, the quick US-Coalition victory over Saddam Hussein’s military forces in March of that year quickly degenerated into an insurgency that swept the country. The situation was eventually turned around, but only after a steep learning curve for the United States and its partners. The game shows some of the major factors involved.
There are two players in the game: The Insurgents (who want to seize control of Iraq. These represent various Iraqi Rebels and Foreign Fighters, the latter including Al Qaeda and Iranian support, among others), and the Counterinsurgents (who want to restore stability to a democratic Iraq, as well as defeat any Al Qaeda elements which may be operating in the country.) These represent Multinational (MNF) forces (US and allies) and Iraqi Government Forces (which also include friendly Iraqi tribal militias).
Both players have a set of pieces that represent conventional and unconventional forces. During their respective turns, players move their pieces amongst the spaces on the map, and engage in various kinds of conflict in order to destroy enemy forces. The objective for each player is to establish control over Iraq.
One unique feature of the game is that units’, as they engage in combat, effectiveness may increase or decrease as they gain experience in fighting, or become demoralized.
The game includes one map (22x34”) and 228 counters.

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