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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Giacomo Galimberti
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아티스트
-
인원
게임 소개
《SPINOut》은 시리즈와 함께 플레이할 수 있는 단편 게임이다. 시부미 게임 시스템. 그것은 4×4 보드, 15개의 흰색 공, 15개의 빨간색 공들을 사용한다.
규칙.
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 흰색과 빨간색의 두 선수가 번갈아 가면서 자신의 색깔의 공을 빈 보드 홀에 두거나 기존 공의 2x2 플랫폼 위에 쌓는다.
대안으로 플레이어는 2x2 플랫폼에 속하는 공(흰색 또는 빨간색)을 제거할 수 있다. 만약 공이 제거된다면, 그 공이 지탱하는 다른 공들은 떨어질 것이다. 위의 레벨에서 두 개 이상을 직접 지지하는 볼은 핀으로 고정되어 있어 제거할 수 없습니다. 제거된 공은 방금 떨어뜨린 공 위에 있는 자유자재로 즉시 보드로 돌아와야 한다. 상대방이 자신의 차례에 공을 치웠을 경우에는 공을 치울 수 없다.
목표: 이 게임의 목표는 시부미 피라미드 표면에 가장 많은 3연승을 만드는 것입니다. 행은 교차할 수 있지만 모서리 또는 모서리를 감싸지는 않습니다.
30개의 공으로 보드가 꽉 차면 게임이 끝납니다. 선수들은 패스할 수 없고, 만약 어떤 선수가 합법적인 움직임을 하지 않는다면, 다른 선수는 피라미드를 완성하기 위해 그의 남은 공을 놓는 것으로 게임을 끝낸다.
3연승 동점일 경우 피라미드 표면에서 볼 수가 가장 적은 선수가 승자다.
규칙.
보드는 비어있는 상태로 시작합니다. 흰색과 빨간색의 두 선수가 번갈아 가면서 자신의 색깔의 공을 빈 보드 홀에 두거나 기존 공의 2x2 플랫폼 위에 쌓는다.
대안으로 플레이어는 2x2 플랫폼에 속하는 공(흰색 또는 빨간색)을 제거할 수 있다. 만약 공이 제거된다면, 그 공이 지탱하는 다른 공들은 떨어질 것이다. 위의 레벨에서 두 개 이상을 직접 지지하는 볼은 핀으로 고정되어 있어 제거할 수 없습니다. 제거된 공은 방금 떨어뜨린 공 위에 있는 자유자재로 즉시 보드로 돌아와야 한다. 상대방이 자신의 차례에 공을 치웠을 경우에는 공을 치울 수 없다.
목표: 이 게임의 목표는 시부미 피라미드 표면에 가장 많은 3연승을 만드는 것입니다. 행은 교차할 수 있지만 모서리 또는 모서리를 감싸지는 않습니다.
30개의 공으로 보드가 꽉 차면 게임이 끝납니다. 선수들은 패스할 수 없고, 만약 어떤 선수가 합법적인 움직임을 하지 않는다면, 다른 선수는 피라미드를 완성하기 위해 그의 남은 공을 놓는 것으로 게임을 끝낸다.
3연승 동점일 경우 피라미드 표면에서 볼 수가 가장 적은 선수가 승자다.
SPinOut is a short game playable with the Series: Shibumi game system. It uses the 4×4 board, 15 white balls and 15 red ones.
Rules
The board starts empty. Two players, white and red, take turns placing a ball of their colour either on a empty board hole or stacking on a 2x2 platform of existing balls.
A player, as an alternative, can choose to remove a ball (white or red) belonging to a 2x2 platform that supports not more than one other ball on each higher level. If a ball is removed then any others that it supports will drop. Any ball that directly supports two or more on the level above is pinned and cannot be removed. The removed ball must return immediately to the board in the place left free by the top ball just dropped (spinout rule, as for a car out of control!). A player is not allowed to remove a ball if the other player just removed a ball in his turn.
Aim: the goal of the game is to create the most three-in-a-rows on the surface of the Shibumi pyramid (4 triangular faces). Rows can intersect but do not wrap around corners or edges.
The game ends when the board is full with the 30 balls. Players are not allowed to pass and if a player has not legal moves the other player ends the game by placing his remaining balls to complete the pyramid.
In case of a tie for number of three-in-a-rows, the winner is the player who has the least number of balls on the surface of the pyramid.
Rules
The board starts empty. Two players, white and red, take turns placing a ball of their colour either on a empty board hole or stacking on a 2x2 platform of existing balls.
A player, as an alternative, can choose to remove a ball (white or red) belonging to a 2x2 platform that supports not more than one other ball on each higher level. If a ball is removed then any others that it supports will drop. Any ball that directly supports two or more on the level above is pinned and cannot be removed. The removed ball must return immediately to the board in the place left free by the top ball just dropped (spinout rule, as for a car out of control!). A player is not allowed to remove a ball if the other player just removed a ball in his turn.
Aim: the goal of the game is to create the most three-in-a-rows on the surface of the Shibumi pyramid (4 triangular faces). Rows can intersect but do not wrap around corners or edges.
The game ends when the board is full with the 30 balls. Players are not allowed to pass and if a player has not legal moves the other player ends the game by placing his remaining balls to complete the pyramid.
In case of a tie for number of three-in-a-rows, the winner is the player who has the least number of balls on the surface of the pyramid.
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